Skip to content

طالع بینی کریپتویی؛ واچ لیست هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۹ تا ۲۵ شهریور

متوسط

واچ لیست ارز دیجیتال تبدیل طالع بینی کریپتویی
در
خواندن در ۸ دقیقه

بیت‌ کوین (BTC) در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) به زیر محدوده ۵۵,۷۲۴ تا ۷۳,۷۷۷ دلار سقوط کرد و مسیر را برای کاهش بیشتر تا کف قیمت روزانه ۵ آگوست  (۱۵ مرداد) یعنی ۴۹,۰۰۰ دلار هموار کرد.

در بازار ارز دیجیتال چه خبر است؟

 به گفته آلوین کان، مدیر عملیات کیف پول Bitget، بیت ‌کوین ممکن است تا زمان تصمیم‌گیری فدرال رزرو درباره نرخ بهره در ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) تحت فشار بماند. با این حال، کان انتظار دارد، پس از اعلام کاهش نرخ بهره، دارایی‌های پرریسک شاهد یک رشد کوتاه‌مدت تا میان‌مدت باشند.

آرتور هیز، مدیرعامل پیشین صرافی ارز دیجیتال BitMEX که پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود بیت ‌کوین به زیر ۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید، نظر خود را تغییر داده است. او اکنون انتظار دارد بیت ‌کوین به دلیل افزایش نقدینگی دلار آمریکا از سوی فدرال رزرو، از هفته آینده صعود را آغاز کند.

 

واچ لیست ارز دیجیتال تبدیل

 

ضعف اخیر بیت‌ کوین باعث کاهش قیمت چندین آلت‌ کوین شده است، اما برخی از آن‌ها توانسته‌اند از این روند کاهشی اجتناب کنند. این نشانه‌ای مثبت است، چرا که این آلت‌ کوین‌ها احتمالاً در صورت شروع رالی دوباره بیت ‌کوین، عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد.

آیا بیت‌کوین می‌تواند دوباره به بالای ۵۵,۷۲۴ دلار برسد و خرس‌های تهاجمی را غافلگیر کند؟ بیایید به بررسی ۵ ارز دیجیتال برتر بپردازیم که ممکن است در رشد احتمالی دوباره بازار نقش مهمی بازی کنند.

چکیده دنیای کریپتو در سکه‌نامه تبدیل
چکیده دنیای کریپتو در سکه‌نامه تبدیل معاملات شما با مطالعه ماهنامه اختصاصی تبدیل، سکه می‌شود.
دانلود رایگان سکه‌نامه

تحلیل قیمت بیت ‌کوین (BTC)

 بیت ‌کوین (BTC) در  روز ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) سقوط کرد و به زیر حمایت ۵۵,۷۲۴ دلار رسید که نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاش هستند تا کنترل بازار را در دست بگیرند.

تحلیل بیت کوین

به طور معمول، قیمت تمایل دارد پس از شکستن یک سطح حمایتی کلیدی، آن را مجدداً تست کند. ارز دیجیتال BTC ممکن است به ۵۵,۷۲۴ دلار صعود کند، جایی که خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا بهبود قیمت را متوقف کنند. اگر قیمت از ۵۵,۷۲۴ دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها این سطح را به مقاومت تبدیل کرده‌اند. این می‌تواند فشار فروش را تشدید کند و قیمت را به سمت حمایت کلیدی ۴۹,۰۰۰ دلار بکشاند.

اولین نشانه بهبود اوضاع برای خریداران شکستن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۷,۹۵۷ دلار) و بسته شدن کندل بالاتر از خواهد بود. بالاتر از این سطح، رالی صعودی ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۰,۸۳۹ دلار) برسد.

تحلیل بیت کوین

در نمودار ۴ ساعته مشاهده می‌کنیم که خرس‌ها مدتی است اجازه نداده‌اند قیمت به بالای میانگین‌های متحرک صعود کند، که نشان می‌دهد هر رشد موقتی به عنوان یک فرصت فروش دیده می‌شود. حمایت جزئی در ۵۳,۹۶۹ دلار وجود دارد، اما اگر این سطح شکسته شود، بیت ‌کوین ممکن است تا ۴۹,۰۰۰ دلار سقوط کند.

 

در مسیر صعودی، خریداران باید قیمت را به بالای میانگین متحرک ۵۰ دوره‌ای برسانند تا نشان دهند که فروشندگان تسلیم شده‌اند. این امر می‌تواند راه را برای یک رالی تا ۶۰,۰۰۰ دلار و سپس ۶۲,۰۰۰ دلار هموار کند.

