Skip to content

کمیسیون بورس آمریکا از صرافی کراکن شکایت کرد!

شکایت SEC از صرافی کراکن
در
خواندن در ۱ دقیقه

کراکن متهم شده است که بیش از ده‌ها اوراق بهادار ثبت نشده را در پلتفرم خود فهرست کرده و دارایی‌های شرکت را با وجوه مشتریان ترکیب کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) روز دوشنبه شکایتی ۹۰ صفحه‌ای علیه صرافی کراکن تنظیم کرد و این شرکت را در میان تعداد انگشت شماری از غول‌های ارز دیجیتال در تیررس قانونی آژانس قرار داد.

این شکایت، کراکن را متهم به نقض قوانین اوراق بهادار و ترکیب وجوه مشتریان با دارایی‌های شرکت می‌کند که می‌تواند ضررهای بزرگی را برای هر دو طرف به همراه داشته باشد.

SEC مدعی است که کراکن اوراق بهادار مرتبط با ارزهای دیجیتال را بدون آنکه در کمیسیون ثبت کند به کاربران خود فروخته است. این صرافی همچنین استانداردهای کنترل داخلی ضعیفی دارد که در نهایت منجر به نقض قوانین اوراق بهادار شده است. برای نمونه،  این صرافی هویت مشتریان خود را به‌درستی تأیید نمی‌کند و معاملات غیرقانونی را پیگیری نکرده است.

در این شکایت کمیسیون بورس لیستی از توکن‌هایی را ارائه کرد که مدعی است که در اوراق ثبت نشده‌اند، اما کراکن با لیست‌کردن آن‌ها در بازارهای معاملاتی خود، قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است. رمزارزهای الگورند (ALGO)، متیک (MATIC) و نیر (NEAR) از جمله توکن‌های لیست شده در این صرافی هستند.

SEC تصمیم دارد از فعالیت‌های صرافی‌ کراکن برای همیشه جلوگیری کند. همچنین به دنبال آن است که برای بازپس‌گیری سودهای غیرقانونی، از کراکن جریمه‌های سنگینی را دریافت کند.

;