Skip to content

بهترین میم کوین های شبکه سولانا برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴

متوسط

بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا برای سرمایه گذاری در امسال
در
خواندن در ۱۰ دقیقه

چکیده

آیا به‌دنبال بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا برای سرمایه گذاری هستید؟ در این مطلب، بهترین رمز ارزهای شبکه سولانا برای سرمایه‌گذاری به شما معرفی می‌شود. این ارزها، بر اساس کاربرد و محبوبیت خود در میان کاربران کریپتو انتخاب شده‌اند و هرکدام از آینده روشنی برخوردار هستند. شبکه سولانا، با سرعت بالا و تراکنش‌های ارزان خود به یک رقیب جدی برای اتریوم و شبکه سنگین و پرازدحام آن تبدیل شده است.

آشنایی با اکوسیستم سولانا

سولانا یک بلاک چین پرسرعت است که به دلیل کارمزدهای پایین تراکنش و مقیاس‌پذیری بالای خود شهرت دارد. این شبکه، برای بهبود عملکرد خود از یک مکانیسم اجماع منحصربه‌فرد با نام اثبات تاریخچه بهره می‌برد. اکوسیستم سولانا، طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها مانند پلتفرم‌های NFT، برنامه‌های DeFi و بازی‌های مختلف بلاک چین پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال بومی سولانا با نماد SOL به کل شبکه نیرو می‌دهد و پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و پاداش استیکینگ را تسهیل می‌کند. علاوه بر خرید سولانا، این اکوسیستم توکن‌های پروژه محور دیگری هم دارد که شبکه لایه دوم سولانا را تشکیل می‌دهند. این پروژه‌ها نوآوری را در سراسر NFT، DeFi و سایر موارد هدایت می‌کنند. هدف نهایی زیرساخت قوی و جامعه پرجنب‌وجوش سولانا ایجاد یک اقتصاد غیرمتمرکز پویا و کارآمد است.

هدف اصلی سولانا مقیاس‌پذیری و ساخت برنامه‌هایی است که میلیون‌ها کاربر را در اختیار داشته باشند. بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند به جای بهبود و تقویت بلاک چین لایه دوم خود، روی ساخت اپلیکیشن‌های تعاملی با کاربران برای رسیدن به بازار پرتراکم تمرکز کنند. زمان تایید ۴۰۰ میلی‌ثانیه سولانا و کارمزدهای کمتر به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌هایی کاربرپسند و در دسترس تمام کاربران بسازند و که قیمت سولانا را افزایش دهند.

چکیده دنیای کریپتو در سکه‌نامه تبدیل
چکیده دنیای کریپتو در سکه‌نامه تبدیل معاملات شما با مطالعه ماهنامه اختصاصی تبدیل، سکه می‌شود.
دانلود رایگان سکه‌نامه

اهمیت سولانا در بازار کریپتو چیست؟

سولانا به‌عنوان یک پلتفرم بلاک چین در بازار کریپتو به دلیل ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فردی که به کاربران ارائه می‌دهد، از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است.

۱. معاملات سریع و ارزان

در مقایسه با بلاک چین های قدیمی مانند اتریوم، تراکنش‌های سولانا بسیارارزان هستند. در بیشتر مواقع، کاربران باید کمتر از نیم سنت برای هر تراکنش بپردازند. علاوه‌بر این، با ازدحام کمتر در شبکه، تراکنش‌ها در ظرف یک تا دو ثانیه انجام می‌شوند. برعکس، کارمزد تراکنش‌های پلتفرم اتریوم به‌شدت تغییر می‌کند تا برای تراکنش‌های کوچک کاملا غیراقتصادی باشد.

۲. اکوسیستم همواره در حال تکامل

زمانی که نرم‌افزار و ابزار مناسبی برای تحقیق ندارید، ممکن است سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال دشوار باشد. حتی اصول اولیه، مانند داده‌های حجم و قیمت، دور از دسترس سرمایه‌گذاران است. اما، خوشبختانه سولانا هیچ کمبودی در منابع و ابزار ندارد.

سرمایه‌گذاران می‌توانند بیش از یک گزینه برای انجام تحقیق و موفقیت پیدا کنند. اکوسیستم سولانا، همچنین دارای پروژه‌های متعدد کاربردی است. امری که به سرمایه‌گذاران این آزادی را می‌دهد تا توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند (استیکینگ) یا آن‌ها را به یک استخر نقدینگی وام (ییلد فارمینگ) دهند.

بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴

در این‌جا ۸ کوین برتر اکوسیستم سولانا برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ را بررسی می‌کنیم. این ارزها فقط دارایی‌های دیجیتال نیستند، بلکه پروژه‌های نوآورانه‌ای را در بلاک چین سولانا نشان می‌دهند و هدف آن‌ها تغییر جنبه‌های مختلف فناوری و مالی است.

چه به‌دنبال سرمایه‌گذاری باشید یا صرفا در مورد آخرین روندهای دنیای ارزهای دیجیتال کنجکاو هستید، شناخت بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا برای شما ضروری است. بیایید در مورد آن‌چه که سرمایه‌گذاری در هر یک از این پروژه‌ها را در سال جاری متمایز می‌کند، صحبت کنیم.

۱. رندر (RNDR)

توکن رندر (RNDR) از یک شبکه رندرگیری مبتنی بر کارت گرافیک (GPU) توزیع شده می‌آید. این شبکه هنرمندان و استودیوهایی را که به قدرت محاسباتی GPU نیاز دارند به ماینرهایی متصل می‌کند که مایل به اجاره و کسب درآمد از قدرت GPU خود هستند.

ارز دیجیتال RNDR توسط شرکت OTOY در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. این ارز، امکان تبادل قدرت محاسباتی GPU را با استفاده از بلاک چین اتریوم به عنوان مبنای امنیت و شفافیت خود تسهیل می‌کند. به‌طوری که، هزینه تمام فایل‌های رندر شده قبل از انتشار باید با توکن رندر پرداخت شود. در ازای آن از هنر هنرمندان و اپراتورهای گره در برابر تقلب محافظت خواهد شد.

توکن رندر (RNDR) به دلیل رویکرد نوآورانه خود در رندرگیری غیرمتمرکز GPU یک سرمایه‌گذاری امیدوارکننده به نظر می‌رسد. رندر با اتصال کاربرانی که به قدرت رندرینگ نیازمند هستند با کسانی که GPU بیکار دارند، بازار کارآمدی برای خرید رندر ایجاد کرده است.

تقاضای رو به رشد برای گرافیک با کیفیت بالا در صنایعی مانند بازی، فیلم و واقعیت مجازی، پتانسیل رشد ارز رند را بیشتر افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این، پذیرش فزاینده امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTs) نیاز به ارائه خدمات رندر را بالا برده است.

۲. گراف (GRT)

گراف (GRT) جزو بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا است که ابزارها و منابع قدرتمندی را برای دسترسی به داده‌های بلاک چین ارائه می‌دهد. با گراف ساخت DAppهایی که برای اجرا به داده‌های زنده نیاز دارند، آسان‌تر می‌شود. گراف بر روی یک شبکه غیرمتمرکز از گره‌ها عمل می‌کند و در دسترس بودن داده‌ها را تضمین خواهد کرد.

برای برنامه‌های بلاک چین بسیارمهم است که به داده‌های واقعی، زنده و قابل‌اعتماد دسترسی داشته باشند. هر برنامه که توکن‌های GRT بیشتری را به اشتراک بگذارد، بر اولویت و اهمیت درخواست‌های خود افزوده است. هرچه افراد بیشتری شروع به استفاده از گراف کنند، توکن آن ارزشمندتر می‌شود.

گراف (GRT)، به دلیل نقش اساسی در وب غیرمتمرکز، یک سرمایه‌گذاری قانع‌کننده محسوب می‌شود. ابزار GRT با افزایش تقاضا برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) در تسهیل دسترسی یکپارچه به داده‌ها به‌طور فزاینده‌ای ارزشمند می‌شود.

پروتکل منحصربه‌فرد گراف به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا APIهای باز را که به‌عنوان «زیرگراف» شناخته می‌شوند، بسازند و منتشر کنند. پشتیبانی قوی کاربران و مشارکت با پروژه‌های بزرگ بلاک چین، خرید گراف را به یک اقدام امیدوارکننده تبدیل می‌کند.

بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا برای سرمایه گذاری در امسال

۳. هلیوم (HNT)

هلیوم (HNT)، یک ارز دیجیتال است که شبکه هلیوم را تامین می‌کند. یک شبکه غیرمتمرکز که برای ارائه اتصال کم‌مصرف و منطقه وسیع برای دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) طراحی شده است. هلیوم که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد، قصد دارد یک شبکه جهانی از نقاط اتصال (هات اسپات) ایجاد کند تا دستگاه‌های مختلف مانند حسگرها و ردیاب‌ها را بدون تکیه بر شبکه‌های سلولی سنتی به هم متصل سازد.

شبکه هلیوم با مکانیسم اجماع منحصربه‌فرد خود به نام اثبات پوشش (PoC)، کاربران را تشویق به استقرار و حفظ هات اسپات‌ها می‌کند. این هات‌اسپات‌ها پوشش بی‌سیم را فراهم می‌کنند و در ازای آن، ارز HNT را به عنوان پاداش به دست می‌آورند. معماری، شبکه امکان انتقال کارآمد داده‌ها را با کسری از هزینه شبکه‌های معمولی فراهم می‌کند تا به‌ویژه برای برنامه‌های IoT جذاب شود.

ارز HNT را می‌توان برای اهداف گوناگونی مانند پرداخت هزینه برای انتقال داده‌ها و شرکت در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی در اکوسیستم هلیوم استفاده کرد. خرید هلیوم به دلیل رویکرد نوآورانه خود برای اتصال و تقاضای فزاینده برای راه‌حل‌های اینترنت اشیا محبوبیت پیدا کرده است. با پیوستن کاربران بیشتر به شبکه و استقرار نقاط مهم، قیمت HNT ممکن است افزایش یابد که گسترش و کاربرد شبکه آن در چشم‌انداز اینترنت اشیا را منعکس می‌کند.

۴. ژوپیتر (JUP)

ژوپیتر (JUP) به‌عنوان یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) غالب در اکوسیستم سولانا مطرح است. به‌طوری که، بیش از ۸۰ درصد از کل نقدینگی آن را در اختیار دارد. ماموریت آن رقابت با صرافی‌های متمرکز (CEX) با استفاده از زیرساخت‌های کم‌هزینه، پرسرعت و مقیاس پذیر شبکه سولانا است.

پروتکل ژوپیتر دسترسی به معاملات ارزهای دیجیتال را ساده می‌کند و یک پلتفرم بصری و کاربرپسند را ارائه می‌دهد. این صرافی، طراحی شده است تا امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را در دسترس همه، از معامله‌گران باتجربه تا تازه‌واردان قرار دهد و دروازه‌ای مستقیم به دنیای معاملات ارزهای دیجیتال را تضمین کند.

ژوپیتر، در حال پیشبرد پروژه تمرکززدایی در سولانا است. یکی از جذابیت‌های اصلی آن این است که نقدینگی را از DEXهای مختلف مبتنی بر Solana جمع می‌کند و با ارائه حداکثر قیمت‌های معاملاتی، لغزش را کاهش می‌دهد. در حال حاضر، کل ارزش قفل شده (TVL) ژوپیتر حدود ۱۸۰ میلیون دلار است.

با افزایش محبوبیت اخیر میم کوین‌ها در شبکه سولانا، تعداد تراکنش‌های انجام شده در ژوپیتر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. اگرچه اخیرا قیمت آن با اصلاحاتی مواجه شده است، اما کارشناسان معتقدند که کماکان می‌تواند یکی از بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا باشد و خرید ژوپیتر را توصیه می‌کنند.

۵. آرویو (AR)

آرویو (AR) یک شبکه غیرمتمرکز در سولانا است که به ارائه راه‌حل‌های دائمی ذخیره‌سازی داده‌ها می‌پردازد. برخلاف سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری سنتی که هزینه‌های مستمری را دریافت می‌کنند، Arweave به کاربران اجازه می‌دهد با یک بار هزینه برای ذخیره داده‌ها، به طور نامحدود از آن بهره ببرند.

ارز دیجیتال بومی شبکه Arweave با نماد AR برای پرداخت هزینه ذخیره‌سازی و تشویق استخراج‌کنندگان برای حفظ شبکه استفاده می‌شود. استخراج‌کنندگان برای ذخیره داده‌ها، اطمینان از در دسترس بودن آن و ایجاد یک اکوسیستم پایدار برای حفظ طولانی‌مدت داده‌ها پاداش آرویو دریافت می‌کنند.

