Skip to content

اگر در زمان هاوینگ قبلی ۱۰۰۰ دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کردید الان چه‌قدر سرمایه داشتید؟

رشد بیت کوین با هاوینگ
در
خواندن در ۱ دقیقه

۲۰۲۴ با امید به تأیید ETFهای اسپات و در پیش بودن هاوینگ می‌تواند سال فوق‌العاده‌ای برای بیت کوین باشد. هاوینگ رویدادی است که طی آن هر ۲۱۰،۰۰۰ بلوک یعنی تقریباً در هر ۴ سال پاداش استخراج بیت‌کوین نصف می‌شود. این سازوکار برای جلوگیری از ایجاد تورم در بیت‌کوین تا زمان استخراج همه بلوک‌ها طراحی شده است.

اولین هاوینگ در سال ۲۰۱۲ انجام شد و طی آن پاداش استخراج هر بلوک از ۵۰ بیت‌کوین به ۲۵ بیت‌کوین کاهش یافت. هاوینگ پیشین هاوینگ سوم بود که در ماه مه سال ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) انجام شد و پاداش استخراج از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ بیت‌کوین کاهش یافت. معمولاً با انجام هر هاوینگ و کاهش عرضه بیت‌کوین قیمت این عرض به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد.

اگر در زمان هاوینگ قبلی ۱۰۰۰ دلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کردید اکنون دارایی شما به نزدیک ۵۰۰۰ دلار رسیده بود. اگر بخواهیم ملموس‌تر و با واحد پول خودمان حساب کنیم، اگر اردیبهشت سال ۹۹ مبلغ ۲۰ میلیون تومان در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده بودید اکنون سرمایه شما به حدود ۳۱۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان رسیده بود و تقریباً ۱۵ برابر شده بود. قیمت بیت‌کوین در آن تاریخ حدود ۹۰۰۰ دلار و قیمت هر دلار آمریکا ۱۶،۰۰۰ تومان بود.
این در حالی است که اگر در سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کردید اکنون سرمایه‌تان کمتر از ۵ برابر شده بود.

برای هاوینگ بعدی  در فروردین ۱۴۰۳ چه برنامه‌ای دارید؟

در بخش معاملات اهرم‌دار تبدیل می‌توانید از صعود یا ریزش بیت‌کوین ۱۰ برابر معاملات عادی سود ببرید.

;