 

ارز دیجیتال بیت‌کوین خریدوفروش بیت‌کوین در بازارهای تومانی و تتری تبدیل
خرید بیت‌کوین (BTC)

تحلیل قیمت یونی‌ سواپ (UNI)

یونی ‌سواپ (UNI) در تلاش است تا یک رالی صعودی را آغاز کند، اما انتظار می‌رود در نزدیکی سطح شکسته شده ۶.۷۴ دلار با مقاومت مواجه شود.

تحلیل یونی سواپ

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افقی (۶.۲۵ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به میانه نشان می‌دهند که فشار فروش در حال کاهش است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶.۵۵ دلار) ببرند، ارز دیجیتال UNI ممکن است به سمت ۸.۶۶ دلار صعود کند. مقاومت جزئی در ۷.۲۲ دلار وجود دارد، اما احتمالاً این سطح نیز شکسته خواهد شد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از ۶.۷۴ دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان‌دهنده تشکیل یک محدوده قیمتی در کوتاه‌مدت خواهد بود. در این صورت این ارز ممکن است برای مدتی بین ۶.۳۶ دلار و ۷.۲۲ دلار نوسان کند.

تحلیل یونی سواپ

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد یونی سواپ به تدریج به سمت محدوده مقاومت بین ۶.۷۴ دلار و ۷.۲۲ دلار حرکت کرده است. میانگین متحرک ۵۰ دوره‌ای، حمایت کلیدی است که در صورت افت قیمت باید مورد توجه قرار گیرد. اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ دوره‌ای باقی بماند، نشان‌دهنده افزایش خریدها در افت‌های قیمتی است. این مسئله باعث می‌شود که احتمالاً سطح ۷.۲۲ دلار بار دیگر تست شود.

اگر خرس‌ها (فروشندگان) بخواهند از صعود جلوگیری کنند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک ۵۰ دوره‌ای بکشانند و آن را حفظ کنند. در این صورت، این ارز ممکن است تا ۵.۵۰ دلار سقوط کند.

 

ارز دیجیتال یونی سواپ خریدوفروش یونی سواپ در بازارهای تومانی و تتری تبدیل
خرید یونی‌سواپ (UNI)

 

تحلیل قیمت سویی (SUI)

سویی (SUI) به خط مقاومت الگوی کانال نزولی رسیده است، جایی که خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا از حرکت صعودی جلوگیری کنند.

تحلیل سویی SUI

اگر قیمت از خط مقاومت کاهش یابد اما از میانگین‌های متحرک‌ به بالا بازگردد، نشان‌دهنده احساسات مثبت است. این امر احتمال صعود به بالای کانال را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، ارز دیجیتال SUI می‌تواند تا ۱.۲۰ دلار صعود کند.

این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت در صورتی بی‌اعتبار می‌شود که قیمت از خط مقاومت کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک برسد. چنین حرکتی نشان می‌دهد که این ارز ممکن است برای مدت بیشتری داخل کانال باقی بماند.

تحلیل سویی SUI

در نمودار ۴ ساعته هر دو میانگین متحرک صعودی شده‌اند و شاخص RSI در منطقه مثبت است، که نشان می‌دهد خریداران کنترل را در دست دارند. اگر خریداران بتوانند این حرکت را حفظ کرده و قیمت را بالاتر از کانال ببرند، قیمت سویی ممکن است تا ۱.۱۲ و سپس ۱.۲۰ دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسد، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها در تلاشند تا این ارز را در داخل کانال نگه دارند. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک ۵۰ دوره‌ای بکشانند، این ارز دیجیتال ممکن است تضعیف شود.

ارز دیجیتال سویی (SUI) خریدوفروش ارز دیجیتال سویی (SUI) در بازارهای تومانی و تتری تبدیل
خرید سویی (SUI)

تحلیل قیمت آپتیمیزم (OP)

آپتیمیزم (OP) در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۴۰ دلار) عبور کرده و کندل آن بسته شد و در تاریخ ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور)‌ به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱.۴۷ دلار) رسید.

 

تحلیل آپتیمیزم OP

شاخص RSI به نزدیکی میانه رسیده است که نشان می‌دهد خرس‌ها در حال از دست دادن کنترل هستند. احتمال دارد خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و مقاومت بالاسری ۱.۶۵ دلار ببرند. اگر این اتفاق بیفتد، ارز دیجیتال OP ممکن است یک حرکت صعودی جدید را به سمت ۲.۵۰ دلار آغاز کند.

