Skip to content

تحول در صنعت بیمه: استفاده از ارزهای دیجیتال برای افزایش امنیت و شفافیت

متوسط

در
خواندن در ۴ دقیقه

چکیده

در سال‌های اخیر، دنیای بیمه دستخوش دگرگونی قابل توجهی شده است. با این حال، فناوری صنعت بیمه کماکان از اشباع دور است و ارقام اقتصادی چشمگیر هرروز جمع می‌شود. در این زمینه از رشد مستمر، فناوری بلاک چین که در سال ۲۰۰۹ به‌شکل یکی از سنگ بنای Web3 ظهور کرد، به‌عنوان یک کاتالیزور فوق‌العاده ظاهر می‌شود. کاربرد بلاک چین و ارز دیجیتال در بیمه، می‌تواند به‌طور قابل توجهی به این بخش کمک کند. آن هم بدون این‌که ساختارهای تجاری موجود را به خطر بیندازد.

رشد انفجاری کریپتو و کاربرد بلاک چین و ارز دیجیتال در بیمه

ظهور فناوری بلاک چین در کسب‌وکارها، یک واقعیت کاملا تثبیت شده است و چشم‌انداز قابل توجهی برای ۱۰ سال آینده دارد. پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۳۰ حاکی از یک بازار جهانی بلاک چین با ارزش بیش از ۱.۴۳۱ تریلیون دلار، با نرخ رشد متوسط سالانه بیش از ۸۵.۹ درصد است. در حالی که، برخی برآوردهای خوش‌بینانه‌تری از میزان خرید ارز دیجیتال و رسیدن حجم بازار کریپتو به ۳.۱ تریلیون دلار دارند.

نیاز به پذیرش بلاک چین، به‌طور فزاینده‌ای به رسمیت شناخته می‌شود و حدود ۵۷ درصد از شرکت‌ها آن را برای رقابت در بازار ضروری می‌دانند. شرکت‌های متعددی، تاکنون مبالغ قابل‌توجهی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که نشان‌دهنده آگاهی گسترده از پتانسیل کریپتو است. مثلا، بسیاری از کسب‌وکارها به خرید بیت کوین، خرید تتر و خرید اتریوم به‌عنوان پوششی در برابر تورم نگاه می‌کنند.

در زمینه کاربرد بلاک چین و ارز دیجیتال در بیمه، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۰، تقریبا ۸۰ درصد از بیمه‌نامه‌ها به‌صورت آنلاین صادر می‌شود. امری که از میانگین رشد سالانه بیش از ۲۲ درصد حکایت دارد. بر اساس گزارش‌ها، انتظار می‌رود ارزش کلی بیمه جهانی تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ تریلیون دلار برسد.

کاربرد بلاک چین و ارز دیجیتال در بیمه

کاربرد اصلی بلاک چین و ارز دیجیتال در صنعت بیمه، شامل آسان کردن امور و کاهش هزینه‌ها است. در این بخش، به مهم‌ترین کاربردهای بلاک چین و ارز دیجیتال در بیمه اشاره خواهیم کرد:

چکیده دنیای کریپتو در سکه‌نامه تبدیل
چکیده دنیای کریپتو در سکه‌نامه تبدیل معاملات شما با مطالعه ماهنامه اختصاصی تبدیل، سکه می‌شود.
دانلود رایگان سکه‌نامه

۱. افزایش شفافیت

بلاک چین به شفافیت بیشتر در فرآیندهای بیمه می‌انجامد. به دلیل ماهیت غیرمتمرکز و ثبت غیرقابل‌تغییر تراکنش‌ها، همه طرف‌های درگیر (بیمه‌گر، بیمه‌شده، واسطه‌ها) می‌توانند به اطلاعات در زمان واقعی دسترسی داشته باشند. این سطح از شفافیت، سبب کاهش عدم اطمینان و افزایش اعتماد در بین طرفین قرارداد بیمه‌نامه‌ها می‌شود.

۲. کاهش هزینه

کاربرد بلاک چین و ارز دیجیتال در بیمه، منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌ها می‌شود. فرآیندهای خودکار می‌تواند واسطه‌ها را حذف کند و عملیات را ساده‌تر سازد. به‌عنوان مثال، مدیریت خط مشی، تایید ادعاها و ارزیابی ریسک را می‌توان خودکار کرد تا در زمان و منابع صرفه‌جویی شود.

۳. امنیت و کاهش خطر تقلب

بلاک چین، سطح بالاتری از امنیت را ارائه می‌دهد. هر تراکنش به‌طور دائم ثبت و رمزگذاری می‌شود تا دستکاری داده‌ها یا کلاهبرداری را دشوار کند. این امر به‌ویژه در بخش بیمه مهم است، جایی که تقلب چالشی مهم به شمار می‌رود.

بلاک چین ریسک را کاهش می‌دهد و صحت اطلاعات را تضمین می‌کند. ضمنا ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین می‌توانند ابزارهای خوبی برای نگهداری دارایی‌های شرکت بیمه باشند. زیرا، روند کلی قیمت بیت کوین همواره صعودی بوده است.