معماری آرویو، به‌ویژه برای برنامه‌هایی مانند هنر دیجیتال، تحقیقات دانشگاهی و سوابق تاریخی مفید است که نیاز به ذخیره‌سازی داده‌های تغییرناپذیر دارند. این پلتفرم، همچنین از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و امکان ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را با ذخیره‌سازی دائمی به توسعه‌دهندگان می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی آرویو، تمرکز آن بر ماندگاری داده‌ها است که نمی‌توان آن‌ها را پس از بارگذاری تغییر داد یا حذف کرد. بنابراین، به گزینه‌ای جذاب برای کاربرانی تبدیل می‌شود که به دنبال راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مطمئن و ضددستکاری هستند. اگر به‌دنبال بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا برای سرمایه‌گذاری هستید، خرید آرویو انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

۶. پایت نتورک (PYTH)

پایت نتورک (PYTH) به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه اوراکل شخص اول با سریع‌ترین رشد ظاهر شده است. این شبکه، داده‌های بازار را در زمان واقعی به برنامه‌های غیرمتمرکز مالی (dApps) در بیش از ۴۰ بلاک چین ارائه می‌کند. پایت نتورک بیش از ۳۸۰ فید قیمت با تاخیر کم در کلاس‌های دارایی گوناگون از جمله ارزهای دیجیتال، سهام، ETF، جفت ارزهای فارکس و کالاها ارائه می‌نماید.

این شبکه توسط صرافی‌های بزرگ مانند Binance، OKX و Bybit و بازارسازها (AMMs) و ارائه‌دهندگان خدمات مالی مانند Jane Street پشتیبانی می‌شود. آن‌ها داده‌های قیمت خود را برای استفاده از قراردادهای هوشمند با پایت نتورک مشارکت می‌دهند.

برنامه اوراکل پایت نتورک این داده‌ها را در بلاک چین جمع می‌کند و از دقت و محافظت در برابر دستکاری آن‌ها اطمینان می‌دهد. اوراکل کششی بلاک چین متقابل این پروتکل که کمتر از یک سال پیش راه‌اندازی شد، در حال حاضر بیش از یک میلیارد دلار ارزش کل را قفل کرده است. با بیش از ۲۵۰ برنامه کاربردی که فیدهای قیمت پایت نتورک را برای تضمین ۱۰۰ میلیارد دلار حجم معاملات به کار می‌برند.

خرید پایت نتورک به دلیل تمرکز منحصربه‌فرد آن بر ارائه داده‌های بازار در زمان واقعی برای برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) سرمایه‌گذاری خوبی است.

بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا برای سرمایه گذاری در امسال

۷. بونک (BONK)

در ادامه معرفی بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ به ارز بونک می‌رسیم. بونک اولین میم کوین سولانا با تم سگ است که با شعار «برای مردم، توسط مردم» عرضه می‌شود. این توکن، منعکس‌کننده روح جامعه‌محور میم کوین‌هایی مانند شیبا اینو (SHIB) و دوج کوین (DOGE) است.

ارز دیجیتال Bonk در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و به‌سرعت قیمت ارز دیجیتال سولانا را در عرض ۴۸ ساعت با افزایش ۳۴ درصدی روبرو کرد. هدف این پروژه جوان‌سازی نقدینگی در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مبتنی بر سولانا است. همچنین، وجود یک کوین اجتماعی که در همه برنامه‌های کاربردی بلاک چین سولانا استفاده شود.

استراتژی توزیع یا توکنومیک ارز بونک شامل ارسال ۵۰ درصد کوین‌ها در قالب ایردراپ به کاربران شبکه سولانا بود. البته به طوری که کلکسیونرها، توسعه‌دهندگان و هنرمندان NFT را بیشتر هدف قرار می‌داد.

خرید بونک (BONK) به‌عنوان یک میم کوین نیاز به ریسک بیشتر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد. چرا که میم کوین‌ها کاربرد واقعی ندارند و فقط حول محور علاقه کاربران و هیاهوهای فضای مجازی می‌چرخند. بنابراین، با افزایش علاقه کاربران با صعود قیمت روبرو می‌شوند و در صورت کاهش علاقه کاربران، قیمت نزولی پیدا می‌کنند. اما، همین نوسانات بالا می‌تواند برای معامله‌گران باتجربه مبنای کسب سود قرار بگیرد.

