Skip to content
top banner

پس از برکناری سام آلتمن، ورد کوین وارد ترن هوایی شد!

حرکت ترن هوایی وار قیمت ورلد کوین پس از کشمکش‌ها در مورد بازگشت سم آلتمن به OpenAi
در
خواندن در ۱ دقیقه

قیمت ورد کوین، پروژه جنجالی اسکن چشم سام آلتمن، پس از برکناری او از OpenAl افزایش پیدا کرد. این رمزارز در هفته گذشته شاهد نوسانات شدیدی بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که او در حال مذاکره برای بازگشت به پروژه قبل از جایگزینی است.

بر اساس داده‌های CoinGecko ارز دیجیتال WLD در ۱۶ نوامبر بالاترین قیمت خود را ثبت کرد و پس از خارج‌شدن آلتمن از پروژه در ۱۷ نوامبر، رشد ورد کوین شتاب بیشتری گرفت. قیمت توکن WLD در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ درصد افزایش‌یافته است و در معاملات صبح دوشنبه آسیا به بالاترین سطح یعنی ۲.۴۸ دلار رسید. سپس بعد از خبر جایگزینی آلتمن به‌عنوان مدیرعامل Twitch، ‌قیمت ورد کوین به ۲.۳۰ دلار کاهش پیدا کرد.

آلتمن یکی از بنیان‌گذاران پروژه  Worldcoin بود که در ماه جولای ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد. در حالی که این پروژه از OpenAI جدا است، گروهی از مدیران OpenAI و سرمایه‌گذاران خواستار بازگرداندن آلتمن به‌عنوان مدیرعامل این شرکت هوش مصنوعی شدند.

Worldcoin یک پلتفرم هویت دیجیتال برای ساختن یک World-ID و سیستم مالی با استفاده از فناوری اسکن شبکیه چشم برای احراز هویت انسان و افزایش کارایی فناوری هوش مصنوعی است. راه‌اندازی Worldcoin  موجب ایجاد دوقطبی در جامعه کریپتو شد و سؤالاتی را در مورد تمرکز، حریم خصوصی و امنیت مطرح شد.