Skip to content

نرخ بهره فدرال رزرو ثابت ماند؛ احتمالا امسال یک مرحله کاهش نرخ بهره داشته باشیم

نرخ بهره فدرال رزرو و بیت کوین
در
خواندن در ۱ دقیقه

همان طور که انتظار می‌رفت، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) وابسته به بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) روز چهارشنبه نرخ بهره هدف را بدون تغییر در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد نگه داشت. با این حال، چشم‌انداز اقتصادی جدید این کمیته تنها یک کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره را در سال جاری پیش‌بینی می‌کند.

کمیته بازار آزاد فدرال در بیانیه سیاستی خود اعلام کرد: «در ماه‌های اخیر، پیشرفت اندکی به سمت هدف تورم ۲ درصدی کمیته حاصل شده است.» این عبارت «اندک» قابل توجه است، زیرا بیانیه سیاستی قبلی از «عدم پیشرفت» به سمت کاهش تورم شکایت داشت.

با به‌روزرسانی پیش‌بینی‌های اقتصادی، میانگین انتظار فدرال رزرو برای نرخ بهره هدف در پایان سال ۲۰۲۴ اکنون ۵.۱ درصد است، در حالی که این رقم سه ماه پیش ۴.۶ درصد بود. این بدان معناست که بانک مرکزی اکنون تنها یک کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره را در سال جاری پیش‌بینی می‌کند، در حالی که پیش از این انتظار کاهش ۷۵ واحدی وجود داشت. انتظار برای نرخ بهره هدف در پایان سال ۲۰۲۵ اکنون ۴.۱ درصد است که نشان‌دهنده ۱۰۰ واحد کاهش در سال آینده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه اعلام کرد که تورم همچنان بسیار بالا است و تمرکز بانک مرکزی همچنان بر بازگرداندن این شاخص به هدف ۲ درصدی خود است.

عصر دیروز، گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا برای ماه مه، کاهش غیرمنتظره‌ای در تورم ماه گذشته را نشان داد. این خبر باعث رشد شدید بازارهای ارزهای دیجیتال، سهام و اوراق قرضه شد، زیرا معامله‌گران انتظارات خود را برای آغاز کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بالا بردند.

با این حال، رویکرد محتاطانه‌تر فدرال رزرو در پیش‌بینی‌های اقتصادی، که بعداً توسط پاول در کنفرانس مطبوعاتی تأیید شد، باعث کاهش این رونق‌ شد. بیت‌کوین (BTC)  امروز دوباره به ۶۷۳۰۰ دلار بازگشت که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته تغییری نکرده است. سهام و اوراق قرضه آمریکا نیز پس از رشد عصر دیروز دوباره به جای قبل بازگشتند.

معامله اهرم دار کسب ۱۰ برابر سود از رشد یا ریزش بیت کوین با معامله اهرم‌دار تبدیل
ورود به معامله اهرم‌دار

دیدگاه‌ها

;