Skip to content

آیا نات کوین برای هولد کردن مناسب است؟

هولد کردن نات کوین
در
خواندن در ۲ دقیقه

همه چیز از یک بازی عجیب اما ساده شروع شد. مینی اپلیکیشنی در تلگرام که آنقدر ساده بود که نمی‌شد باور کرد این همه طرفدار پیدا کند. نات‌کوین از ابتدای سال جاری میلادی بازی خود را راه‌اندازی کرد و با استقابل بی‌نظیری روبرو شد.

چند ماه بعد این ارز دیجیتال از سوی بهترین و شناخته‌ شده‌ترین صرافی‌های جهان همچون بایننس، OKX و بای‌بیت لیست شد و همزمان در کشورمان نیز صرافی‌های مطرحی همچون تبدیل، راه را برای خرید و فروش نات کوین در ایران باز کردند.
قیمت نات کوین پس از راه‌اندازی ظرف دو هفته ۴ برابر شد و رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشت. اما آیا نات کوین برای هولد کردن مناسب است و خرید و نگهداری آن توصیه می‌شود؟

پا جای پای دوج کوین

زمانی که میم کوین ‌ها با دوج کوین پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشتند همه کارشناسان این ارزها را پدیده‌ای کوتاه‌مدت و زودگذر می‌دانستند و معتقد بودند این دسته از ارزهای دیجیتال نمی‌توانند جایگاهی را در بازار برای خود پیدا کنند.

با این وجود شاهد ورود میم کوین‌های دیگر به بازار بودیم و محبوبیت بالای میم کوین‌های جدید نشان داد که این پیش‌بینی‌ها درست نیست. دوج کوین به میان ۱۰ ارز برتر بازار رفت و ارزهایی همچون شیبا و پپه نیز در بالای بازار قرار گرفته‌اند.

نات کوین امروز را می‌توان به دوج کوین آن روزها شبیه‌ دانست ارز دیجیتالی که آمده است تا دسته جدیدی را در جهان کریپتو جا بیندازد. حالا پدیده‌های جدیدی همچون همستر کامبت هم وارد بازار شده‌اند که کاربرانی بیش از نات کوین دارند و می‌توانند همچون شیبای میم کوین‌ها عمل کنند. بنابراین نات کوین شانس زیادی برای اوج گیری بیشتر دارد و نمی‌توان به این راحتی آن را نادیده گرفت.

لیست شدن نات کوین در صرافی‌های مهم

صرافی‌های مهم و بزرگ جهان همچون بایننس و OKX معمولا به آسانی ارز دیجیتالی را فهرست نمی‌کنند و برنامه‌ها و پایه و اساس آن را نیز بررسی می‌کنند.

اما همین لیست شدن در این صرافی‌ها به تنهایی باعث سراریز شدن حجم زیادی از نقدینگی به سوی ارز دیجیتال نات کوین شده است. این صرافی‌ها در مجموع سهم اعظم بازار را در اختیار دارند و می‌توانند رشد نات کوین در کنار دیگر ارزهای دیجیتال را در صعود آتی بازار تا حد زیادی تضمین کنند.

شراکت استراتژیک با تلگرام

شراکت استراتژیک نات کوین با پیام‌رسان محبوب و پرطرف‌دار تلگرام و شبکه TON نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود احتمال کاربردهای جدید را برای نات‌کوین دور از ذهن ندانیم. این ارتباط استراتژیک به نحوی نات‌کوین‌ را با رشد شبکه مادر خود، یعنی تون (TON)‌ پیوند می‌دهد و به احتمال فراوان شاهد هم‌بستگی بالای نات کوین و ارز دیجیتال تون کوین خواهیم بود.

دنیای پرطرف‌دار وب ۳

نات کوین از ابتدا اعلام کرد هدف خود را استفاده از سروصدا و هایپ ایجاد شده در این پروژه برای آموزش کاربران و آشنا کردن آن‌ها با دنیای ارزهای دیجیتال و وب ۳ تعریف کرده است. اکنون نات کوین پس از لیست شدن کار خود را در دنیای وب‌۳ ادامه می‌دهد و با تعریف ماموریت‌های جدید به معرفی پروژه‌های web3  پرداخته و پاداش‌هایی را به کاربران می‌دهد.

این چسبیدن به دنیای وب ‌۳ در زمانی که این مفهوم یکی از ترندهای مهم بازار است باعث می‌شود به هوشمندی تیم توسعه بیشتر ایمان بیاوریم و آینده خوبی را در این مسیر برای نات کوین پیش‌بینی کنیم که قطعا بر روی قیمت این ارز دیجیتال هم اثرگذار خواهد بود.

امکان کسب سود از استیکینگ نات کوین

نات کوین در ابتدای کار امکان کسب سود از استیک کردن این ارز دیجیتال را مهیا کرد و از این پس نیز احتمالاً کاربران چنین شانسی را خواهند داشت که از این طریق همزمان با نگهداری از این توکن به کسب درآمد بپردازند که خود دلیلی دیگر برای نگهداری محسوب می‌شود.

تحلیل تکنیکال نات کوین

هنوز مدت زیادی از لیست شدن نات کوین در صرافی‌ها نگذشته است اما این ارز دیجیتال رشد شگفت‌انگیزی را از خود به نمایش گذاشته است. سابقه تاریخی ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد حرکت‌های ابتدایی یک صعود جزئی را نسبت به صعودهای اصلی و تاریخی نشان می‌دهند.

با نگاهی به تحلیل تکنکیال نات کوین می‌توان گفت،‌ این ارز دیجیتال هم احتمالا در این موضوع تافته جدابافته‌ای نیست و احتمالا خیلی زود دوباره شاهد سقف‌شکنی‌های بیشتر نات کوین خواهیم بود.

سخن پایانی

همیشه در بازارهای مالی و خرید و فروش ازهای دیجیتال باید همه شواهد و قرائن را بررسی کرد و با تحلیل شخصی به تصمیم نهایی رسید. در اینجا مشخصه‌های مهم نات‌ کوین را ذکر کردیم تا با دید بازتری به تصمیم درباره معامله و ترید یا خرید و نگهداری یا هولد نات کوین برسید. تصمیم نهایی با شماست. در این باره چه فکر می‌کنید؟

ارز دیجیتال نات کوین خرید ارز دیجیتال نات کوین در صرافی تبدیل
خرید نات کوین

دیدگاه‌ها (4)

  1. سلام.
    من مقداری ناتکوین در کیف پول تونکیپر دارم. آیا پیشنهاد میکنید ناتکوینها رو به TON تبدیل کنم؟ برای هولد کردن کدامیک از ارزهای NOT یا TON امکان رشد بیشتری دارند؟
    ممنون میشم اگر دوستان راهنمایی بفرمائید. من مبتدی هستم و این اولین ارز دیجیتالی هست که تا کنون داشته ام.

    1. سلام دوست عزیز
      از آنجایی که بازار ارز دیجیتال دارای نوسانات بسیار است پیشنهاد میشه ابتدا آموزش ببینید و طبق تحلیل خودتون عمل کنید

;