Skip to content

تحلیل CoinTelegraph از قیمت‌ ۱۰ ارز برتر بازار در این هفته؛ BTC, ETH, BNB, XRP, SOL, ADA, DOGE, TON, LINK, AVAX

تحلیل تکنیکال بیت کوین اتریوم دوج کوین
در
خواندن در ۴ دقیقه

بیت‌کوین روز گذشته با نفوذ به مقاومت بلندمدت ۳۸۰۰۰ دلاری این سطح را ضعیف‌تر کرد و امید پررنگ‌تری برای ادامه رالی خلق کرد. در ادامه با تحلیل ارزهای برتر بازار، بیت‌کوین، اتریوم، بایننس کوین، ریپل، سولانا، کاردانو، دوج‌کوین، تن کوین، چین‌لینک‌ و آوالانچ به نقل از کوین‌تلگراف همراه شما هستیم.

بیت‌کوین (BTC)

نمودار بیت کوین

بیت کوین روز جمعه سطح بتونی ۳۷۹۸۰ دلاری را شکست و به بالاتر از ۳۸۰۰۰ دلار نفوذ کرد و حول این سطح در حال نوسان است. سختی این سطح نشانه وجود فروشندگان در سطوح بالاتر و قوت آن‌ها است. میانگین‌های متحرک به سمت بالا هستند و شاخص RSI روی سطح ۶۱ قرار دارد که فعلا حرکت رو به بالا را نشان می‌دهد. اگر خریداران بتوانند بیت‌کوین را بالاتر از ۳۷۹۸۰ دلار تثبیت‌ کنند می‌توان انتظار داشت این ارز به قیمت ۴۰ هزار دلاری برسد.

سطح ۴۰،۰۰۰  دلار می‌تواند شاهد نبرد بسیار سختی میان خریداران و فروشندگان باشد، اما در صورتی که خریداران پیروز شوند بیت‌کوین می‌تواند یک جهش انفجاری دیگر را تا ۴۸،۰۰۰ دلار در انتظار داشته باشد. زمان به ضرر فروشندگان می‌گذرد و اگر آن‌ها می‌خواهند شتاب حرکت بیت‌کوین را کند کنند باید قیمت را به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند و بیت‌کوین را به سمت پایین تا سطح ۳۴،۸۰۰ هل بدهند.

اتریوم (ETH)

نمودار اتریوم

در هفته گذشته خریداران اتریوم را از  مقاومت مهم خود ۲۰۰۰ دلار عبور دادند، گرچه فروشندگان تلاش کردند آن را به پایین برانند اما موفق نبودند. حالا خریداران در تلاشند مقاومت پیشین را به حمایت تبدیل کنند که اگر موفق شوند می‌توان انتظار رشد اتریوم تا سطح ۲۲۰۰ دلار را داشت.

شکست این سطح بسیار سخت و دشوار خواهد بود اما در صورت موفقیت خریداران، راه برای اتریوم آسان می‌شود و الگوی مثلث صعودی بزرگ تکمیل شده و ETH می‌تواند یک رالی فوق‌العاده را تا ۳۴۰۰ دلار داشته باشد. در صورتی که قیمت اتریوم به زیر ۱۹۰۰ دلار تثبیت شود این دیدگاه صعودی منقضی خواهد شد.

بایننس کوین (BNB)

نمودار BNB

بایننس کوین اوایل هفته گذشته به بالاتر از ۲۳۵ دلار رسید اما خریداران نتوانستند این قیمت را حفظ کنند و از پس مقاومت ۲۳۹ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برآیند.

این میانگین متحرک به سمت پایین برگشته و RSI‌ پایین‌تر از خط میانی است که نشانه برتری محدود فروشندگان است. در صورت بسته شدن قیمت زیر ۲۲۳ دلار روند کوتاه مدت نزولی است و این ارز می‌تواند تا ۲۰۳ دلار نزول کند.

خریداران برای صعود باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیاورند.

ریپل (XRP)

خریداران در تلاش هستند تا ریپل را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند که نشان‌دهنده قدرت خریدران در سطوح پایین‌تر است.  EMA بیست روزه به صورت افقی در آمده است و RSI نزدیک خط میانی است که نشان از روند خنثی در کوتاه‌مدت دارد و ممکن است این ارز چند روزی بین ۰.۵۶ تا ۰.۷۴ دلار نوسان کند.

 

اگر قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد و تثبیت شود، ریپل می‌تواند سطوح ۰.۶۷ و بعد ۰.۷۴ دلار را ببیند. خریداران باید این مقاومت‌ها را بشکنند تا حرکت جدیدی آغاز شود.

اما اگر قیمت پایین رود و به زیر ۰.۵۶ دلار برسد سیگنال شروع یک اصلاح تند و تیز صادر شده است.

