Skip to content
top banner

۵ ارز دیجیتالی که در صورت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باید در سبدتان داشته باشید

ارزهای دیجیتالی که با کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باید زیر نظر داشت
در
خواندن در ۲ دقیقه

همه گیری ویروس کرونا باعث مشکلات بزرگ اقتصادی در جهان شد و دولت آمریکا را مجبور کرد تا تریلیون‌ها دلار چاپ کند که منجر به تورم بالا شد.

برای مقابله با این مشکل، فدرال رزرو نرخ بهره را به ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد افزایش داد. حالا کاهش نرخ بهره می تواند باعث افزایش سرمایه گذاری در بسیاری از ارزهای دیجیتال شود و فدرال رزرو هم پیش از این به چنین چرخشی اشاره کرده است.

شیوع ویروس کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰، علاوه بر قربانیان بی شمار و فشار بر بخش بهداشت، منجر به کمبود شغل، عدم اطمینان، انزوا، بی ثباتی مالی و بسیاری از مشکلات دیگر شد. در میان آن شرایط وحشتناک، دولت ایالات متحده برای حمایت از اقتصاد فلج شده، تریلیون‌ها دلار چاپ کرد. اما، افزایش عرضه پول منجر به افزایش نرخ تورم و مشکلات بیشتر برای سیاست مالی آمریکا شد.

بانک مرکزی ایالات متحده با اعمال اقدامات ضد تورمی متعددی مانند افزایش نرخ بهره وارد عمل شد. بین مارس ۲۰۲۲ و جولای ۲۰۲۳، بانک مرکزی ۱۱ بار متوالی نرخ بهره را افزایش داد و سطح فعلی آن بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد است.

آخرین داده ها نشان می دهد که تورم در ایالات متحده کاهش یافته است، به این معنی که فدرال رزرو ممکن است به زودی از سیاست سختگیرانه خود دست بکشد. ادامه، خواهیم دید که چنین اقدامی چگونه ممکن است بر قیمت برخی از ارزهای دیجیتال پیشرو تأثیر بگذارد.

بیت کوین (BTC)

بزرگترین ارز دیجیتال بازار، ممکن است با کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو رشد قابل توجهی داشته باشد. این حرکت، استقراض پول را آسان‌تر می‌کند و این می‌تواند به معنای افزایش علاقه به دارایی‌های پرریسک مانند بیت کوین باشد. از طرف دیگر، ورود جریان سرمایه جدید به این دارایی می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن شود.

این موضوع اکنون پس از معرفی ETFهای اسپات بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۴، به شکل چشمگیری به وقوع پیوسته است. این امر به سرمایه گذاران خرد ابزارهای مالی آشناتر و کاملتری را برای آغاز کار مستقیم با قیمت بیت کوین بدون نیاز به نگرانی در مورد تمام مسائل فنی مربوط به نگهداری آن ارائه می دهد.

یکی از افراد مشهوری که معتقد است قیمت بیت کوین با تغییر سیاست فدرال رزرو افزایش خواهد یافت، مایک نوووگراتز است. او تا آن زمان، معامله این دارایی را در محدوده ۵۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار پیش بینی می کند.

سولانا (SOL)

قیمت سولانا در سال گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرد و برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۱ به طور خلاصه از مرز ۲۰۰ دلار فراتر رفت.

در حال حاضر، این دارایی با قیمت حدود ۱۷۷ دلار معامله می شود که نسبت به رقم مشاهده شده در ماه مه سال گذشته، ۷۸۰ درصد رشد داشته است.

اکوسیستم سولانا شاهد فعالیت قابل توجهی بوده است. داده های DefiLlama نشان می دهد که ارزش کل قفل شده در بلاکچین سولانا بیش از ۴.۸ میلیارد دلار است، در حالی که حجم معاملات درون زنجیره ای در چند ماه گذشته حول و حوش ۱ میلیارد دلار در نوسان بوده است.

سولانا به دلیل زمان تراکنش سریعتر و کارمزدهای ارزان مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خرد قرار گرفته است و زمینه را برای رشد احتمالی قیمت در صورت شروع کاهش نرخ بهره و داغ شدن بازار دارایی های پرریسک فراهم می کند.

 

دوج کوین (DOGE) و ویف (WIF)

میم کوین ها اغلب در رویدادهای مختلف، ناپایدارترین دارایی صنعت ارزهای دیجیتال هستند.

دوج کوین و WIF  دو میم کوین قدیمی و جدید هستند که اگر فدرال رزرو استراتژی خود را تغییر دهد قطعا ارزش دنبال کردن را دارند.

هر دو دارایی دارای جامعه اختصاصی خود هستند که از سوی چهره های برجسته و چند صرافی ارز دیجیتال پیشرو پشتیبانی می شوند و موضوع تبلیغات گسترده بوده اند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، دوج کوین را ارز دیجیتال مورد علاقه خود می داند. چندی پیش، تسلا غول خودروسازی برقی به طور رسمی این توکن را به عنوان یک روش پرداخت معرفی کرد. از طرف دیگر، WIF از حمایت آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران BitMEX برخوردار شده است.

اتریوم (ETH)

یکی دیگر از دارایی هایی که باید در صورت تغییر سیاست فدرال رزرو مورد توجه قرار گیرد، اتریوم (ETH) دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار است. قیمت اتریوم پیش از این پس از اعلام کاهش تورم در ایالات متحده یا اعلان‌‌هایی مبنی بر ثابت ماندن نرخ بهره (به جای افزایش) افزایش یافته است.

برای مثال، قیمت اتریوم از ۱۵ مه، روزی که آخرین داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) منتشر شد تا دیروز حدود ۱۰ درصد رشد کرد. به یاد داشته باشید که CPI روی ۳.۴ درصد قرار گرفت که دقیقا مطابق انتظارات بود.

 

پولکادات (DOT)

این پروتکل بلاک چین محبوب اخیراً به‌روزرسانی‌های متعددی را انجام داده است و به همین ترتیب، در صورت افزایش نوسانات نیز ارزش زیر نظر گرفتن را دارد.

قیمت پولکادات در چند ماه گذشته در محدوده بسیار محدودی قرار داشته که معمولاً پیش درآمدی برای نوسانات بزرگ است. اگر فدرال رزرو تصمیم به کاهش نرخ بهره بگیرد، این نوسانات ممکن است شروع شود و باعث حرکت قابل توجهی در قیمت پولکادات شود.