Skip to content

صعود بیت‌کوین به ۶۳،۰۰۰ دلار برای استقبال از آغاز به کار ETFهای بیت‌کوین در هنگ‌کنگ

ETF‌ اسپات بیت کوین هنگ کنگ . ای تی اف
در
خواندن در ۱ دقیقه

طی ۲۴ ساعت گذشته کلیت بازار ارزهای دیجیتال با افت مواجه بود، در حالی که بیت کوین (BTC) با نزدیک شدن به عرضه اولین ETFهای اسپات ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ، تا بالاتر از ۶۳ هزار دلار صعود کرد. عرضه این صندوق‌های سرمایه‌گذاری نتوانسته هیجان زیادی را در بین سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

قیمت بیت‌کوین طی یکی دو روز اخیر از سطح ۶۴ هزار دلاری که در آخر هفته داشت، کاهش یافت و برای مدت کوتاهی به ۶۱ هزار و ۸۰۰ دلار رسید، اما قبل از ظهر به وقت آمریکا دوباره به حدود ۶۳ هزار دلار بازگشت. بزرگترین ارز دیجیتال بازار، در ۲۴ ساعت گذشته عملکرد بهتری نسبت به بقیه ارزها داشته است که در همین مدت ۳ درصد افت کرده‌اند.

اکثر آلت کوین ‌های اصلی نیز رشد قیمت آخر هفته خود را از دست دادند و اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و دوج کوین (DOGE)  پایین‌تر از آخر هفته قبل معامله شدند.

بازار ارزهای دیجیتال طی چند هفته گذشته به دلیل فقدان یک روایت انگیزه‌دهند قوی برای افزایش قیمت، در حال حرکت به سمت رکود است. این روند پس از رشد بی‌سابقه بیت کوین در ماه گذشته و جنون آلت کوین‌ها و میم کوین‌ها مشاهده می‌شود. شاخص‌ تمایل سرمایه‌گذاران به بیت کوین و اتریوم همچنان در حالت خنثی قرار دارند که نشان دهنده بازاری بدون جهت‌گیری مشخص است.

با وجود اینکه اولین سری از صندوق‌های اسپات قابل معامله در بورس بیت کوین و اتریوم در هنگ‌کنگ روز سه‌شنبه به وقت محلی آغاز به معامعه کرده است، اما این عرضه نتوانسته به اندازه عرضه ETF‌های اسپات بیت‌ کوین در آمریکا سروصدا به پا کند. قابل ذکر است که ارزش بیت کوین در سه ماه منتهی به عرضه این صندوق‌ها در ۱۱ ژانویه (دی ماه) تقریباً دو برابر شد و ورود سرمایه چشمگیر به بازار به افزایش قیمت بیت کوین تا بالاتر از ۷۳ هزار دلار در ماه مارس (اسفندماه) کمک کرد.

تناقض جالبی وجود دارد! با اینکه اشتیاق زیادی برای عرضه این صندوق‌های جدید دیده نمی‌شود، یکی از مدیران عامل شرکت ChinaAMC – که یکی از سه شرکت عرضه‌کننده این صندوق‌های جدید در هنگ کنگ است در یک نشست خبری اعلام کرد که میزان عرضه اولیه سهام این صندوق‌ها ممکن است از رقم ۱۲۵ میلیون دلاری مربوط به عرضه اولیه صندوق‌های مشابه در آمریکا فراتر رود. این رقم به تأمین مالی اولیه این محصولات جدید اشاره دارد.

ژو هاوکانگ، رئیس بخش مدیریت دارایی‌های دیجیتال گفت: «من بسیار مطمئن هستم که میزان اولیه عرضه ETFهای اسپات هنگ کنگ می‌تواند از میزان عرضه اولیه در روز اول در آمریکا فراتر رود.»

وین هوآنگ رئیس بخش صندوق‌های قابل معامله در بورس و نگهداری در صرافی ارز دیجیتال OS با استناد به آمار می‌گوید: «اگر بخواهیم بر اساس عدد و رقم قضاوت کنیم، حجم تراکنش‌ها به‌طور قابل توجهی از میزان ورود سرمایه در اولین روز معاملات ETFهای بیت کوین در آمریکا بیشتر است.»

او اعتقاد دارد که این ETFها با افزایش نقدینگی در بازار دارایی‌های دیجیتال، گسترش کانال‌های تأمین مالی و مشارکت، برای قیمت ارزهای دیجیتال مفید خواهند بود.

;