Skip to content

معامله‌گری که ۳۰۰۰ دلارش را با پپه به ۴۶ میلیون دلار رساند

پپه
در
خواندن در ۱ دقیقه

اینکه سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال چند دلار را به میلیون‌ها دلار تبدیل کنند، داستان جدیدی نیست، اما یک سرمایه‌گذار خاص پپه (PEPE) این کار را یک قدم دیگر به جلو برده است. این معامله‌گر ارز دیجیتال توانست طی یک سال، سرمایه‌ ۳۰۰۰ دلاری خود را به ۴۶.۳ میلیون دلار تبدیل کند. در اینجا نحوه انجام آن را با هم بررسی می‌کنیم.

۳۰۰۰ دلار پپه به ۴۶.۳ میلیون دلار تبدیل می‌شود

پلتفرم ردیابی داده‌های درون زنجیره‌ای LookOnChain در پستی در شبکه اجتماعی X، نحوه تبدیل سرمایه‌ ۳۰۰۰ دلاری این معامله‌گر ارز دیجیتال به ده‌ها میلیون دلار را به شکل دقیق فاش کرده است. بر اساس این اطلاعات، این معامله‌گر در ۱۵ آوریل ۲۰۲۳، زمانی که این کوین راه‌اندازی شد، ۳۰۰۰ دلار توکن پپه خریداری کرده بود. این معامله‌گر در ازای آن، در مجموع ۴.۹ تریلیون توکن این ارز را دریافت کرد.

در همان سال، پپه با فهرست شدن در صرافی‌ ارز دیجیتال بزرگی مانند بایننس، ارزش بازار خود را از کمتر از ۱ میلیون دلار به بیش از ۱ میلیارد دلار رساند و جهش قیمتی افسانه‌ای را تجربه کرد. در این زمان، دارایی‌های این سرمایه‌گذار به بیش از ۱۰ میلیون دلار افزایش یافته بود. با این حال، این معامله‌گر ارز دیجیتال همچنان به نگهداری دارایی‌های خود ادامه داد و تنها بخش کوچکی از آن را فروخت.

با گذر زمان و رسیدن به مه ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳)، قیمت پپه به چندین رکورد جدید رسید و سقف تاریخی خود را شکست. آخرین مورد این هفته اتفاق افتاد، زمانی که قیمت این «میم کوین» از ۰.۰۰۰۰۱ دلار فراتر رفت و از ارزش بازار آن از ۴.۵ میلیارد دلار عبور کرد. این حرکت، دارایی‌های این معامله‌گر را به بیش از ۴۰ میلیون دلار رساند.

به دنبال رسیدن قیمت به سقف تاریخی، این معامله‌گر ارز دیجیتال شروع به برداشت بخشی از سود خود کرده است. آن‌گونه که پست LookOnChain نشان می‌دهد، این سرمایه‌گذار به تازگی ۲۵۵ میلیارد توکن را به مبلغ کل ۲.۳ میلیون دلار فروخته است. تا کنون، این معامله‌گر حدود ۱.۴ تریلیون توکن فروخته و ۳.۵ تریلیون توکن برایش باقی ماندهکه در حال حاضر ارزش حیرت‌انگیز ۳۸.۹ میلیون دلار دارد.

درمجموع، این سرمایه‌گذار شاهد بازده ۱۵،۷۱۸ برابری یا ۱۵۷،۷۱۸ درصدی بوده است. کل سود تحقق یافته و تحقق نیافته او از این معامله واحد، در زمان نگارش این متن، به ۴۶.۳ میلیون دلار می‌رسد.

آیا این سرمایه‌گذار ارز دیجیتال رانت اطلاعاتی داشته است؟

با توجه به زمان خریدهای این سرمایه‌گذار پپه درست زمانی که تازه راه‌اندازی شده بود، این سوال مطرح شده که آیا این سرمایه‌گذار خاص رانت اطلاعاتی داشته است؟ به عبارت دیگر، برخی تعجب کرده‌اند که آیا او یکی از اعضای تیم توسعه‌دهنده این «میم کوین» است؟

با این حال، برخی دیگر بر عزم راسخ این سرمایه‌دار برای نگهداری توکن‌هایش تا این مقطع تمرکز کرده‌اند. یکی از کاربران ایکس به این نکته اشاره می‌کند که دلیل اینکه این سرمایه‌گذار توانست چنین بازدهی داشته باشد، این بود که توانست توکن‌هایش را نگه دارد و زود آن‌ها را نفروخت.

همه به محض دیدن چنین سودی فریاد رانت سر می‌دهند. او ۳۰۰۰ دلار خرج کرد و مثل یک مرد توکن‌هایش را نگه داشت. این گونه است که شما به سود هنگفت می‌رسید. می‌خواهید چنین سودهایی داشته باشید؟ می‌خواهید «سود رانتی» ببرید؟ دارایی‌تان را زود نفروشید.

نظر می‌رسد فعلاً این سرمایه‌گذار اکثر توکن‌های خود را برای رسیدن به قیمت‌های بهتر نگه داشته است. با توجه به اینکه انتظار می‌رود بازار صعودی امسال همچنان ادامه داشته باشد، احتمال موفقیت باورنکردنی این سرمایه‌گذار در سرمایه‌گذاری در پیپه، بدون شک سوالاتی را در مورد اینکه آیا این یک اتفاق تصادفی بوده یا خیر، ایجاد می‌کند. در حالی که برخی معتقدند که این معامله‌گر صرفا در زمان مناسب و در پروژه درستی سرمایه‌گذاری کرده است، برخی دیگر این احتمال را مطرح می‌کنند که او از اطلاعات داخلی یا رانتی بازار آگاه بوده است.

;