Skip to content

بازی تلگرامی دات‌ کوین چیست و چه‌طور آن را بازی کنیم؟

بازی تلگرامی دات کوین
در
خواندن در ۱ دقیقه

دات‌ کوین (Dotcoin) یک بازی مبتنی بر تلگرام است که در آن بازیکنان با «ضربه زدن برای کسب درآمد» بازی می‌کنند. این یک مینی‌گیم شبیه به بازی‌های دیگر مانند یس‌کوین و دبلیو‌کوین است که داخل اپلیکیشن تلگرام قرار گرفته است.

رابط کاربری دات‌کوین نسبتا ساده است و دارای یک «نقطه» در وسط صفحه است که بازیکنان با ضربه زدن روی آن، ارز درون بازی به نام دات‌کوین را جمع‌آوری می‌کنند. در آینده‌ای نزدیک، دات‌کوین با توکنی بر بستر بلاک ‌چین تون (TON) قابل معاوضه خواهد بود.

چطور کاربران بازی دات‌کوین را شروع کنیم؟

کسانی که می‌خواهند بازی را شروع کنند، می‌توانند به سادگی روی لینک مربوط به ربات تلگرام دات‌کوین کلیک کنند. از اینجا، بازیکنان می‌توانند راهنمای بازی را مطالعه کنند، به گروه تلگرامی بازی بپیوندند یا برای شروع بازی روی «Lets Start» کلیک کنند.

پس از شروع بازی، بازیکنان صفحه‌ی اصلی بازی را مشاهده خواهند کرد. صفحه‌ اصلی شامل نقطه‌ مرکزی است که بازیکنان می‌توانند با ضربه زدن روی آن، پاداش کسب کنند.

چطور پاداش‌های خود را در دات کوین افزایش دهیم؟

در پایین صفحه‌ی اصلی دات‌ کوین، یک منوی کوچک با گزینه‌های مختلف وجود دارد که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بررسی کنند. بسیاری از این گزینه‌ها روش‌هایی را برای جمع‌آوری امتیازهای اضافی و افزایش سرعت جمع‌آوری دات‌کوین از طریق ضربه زدن ارائه می‌دهند.

دکمه‌ «کیف پول» در پایین سمت چپ قرار دارد. در اینجا، بازیکنان می‌توانند جوایز خود را ببینند، کیف پول TON خود را متصل کنند و به توکن تون کوین (TON) به دست آورند. طبق اسناد دات‌کوین، هر روز ۲۰ بازیکن به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند تا ۰.۵ توکن TON دریافت کنند.

دکمه‌ی بعدی در منوی صفحه‌ی اصلی، «دوستان» است. با کلیک روی دکمه‌ی «دعوت یک دوست»، به بازیکنان یک لینک ارجاع داده می‌شود تا دیگران را به بازی دعوت کنند. بازیکنان برای دعوت کاربران تلگرام ۱۵۰۰ دات‌کوین و برای دعوت کاربران تلگرام پرمیوم ۳۰,۰۰۰ دات‌کوین دریافت می‌کنند.

بازیکنان می‌توانند برای دریافت امتیاز اضافی، کارهای مختلفی را در بخش «کسب درآمد» در صفحه‌ی اصلی بازی انجام دهند. برخی از این کارها شامل دنبال کردن صفحه‌ شبکه اجتماعی X دات‌کوین، پیوستن به سایر بازی‌های مبتنی بر تلگرام مانند یس‌کوین، یا دریافت امتیاز ویژه برای جذب ۵، ۱۰ و ۱۰۰ دوست جدید به بازی است.

در بخش «بوسترها» بازیکنان می‌توانند دات‌کوین‌های جمع‌آوری‌شده‌شان را مجددا سرمایه‌گذاری کنند تا تعداد دفعات تلاش روزانه‌ در دسترس خود را افزایش دهند، یا روی «ضربات چندگانه» سرمایه‌گذاری کنند که تعداد دریافت دات‌کوین به ازای هر ضربه را بالا می‌برد. بازیکنان می‌توانند با دیدن تبلیغات، تعداد دفعات ضربه زدن روزانه‌ در دسترس خود را افزایش دهند.

بازیکنان می‌توانند گروه (Clan) ایجاد کنند یا به آن‌ بپیوندند، اگرچه اسناد بازی درباره‌ مزایای عضویت در گروه‌ها توضیحی ارائه نمی‌دهند.

چه چیزی دات‌کوین را از سایر بازی‌های تلگرامی متمایز می‌کند؟

در حالی که دات‌کوین شباهت‌های زیادی به سایر بازی‌های سبک «کلیکی» دارد، چند ویژگی منحصربه‌فرد نیز دارد، از جمله خودِ مکانیزم اصلی ضربه زدن.

در صفحه‌ی اصلی بازی، حلقه‌هایی دور نقطه‌ی مرکزی قرار دارند که تقریبا شبیه به یک سیاره است. با ضربه زدن سریع بازیکنان، نقطه‌ی مرکزی بزرگ می‌شود و هنگامی که به حلقه‌های اطراف برسد، پاداش هر ضربه به ازای هر حلقه افزایش می‌یابد. پس از ۲۵ ثانیه، تلاش ری‌ست می‌شود و هدف این است که تا قبل از آن، تا حد ممکن پاداش جمع‌آوری شود. بازیکنان تعداد محدودی تلاش روزانه دارند.

بخش «تقویت‌کننده‌ها» در منوی اصلی شامل یک مینی‌گیم دات‌کوین است که به بازیکنان فرصت می‌دهد تا با بازی کردن، سکه‌های خود را دو برابر کنند. دات‌کوین در اسناد خود می‌نویسد که این ویژگی می‌تواند به کاربران جدید اجازه دهد تا به کسانی که مدت بیشتری در بازی بوده‌اند، برسند.

دات‌کوین چه زمانی راه‌اندازی شد؟

دات‌کوین در تاریخ ۱۶ مارس راه‌اندازی شد و با انفجار تبلیغات پیرامون بازی‌های تلگرام از زمان عرضه‌ موفق نات‌ کوین، به سرعت رشد کرد. در تاریخ ۲ آوریل، دات ‌کوین اعلام کرد که به بیش از ۱ میلیون کاربر دست یافته است. تا ۱۹ اردیبهشت، دات ‌کوین ۴ میلیون بازیکن را گزارش کرده بود و تنها سه روز بعد از آن از مرز ۵ میلیون نفر گذشت. در تازه‌ترین آمار، دات‌کوین بیش از ۱۵ میلیون کاربر را گزارش کرده است، با این حال در مورد بسیاری از این بازی‌های تلگرام، سوالاتی در مورد تعداد ربات‌هایی که باعث افزایش کاذب این اعداد می‌شوند، وجود دارد.

خرید و فروش همستر کامبت پیش-بازار همستر کامبت در صرافی تبدیل آغاز شد. همین حالا خرید و فروش همستر کامبت را آغاز کنید
پیش فروش همستر کامبت

دیدگاه‌ها

;