Skip to content

پرسودترین دسته ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴

بهترین دسته ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴
در
خواندن در ۱ دقیقه

در سال ۲۰۲۴، میم‌ کوین‌ ها (Meme Coins) و ارزهای مرتبط با دارایی‌های واقعی (RWA) بهترین عملکرد را داشته‌اند و افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده‌اند. بیت ‌کوین و اتریوم نیز رشد زیادی داشته‌اند، به‌طوری‌که خرید بیت‌ کوین تا کنون ۴۳ درصد سود را برای معامله‌گران به همراه داشته است.

رهبری میم کوین‌ها و دارایی‌های واقعی (RWA)

از آغاز سال ۲۰۲۴، صنعت ارزهای دیجیتال بازگشت قابل‌توجهی را تجربه کرده است. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از ۱.۷۷ تریلیون دلار به ۲.۲ تریلیون دلار (تا لحظه نگارش این مطلب) افزایش یافته است که نشان‌دهنده یک رشد ۲۵ درصدی است.

یکی از بخش‌هایی که بهترین عملکرد را داشته است، حوزه میم کوین‌ها بوده است. قیمت برترین میم کوین‌ها مانند دوج ‌کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB)، WIF، پپه، بونک و فلوکی به طور متوسط ۳۳۸ درصد از ابتدای سال تا کنون افزایش یافته است. موفقیت کوین داگ ویف هت (WIF) بسیار چشمگیر بوده و دلیل اصلی این میانگین بالا است.

بزرگ‌ترین میم کوینی که بر روی اکوسیستم سولانا ساخته شده است، در آغاز سال ۲۰۲۴ کمتر از ۰.۰۲ دلار ارزش داشت، اما اکنون حدود ۱.۸ دلار قیمت دارد. این ارز در ماه آوریل، به اوج قیمتی خود یعنی ۴.۵۸ دلار رسید.

دوج ‌کوین و شیبا اینو نیز اگرچه با سرعتی بسیار کمتر، از ابتدای سال تا کنون افزایش قیمت داشته‌اند. با این حال، این دو ارز همچنان رهبران بی‌رقیب این بخش هستند و بیش از ۵۰ درصد از کل ارزش بازار این بخش را تشکیل می‌دهند.

دارایی‌های واقعی (RWA) نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند. ارزهای مانترا (OM) و اوندو (ONDO) به ترتیب ۱۵۷۰ درصد و ۳۸۰ درصد رشد قیمت داشته‌اند.

سایر بخش‌ها نیز از اول ژانویه تا کنون عملکرد خوبی داشته‌اند، از جمله لایه ۱ با ۱۷ درصد رشد، دیفای در شبکه سولانا با ۹.۸ درصد افزایش، و هوش مصنوعی و DePIN با ۴۳ درصد رشد.

وضعیت بیت‌کوین و اتریوم چگونه است؟

بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار و شناخته‌شده‌ترین در جهان، یعنی بیت ‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، نیز در سال جاری رشد قابل‌توجهی داشته‌اند.

بیت‌کوین سال ۲۰۲۴ را با قیمت حدود ۴۲،۲۶۰ دلار آغاز کرد و اکنون حدود ۶۰،۰۰۰ دلار ارزش دارد که حدود ۴۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. روند صعودی این ارز در اواسط مارس (اسفند گذشته) بسیار چشمگیر بود، زمانی که ارزش آن به بالاترین حد خود یعنی بیش از ۷۳،۵۰۰ دلار رسید.

قیمت اتریوم نیز ۱۵ درصد افزایش یافته و از ۲۲۸۰ دلار به حدود ۲۶۰۰ دلار رسیده است. باید دید آیا این ارزهای دیجیتال برجسته به دلیل رویدادهای مثبت اخیر از جمله هاوینگ بیت‌کوین و راه‌اندازی ETFهای بیت‌کوین و اتریوم در آمریکا، به اوج‌های جدیدی خواهند رسید، یا اینکه برخی از میم کوین‌ها همچنان از آن‌ها پیشی خواهند گرفت.

معامله اهرم‌دار تبدیل کسب سود ۱۰ برابر از برترین ارزهای دیجیتال
ورود به معامله‌ اهرم‌دار

 

دیدگاه‌ها

;