Skip to content
اخبار

تحلیل تکنیکال چه چیزی به ما درباره بازار بیت کوین می گوید؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین
در
خواندن در ۲ دقیقه

کتی استاکتون، هم‌بنیانگذار Fairlead Strategies، بر این باور است که ممکن است روند نزولی اخیر بیت کوین همچنان ادامه داشته باشد.

تحلیل تکنیکال مدت‌هاست که به‌عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مورد اعتماد قرار می‌گیرد. این روش برای این کلاس دارایی با نوسانات بالا بسیار مناسب است، زیرا نه تنها ارزهای دیجیتال بر اساس حرکت بازار (مومنتوم) عمل می‌کنند، بلکه عموما نسبت به سهام کمتر تحت تاثیر ریسک ناشی از اخباری قرار می‌گیرند که می‌توانند پویایی عرضه و تقاضا را مخدوش کنند.

سرمایه‌گذاران با ترکیب اندیکاتورهای حرکت (مومنتوم) و اشباع خرید/فروش و با شناسایی سطوح کلیدی حمایت و مقاومت، می‌توانند درک بهتری از ریسک ارز دیجیتال و بازده در بازار به دست آورند. سرمایه‌گذاران می‌توانند از شاخص‌ قدرت نسبی (RSI) برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

تحلیل روزانه بیت کوین هر روز می‌توانید جدیدترین تحلیل بیت کوین را در صرافی تبدیل مشاهده کنید
مشاهده تحلیل تکنیکال امروز بیت کوین

تحلیل نمودار بیت کوین در اوایل ماه مه ۲۰۲۴

تحلیل نمودار بیت کوین نشان می دهد که طبق اندیکاتورهای اندازه گیری حرکت (مومنتوم) مانند مکدی (MACD) که تقاطع نزولی (bearish crossover) داشته است، در اوایل ماه مه ۲۰۲۴ (اواسط اردیبهشت) مومنتوم میان‌ مدت بیت کوین کاهش یافته است. این کاهش مومنتوم نشان دهنده‌ یک فاز اصلاحی برای بیت کوین است که احتمالا برای چند هفته‌ دیگر ادامه خواهد داشت.

پایین‌ترین حد احتمالی قیمت (downside risk) با نزدیک‌ترین سطح حمایت در نمودار، یعنی حدود ۵۱,۵۰۰ دلار، قابل سنجش است. این سطح حمایت با سطح فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی تلاقی دارد و به خاطر تقارن با میانگین متحرک ۲۰۰ روزه که در حال افزایش است، مهم‌تر تلقی می‌شود.

کاهش مومنتوم باید در چارچوب یک چشم انداز صعودی بلندمدت در نظر گرفته شود. بیت کوین در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) موفق به شکستن سقف تاریخی خود شد. این جهش، روند صعودی بلندمدت بیت کوین را تمدید کرد که بر روند حرکت این ارز در ماه‌ها و حتی سال‌های آتی تأثیر خواهد گذاشت. این موضوع نشان می‌دهد که به محض آشکار شدن نشانه‌های تثبیت کف قیمت در روند اصلاحی، نسبت ریسک به بازده برای سرمایه‌گذاران مطلوب‌تر خواهد شد.

اندیکاتور استوکستیک

اسیلاتور استوکاستیک هفتگی (weekly stochastic oscillator) که ابزاری برای سنجش شرایط اشباع خرید و فروش است، یک ابزار مفید برای شناسایی زمان شکل‌گیری کف قیمت در روند اصلاحی به شمار می‌رود. در حال حاضر، استوکاستیک هنوز جای کاهش بیشتری تا رسیدن به محدوده اشباع فروش (۲۰%) دارد و این موضوع احتمال افت بیشتر قیمت قبل از از سرگیری روند صعودی بلندمدت را افزایش می‌دهد. هر گونه افزایش در استوکاستیک هفتگی از محدوده اشباع فروش، فارغ از سطحی که در آن رخ می‌دهد، یک محرک تکنیکال مثبت کوتاه‌مدت برای بیت کوین خواهد بود.

شاخص قدرت نسبی برای شناسایی ارزهای برنده و بازنده

یکی از ابزارهای مفید تشخیص قدرت نسبی برای شناسایی ارزهای دیجیتال برنده و بازنده در بازار، نمودار چرخش نسبی (Relative Rotation Graph®) یا به اختصار RRG است. این نمودار چرخش آلت کوین‌ها را نسبت به بیت کوین که در مرکز نمودار قرار دارد، به صورت تعدیل شده نمایش می‌دهد. در این نمودار، آلت کوین‌ها ذاتا حرکتی چرخشی و عقربه‌گردی دارند که به ما کمک می‌کند بفهمیم چه زمانی اقبال به سمت آلت کوین‌های خاص نسبت به بیت کوین در حال افزایش یا کاهش است.

آلت کوین ها و بیت کوین

این روزها اکثر آلت کوین‌ها در نمودار به سمت پایین و چپ متمایل شده‌اند که نشان‌دهنده‌ی موقعیت قدرتمند بیت کوین به ویژه در طول فاز اصلاحی در بازار است. انتظار می‌رود در نهایت، اکثر آلت کوین‌های حاضر در بخش پایین سمت چپ نمودار، با بازگشت تمایل به ریسک‌پذیری و نشانه‌ای از رسیدن به بلوغ فاز اصلاحی، مورد توجه معامله‌گران قرار گیرند.

خرید و فروش بیت کوین با توجه به این تحلیل قصد خرید و فروش بیت کوین را دارید؟
خرید و فروش بیت کوین
;