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت نتواند بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه حفظ شود، نشان می‌دهد که خرس‌ها به فروش در رالی‌ها ادامه می‌دهند. در این صورت این ارز دیجیتال ممکن است تا ۱.۲۲ دلار و سپس حمایت قوی ۱.۱۷ دلار ریزش کند.

 

تحلیل آپتیمیزم OP

در نمودار ۴ ساعته،‌ آپتیمیزم به میانگین‌های متحرک بازگشته است که نشان می‌دهد خرس‌ها در نزدیکی ۱.۵۰ دلار با چالشی جدی مواجه هستند. اگر قیمت از میانگین‌های متحرک به بالا بازگردد، احتمال صعود به بالای ۱.۵۰ دلار افزایش می‌یابد. در این صورت این ارز دیجیتال می‌تواند به ۱.۶۵ دلار و سپس ۱.۷۷ دلار صعود کند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها در هر رشد جزئی قیمت، دست به فروش می‌زنند. در این صورت این ارز دیجیتال ممکن است تا سطح خط روند صعودی ریزش کند. شکسته شدن این خط روند صعودی به سمت پایین می‌تواند فروش را تشدید کرده و قیمت را تا ۱.۲۰ دلار بکشاند.

ارز دیجیتال آپتیمیزم خریدوفروش آپتیمیزم در بازارهای تومانی و تتری تبدیل
خرید آپتیمیزم (OP)

تحلیل قیمت هلیوم (HNT)

هلیوم (HNT) طی چند روز گذشته یک حرکت صعودی را آغاز کرده است. خرس‌ها در تاریخ ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) تلاش کردند قیمت را کاهش دهند، اما خریداران به‌خوبی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷.۳۳ دلار) دفاع کردند.

تحلیل تکنیکال هلیوم HNT

یک نکته منفی جزئی در نمودارها، واگرایی نزولی در حال توسعه بر روی شاخص RSI است. این نشان می‌دهد که مومنتوم صعودی در حال تضعیف است. شکسته شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و بسته شدن قیمت زیر آن، برتری را به نفع خرس‌ها متمایل می‌کند.

با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد و به بالای ۸.۶۷ دلار برسد، نشان می‌دهد که روند صعودی همچنان پا بر جاست و HNT می‌تواند تلاش کند تا به ۱۰ دلار برسد.

تحلیل تکنیکال هلیوم HNT

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در مقاومت ۸.۵۰ دلار با چالش مواجه است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افقی شده و شاخص RSI نزدیک به میانه است که نشان می‌دهند فشار خرید در حال کاهش است. شکسته شدن میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای و بسته شدن کندل قیمت زیر آن می‌تواند راه را برای ریزش تا ۷ دلار باز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک رشد کند، خریداران تلاش دیگری را برای عبور از ۸.۶۷ دلار آغاز خواهند کرد. اگر موفق شوند، این ارز دیجیتال می‌تواند حرکت صعودی خود را به سوی ۹.۷۵ دلار از سر گیرد.

ارز دیجیتال هلیوم خریدوفروش هلیوم در بازارهای تومانی و تتری تبدیل
خرید هلیوم (HNT)

سخن پایانی

امیدوارم با استفاده از تحلیل‌ها و سناریوهای مشخص شده در این مقاله بتوانید واچ لیست هفتگی خود را تشکیل دهید و بهترین سبد ارز دیجیتال با بیشترین سود را در هفته جدید تشکیل دهید.

همه ارزهای معرفی شده در واچ لیست این هفته را می‌توانید در بخش معامله اهرم‌دار در صرافی ارز دیجیتال تبدیل با اهرم ۱۰ معامله کنید و سود خود را از این ارزها به ۱۰ برابر معامله‌گران عادی افزایش دهید.

 

معامله اهرم‌دار تبدیل سود ۱۰ برابر از رشد یا ریزش ارزهای دیجیتال با معامله اهرم‌دار تبدیل
ورود به معامله اهرم‌دار

 

 

منبع: Cointelegraph

دیدگاه‌ها (4)

  1. سلام ارز هلیوم در یک کانال صعودی بلند مدت است وممکن است در این یک هفته اصلاح داشته باشد

  2. سلام ارز هلیوم در یک کانال صعودی بلند مدت است وممکن است در این یک هفته اصلاح داشته باشدتا حدود ۷.۲

مقالات مرتبط
;