سولانا (SOL)

سولانا چند روزی است با سطح ۵۹ دلار کلنجار می‌رود و در پی شکستن آن است اما تا کنون خرس‌ها اجازه این کار را نداده‌اند. در حال حاضر می‌توان اوضاع را تا حدودی به نفع خریداران دانست تا میدان را به خرس‌ها ندهند.

EMA بیست‌روزه (۵۲.۸ دلار) رو به بالا و RSI در محدوده مثبت نشان دهنده دست بالای خریداران است. این نشانه‌ها احتمال یک رالی بالاتر از مقاومت یاد شده را تقویت می‌کند که در صورت شکسته شدن مقاومت صعود تا ۶۸ دلار دور از دسترس نخواهد بود.

در مقابل اگر قیمت پایین‌تر از سطح فعلی رود و به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کشیده شود، فروشندگان می‌توانند آن را تا ۴۸ دلار پایین ببرند.

کاردانو (ADA)

کاردانو مدتی است مشغول نوسان حول سطح ۰.۳۸ دلار است که این مسئله عدم قطعیت در این ارز را نشان می‌دهد.

سربالا بودن میانگین متحرک و RSI در محدوده مثبت نشان دهنده قوی‌تر بودن اندک خریداران است. اگر قیمت به بالاتر از ۰.۴ دلار برسد نشانه حرکتی صعودی به ۰.۴۲ و در ادامه ۰.۴۶ دلار خواهد بود.

اگر فروشندگان موفق شوند قیمت را به زیر ۰.۳۴ بکشانند ممکن است قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۳۱ دلار نزول کند و از آن پس بین سطوح ۰.۲۴ و ۰.۳۸ نوسان کند.

دوج‌کوین (DOGE)

دوج کوین طی دو روز گذشته میانگین متحرک ۲۰ روزه نمایی در ۰.۰۸ را حفظ کرده است ولی قدرت و شتاب چندانی نداشته است. اندیکاتورها نشان دهنده تلاش خریداران برای صعود است.

در صورت تثبیت بالای ۰.۰۸ می‌توان به رسیدن به ۰.۱ دلار خوش‌بین‌ بود اما این سطح مقاومت مهم و سنگینی محسوب می‌شود.

در صورت برگشت قیمت به زیر ۰.۰۸ می‌توان انتظار نزول تا حمایت ۰.۰۷ را داشت.

تن کوین (TON)

خریداران تلاش می‌کنند تون کوین را به بالاتر از مقاومت ۲.۵۹ برسانند. تست چندباره یک مقاومت باعث ضعیف‌تر شدن آن می‌شود.

اگر خریدران قیمت را به بازه بالاتر از سطح مقاومتی ۲.۵۹ تا ۲.۷۷ برسانند الگوی Cup کامل می‌شود می‌توان انتظار یک صعود بسیار خوب تا ۳.۲۸ دلار و سپس هدف الگو یعنی ۴.۰۳ دلار را داشت.

در غیر این صورت اگر قیمت به پایین حرکت کند نشانه قوت فروشندگان است و این ارز می‌تواند تا حمایت میانگین متحرک ساده (۲.۲ دلار) نزول کند و حتی در صورت ادامه تا ۲ و ۱.۸۹ دلار ریزش کند.

چین‌لینک (LINK)

چین‌لینک طی روزهای گذشته در برخورد با خط روند نزولی، با فروش مواجه بوده است. با این حال خریداران دست از تلاش برنداشته‌اند و باز هم قیمت را به خط روند رسانده‌اند. قیمت بین خط روند نزولی و سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی در ۱۲.۸۳ دلار گیر کرده است و باعث فشردگی شده است.

در صورت شکست می‌توانیم شاهد یک حرکت پرشتاب دیگر باشیم و رشد تا محدوده ۱۶.۶ و ۱۸.۳۰ محتمل است، اما در صورت کاهش قیمت و رفتن به زیر ۱۲.۸۳ دلار می‌توان انتظار نزول تا حمایت SMA پنجاه روزه در ۱۱.۲۱ دلار را داشت.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ به مقاومت بالاسری ۲۲ دلار رسیده است که سطح بسیار مهمی است و فروشندگان به شدت از آن دفاع می‌کنند.

اگر خریدران این سطح را بشکنند می‌توان به رسیدن به ۲۵ دلار دل بست. در غیر این صورت ممکن است قیمت تا ۱۸.۴۰ دلار یعنی سطح EMA بیست روزه پایین بیای و حتی نزول عمیق‌تری تا ۱۶ دلار را تجربه کند. در این صورت ممکن است AVAX‌ زمان بیشتری را در نوسان میان ۱۰.۵ تا ۲۲ دلار سپری کند.

;