Skip to content
top banner

جهش بیت‌کوین؛ صعود به ۸ درصد بالاتر از کف هفته قبل

رشد بیت کوین
در
خواندن در ۱ دقیقه

بیت کوین (BTC)، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار که پس از تأیید ETFهای اسپات بیت‌کوین وارد فاز اصلاحی شده بود، هفته گذشته را با نزول آغاز کرد و حتی تا سطح ۳۸،۵۰۰ دلار یعنی حدود ۲۰ درصد پایین‌تر از سقف ۴۹،۰۰۰ دلاری خود در سال ۲۰۲۴ ریزش کرد.

اما روز گذشته این ارز بار دیگر نشانه‌هایی از قوت را به نمایش گذاشت و با صعودی ۴ درصدی به بالاتر از ۴۱،۵۰۰ دلار رسید و ۸ درصد بالاتر از کف خود در هفته گذشته ایستاد.

هم‌زمان با بیت کوین ارزهایی همچون سولانا و آوالانچ هم سبز شدند و روز گذشته رشدی بیش از ۳.۵ و ۵.۵ درصد را به نمایش گذاشتند.

به گزارش کوین تلگراف سبزی دیروز و امروز بیت‌کوین را می‌توان با دلایل متفاوتی مرتبط دانست. یکی از این موارد بهبود شاخص‌های کلان اقتصاد آمریکا و رشد شاخص GDP است که در چهارماهه آخر سال ۲۰۲۳ رشدی ۳.۳ درصدی داشته است. با این شاخص‌ها، بازار منتظر تغییر رویه فدرال رزرو و کاهش نرخ بهره است که باید دید چه زمانی رخ خواهد داد. اما همین شاخص‌ها نیز می‌تواند برای رشد بیت‌کوین کافی باشد.

دلیل دوم این رشد را می‌توان کاهش فشار فروش سپرده بیت‌کوین گری‌اسکیل با نام GBTC دانست که طی هفته گذشته فشار فروش بالایی را وارد بازار کرده بود. به نظر می‌رسد در این مقطع این فشار فروش تا حد زیادی بر طرف شده است.

از سوی دیگر ورود سرمایه به دیگر ETFها همچون بلک‌راک و فیدلیتی تا حد زیادی توانسته است این موضوع را خنثی کند. طی ۱۰ روز گذشته برآیند ورود سرمایه به ETFهای بیت‌کوین مثبت بوده و ۷۷۴ میلیون دلار می‌رسد که این امر با وجود فشار فروش در ETF گری‌اسکیل می‌تواند جالب‌توجه باشد.

یکی دیگر از دلایل این رشد نیز کاهش هزینه تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین  ارزیابی شده است که هفته گذشته تا ۲.۵ دلار به‌ازای هر تراکنش‌ به صورت متوسط بالا رفته بود.

به گفته CoinTelegraph می‌توان انتظار عبور بیت‌کوین از سطح ۴۲۰۰۰ دلاری را هم داشت.