Skip to content

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین با آغاز شمارش معکوس و انتظار ۱۰۰ روزه برای هاوینگ

‌پیش بینی قیمت بیت کوین با هاوینگ
در
خواندن در ۱ دقیقه

تجربه تاریخی نشان داده است هاوینگ بیت‌کوین رویدادی تأثیرگذار برای بازار ارزهای دیجیتال است و به تجربه قیمت بیت‌کوین پس از این رویداد به شکل چشمگیری رشد کرده است.

درحالی‌که انتظار می‌رود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) طی روزهای آینده تصمیم خود درباره تأیید مجوز ETFهای اسپات بیت کوین را اعلام کند، تاریخ هاوینگ بیت‌کوین هم در حال نزدیک‌تر شدن است و اکنون ۱۰۰ روز با آن فاصله داریم. رویداد هاوینگ از نظر تاریخی با رشد چشمگیر قیمت بیت‌کوین همراه بوده و پس از این رویداد همواره شاهد رشد این ارز بوده‌ایم.

آیا بیت‌کوین پس از هاوینگ به سقف تاریخی جدیدی می‌رسد؟

وقتی به الگوهای قیمتی بیت‌کوین در حوالی هاوینگ‌های قبلی نگاه می‌کنیم، بازه میان رویداد هاوینگ در سال ۲۰۱۲ و هاوینگ ۲۰۱۶ شاهد رشد ۵۱۸۷ درصدی قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بوده است. بیت‌کوین پس از هاوینگ سال ۲۰۱۶ نیز نزدیک به ۳۰۰۰ درصد صعود را تجربه کرد.

رسیدن بیت‌کوین به بالاترین سقف تاریخی خود یعنی ۶۹۰۰۰ دلار هم یک سال پس از هاوینگ سوم در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد. به همین خاطر به نظر می‌رسد این رویداد نقشی انکارناپذیر و کلیدی به عنوان عامل ورود سرمایه جدید به بازار کریپتو و به تبع آن رشد قیمت بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها داشته است.

وب‌سایت Stock to flow پیش‌بینی کرده است قیمت بیت‌کوین پس از این هاوینگ می‌تواند تا ۵۳۲،۰۰۰ دلار بالا رود و سقف تاریخی جدیدی برای خود ثبت کند. تحلیلگر ارشد بازار مایک ون دپوپ در این باره می‌گوید: با استقبال شدید مؤسسات بزرگ مالی از بیت‌کوین و ETFهای اسپات رسیدن به این قیمت اصلاً بعید و غیرممکن نیست.

رویداد هاوینگ بیت‌کوین هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد و با نصف‌کردن پاداش استخراج بلوک‌ها باعث کاهش عرضه بیت‌کوین می‌شود و خاصیت ضدتورمی دارد. اکنون پاداش استخراج هر بلوک ۶.۲۵ بیت‌کوین است که از ۱۰۰ روز آینده و زمان هاوینگ این پاداش به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین به‌ازای هر بلوک کاهش خواهد یافت.

بیت‌کوین دیگر اصلاحی نخواهد داشت؟

به گفته تحلیلگر بازار CrediBull قیمت بیت‌کوین در صورت رسیدن به ۴۵،۵۰۰ دلار پیش از اعلام تصمیم SEC درباره ETFها می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. در غیر این صورت ممکن است بار دیگر تا بازه ۳۸۰۰۰-۴۰۰۰۰ دلار اصلاحی کند.

گزارش‌ها حاکی از احتمال بالای تأیید ETFهای بیت‌کوین تا روز ۱۰ ژانویه است.

;