Skip to content
top banner

به لطف آپدیت جدید تلگرام، مثل آب خوردن بین همستر و تپ سواپ جابجا شوید!

جا به جایی سریع بین همستر کامبت و تپ سواپ
در
خواندن در ۲ دقیقه

تلگرام، اپلیکیشن محبوب پیام‌رسان، در مرکز پدیده بازی‌های ارز دیجیتال قرار دارد. این پدیده با ظهور بازی‌های کلیکی مانند نات ‌کوین و همستر کامبت ایجاد شده است که میلیون‌ها بازیکن را به «مینی‌اپ»های خود جذب کرده‌اند. تلگرام اکنون جابه‌جایی بین چندین بازی از این دست را برای کاربران در برنامه‌های iOS و اندروید خود آسان‌تر کرده است.

تلگرام روز سه‌شنبه از راه‌اندازی قابلیت «نوار مینی‌اپ» برای برنامه‌های تلفن همراه خود خبر داد. این قابلیت با امکان جابه‌جایی سریع بین چندین مینی‌اپ باز، به کاربران امکان مولتی تسکینگ می‌دهد. این ویژگی برای همه انواع برنامه‌های ساخته‌شده برای تلگرام، از جمله ربات کیف پول تلگرام و بازی‌های مختلف، کاربرد دارد.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا مینی‌اپ‌های تلگرام را در یک نوار کاربردی در پایین صفحه جمع کنند تا بتوانند ظرف یک ثانیه بین چت‌ها، برنامه‌ها و بازی‌ها جابه‌جا شوند.

پاول دوروف، ‌بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام، در کانال شخصی خود نوشت: « به‌روزرسانی اخیر تلگرام انقلابی در نحوه تعامل افراد با مینی‌اپ‌ها ایجاد کرده است. حالا کاربران می‌توانند برنامه‌ها را کوچک کرده و بین آن‌ها جابه‌جا شوند. در آینده، این نوار پایینی صفحات وب و سایر محتوا‌ها را هم برای خواندن در آینده ذخیره خواهد کرد.»

تلگرام می‌گوید که اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر با مینی‌اپ‌ها که شامل مجموعه بزرگی از بازی‌های مرتبط با توکن‌های ارز دیجیتال فعلی یا آتی هستند، تعامل دارند. این سرویس پیش از این ادعا کرده بود حدود ۹۰۰ میلیون کاربر کل دارد که نشان می‌دهد بیش از نیمی از کاربران با برنامه‌های ساخته‌شده با چارچوب بومی تلگرام کار کرده‌اند.

به نظر می‌رسد بخش زیادی از این موج ناشی از بازی‌های وایرال ارز دیجیتال همچون نات ‌کوین است که امسال روند «کسب سود از بازی‌های کلیکی» را روی پلتفرم تلگرام آغاز کرد و همستر کامبت که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد نیز نقش مهمی را در جذب کاربر بازی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود با توجه به برنامه‌های ایردراپ در شبکه تون (TON) شاهد رشد و پذیرش سریع‌تر این برنامه ها باشیم.

با قابلیت جدید تلگرام، کاربران می‌توانند به‌راحتی بین چندین بازی جابه‌جا شوند، روی صفحه‌نمایش ضربه بزنند، جوایز ورود روزانه را دریافت کنند و کارهای دیگری انجام دهند. سایر بازی‌های محبوب تلگرام که در حال افزایش محبوبیت هستند عبارتند از: یس ‌کوین، سیتیزن، پیکسل ‌تپ، تپ‌سواپ، دبلیو‌ کوین و جمز.

کانال تلگرام رسمی همستر کامبت پس از اینکه متوجه شد که تصویری که دوروف منتشر کرده ، شامل این بازی رمزنگاری پرطرفدار است با مدیرعامل تلگرام به شوخی پرداخت.

این کانال نوشت: «به نظر می‌رسد پاول دوروف تا حالا در حال کار روی به‌روزرسانی‌های جدید بوده و به تازگی بازی همستر کامبت را شروع کرده است! پاول، لطفا به خاطر داشته باشید که ارتقای کارت‌ها و افزایش سود ساعتی مهم‌تر از موجودی سکه است!»

دیدگاه‌ها