۸. استپن (GMT)

استپن (GMT) یک برنامه ارز دیجیتال و سبک زندگی است که کاربران را به انجام فعالیت‌های فیزیکی مانند پیاده‌روی یا دویدن تشویق می‌کند. برنامه STEPN که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، عناصری از تناسب‌اندام، بازی و فناوری بلاک چین را با هم ترکیب می‌کند. همچنین، به کاربران اجازه می‌دهد تا جوایزی را در قالب توکن اصلی آن با نماد GMT به دست آورند.

این پلتفرم بر روی بلاک چین سولانا کار می‌کند و از تراکنش‌های سریع و کارمزدهای پایین آن بهره می‌برد. کاربران آواتارهای دیجیتالی را به وجود می‌آورند که به نام «Sneakers» شناخته می‌شوند. این آواتارها را می‌توان به‌عنوان NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) خریداری کرد. این کفش‌های کتانی، دارای ویژگی‌ها و سطوح کمیاب متفاوتی هستند. به‌طوری که بر پاداش‌های کسب شده کاربران بر اساس سطح فعالیت آن‌ها تاثیر می‌گذارند.

زمانی که کاربران درگیر فعالیت‌های فیزیکی می‌شوند، توکن‌های GMT را جمع‌آوری می‌کنند که می‌توان آن‌ها را در صرافی ارز دیجیتال معامله کرد. هدف STEPN ترویج سبک زندگی سالم‌تر با کاربرد مزایای فناوری بلاک چین است. رویکرد نوآورانه آن برای تناسب‌اندام و پتانسیل کسب درآمد، پایگاه کاربران رو به رشدی را به خود جذب کرده است. بنابراین، میزان تقاضا برای خرید استپن در بازار کریپتو رونق خوبی دارد.

بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا برای سرمایه گذاری در امسال

بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا را کجا بخریم؟

با سرمایه‌گذاری در بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا با صرافی تبدیل، آینده امور مالی را کشف کنید. سولانا به‌عنوان یک پلتفرم برتر بلاک چین به تراکنش‌های پرسرعت و کارمزدهای پایین شهرت دارد که ارزهای آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذاران جدید و باتجربه تبدیل کرده است. صرافی تبدیل، معاملات مجموعه‌ای منتخب از امیدوارکننده‌ترین توکن‌های مبتنی بر سولانا را ارائه می‌دهد.

وقتی ارزهای سولانا را انتخاب می‌کنید، فقط دارایی‌های دیجیتال نمی‌خرید. شما در حال سرمایه‌گذاری در یک اکوسیستم قوی و مقیاس‌پذیر هستید که برای تامین مالی غیرمتمرکز، NFT ها و برنامه‌های کاربردی نسل بعدی طراحی شده است. ما محیطی امن و کاربرپسند را ارائه می‌دهیم تا سرمایه‌گذاری شما در شبکه سولانا ایمن باشد و در هر زمان به‌راحتی نقد شود.

دارایی‌های سولانا خود را درازمدت نگه دارید تا از نفوذ روزافزون شبکه سولانا در فضای کریپتو بهره‌مند شوید. با هجوم پروژه‌ها و توسعه‌دهندگان بیشتر به سولانا، ارزش ارزهای دیجیتال شبکه در حال افزایش است. پس فرصت شرکت در این سفر هیجان‌انگیز را از دست ندهید. خرید ارز دیجیتال را همین امروز در صرافی مورد اعتماد تبدیل انجام دهید و شاهد رونق سرمایه‌گذاری‌های خود در آینده غیرمتمرکز باشید!

جمع بندی

این ۸ ارز برتر – رندر، گراف، هلیوم، ژوپیتر، آرویو، پایت نتورک، بونک و استپن – نشان‌دهنده پیشگامانه بودن نوآوری در بلاک چین، ارزهای دیجیتال و اکوسیستم سولانا هستند. هر پروژه ارزش و پتانسیل منحصربه‌فردی را برای چشم‌انداز به‌سرعت در حال تحول کریپتو به ارمغان می‌آورد. بهترین ارزهای دیجیتال شبکه سولانا نویدبخش تحولات هیجان‌انگیز برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال و جامعه گسترده‌تر امور مالی در سال ۲۰۲۴ هستند.

 

منابع

  1.   cryptorank.io
  2.   mudrex.com
  3.   kriptomat.io
  4.   kraken.com
  5.   stormgain.com

دیدگاه‌ها

مقالات مرتبط
;