۴. قراردادهای هوشمند و اتوماسیون فرآیند

قراردادهای هوشمند برنامه‌هایی خوداجرا روی بلاک چین هستند. آن‌ها می‌توانند فرآیندهایی مانند تسویه خسارت، صدور بیمه‌نامه و پرداخت حق بیمه را خودکارسازی کنند. این اتوماسیون، زمان پاسخگویی را سرعت می‌بخشد و عملیات را برای طرفین بیمه ساده خواهد کرد.

۵. چالش‌ها و چشم‌اندازهای آینده

کاربرد بلاک چین و ارز دیجیتال در بیمه، علیرغم مزایای موجود چالش‌هایی را نیز به همراه دارد. مثلا بیمه‌گران باید به مسائلی مانند ادغام با سیستم‌های موجود و آموزش کارکنان خود بپردازند. با این حال، چشم‌انداز آینده کاملا امیدوارکننده است. بلاک چین، همچنان به تحول در این بخش ادامه خواهد داد و کارایی، امنیت و تجربه کلی کاربران را بهبود خواهد بخشید.

کسب و کار بیمه با قراردادهای هوشمند

قراردادهای هوشمند، پیشرفت قابل توجهی را در بخش بیمه رقم می‌زنند. برای درک بهتر کاربرد بلاک چین و ارز دیجیتال در بیمه، بیایید به مثال یک فرد بیمه شده در برابر لغو پرواز توجه کنیم. در فرآیند بازپرداخت سنتی، فرد باید ادعایی را برای تایید لغو پرواز و ادعای بازپرداخت خسارت به ثبت برساند. با این حال، با یک قرارداد هوشمند، وضعیت به‌طور چشمگیری تغییر می‌کند.

  •   صرفه‌جویی در هزینه: با حذف نیاز به کارکنان برای رسیدگی به خسارت، بیمه‌گر در هزینه‌های عملیاتی خود صرفه‌جویی می‌کند.
  •   صرفه‌جویی در زمان: قرارداد هوشمند، به‌طور خودکار تسویه‌حساب مشتری را بدون تاخیر انجام می‌دهد و فرآیند را ساده‌تر می‌سازد.
  •   رضایت مشتری: با اجتناب از رویه‌های پیچیده و خسته‌کننده، تجربه شرکت بیمه مثبت‌تر می‌شود.

با این حال، بلاک چین اطلاعات را ردیابی می‌کند. اما، به‌طور مستقل توان تایید رویدادها را ندارد. این‌جا جایی است که اوراکل بلاک چین وارد عمل می‌شود، یک سرویس خارجی که داده‌های ضروری را برای اجرای توافقات قرارداد هوشمند ارائه می‌دهد. مثلا اوراکل، لغو پرواز را به قرارداد هوشمند ابلاغ می‌کند و امکان بازپرداخت سریع خسارت را فراهم می‌سازد.

چرا در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، به‌ویژه به دلیل کاربردهای عملی آن‌ها در صنایع گوناگون ازجمله کاربرد بلاک چین و ارز دیجیتال در بیمه مزایای زیادی را به همراه دارد. یکی از مزایای اصلی افزایش کارایی و شفافیت در معاملات است. فناوری بلاک چین که زیربنای ارزهای دیجیتال است، تراکنش‌های همتا به همتای امن و فوری را امکان‌پذیر می‌کند، نیاز به واسطه‌ها را کاهش می‌دهد و هزینه‌های تراکنش را به حداقل می‌رساند.

به‌عنوان مثال، قراردادهای هوشمند در بخش بیمه می‌توانند پردازش مطالبات را خودکار کنند و پس از برآورده شدن شرایط خاص، پرداخت‌ها را به‌طور خودکار اجرا نمایند. این کار، نه‌تنها روند پرداخت خسارت را سرعت می‌بخشد. بلکه، هزینه‌های اداری را نیز کاهش می‌دهد. امری که درنهایت به نفع کارگزاران بیمه و بیمه‌گذاران است.

صرافی ارز دیجیتال تبدیل، این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا در بازار پرکاربرد ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. شما در صرافی تبدیل می‌توانید از بهترین ابزارهای معاملاتی شناخته شده در ارزهای دیجیتال برای به حداکثر رساندن سود خود بهره ببرید. همچنین، از بهترین نرخ‌ها با حداقل تفاوت نسبت به بازارهای جهانی در رابطه با قیمت تتر و سایر ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوید.

جمع بندی

با تکامل سیستم‌های مالی سنتی، پذیرش کاربرد بلاک چین و ارز دیجیتال در بیمه و سایر نهادهای مالی افزایش می‌یابد و راه را برای بازگشت سرمایه‌گذاری بالا هموار می‌کند. علاقه روزافزون سرمایه‌گذاران نهادی و شرکت‌های چندملیتی، مشروعیت و ثبات کریپتو را افزایش می‌دهد. با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، خود را در خط مقدم یک تغییر تکنولوژیکی قرار می‌دهید که پتانسیل ایجاد تحولات بزرگ در بخش‌های مالی سرتاسر جهان را دارد.

منابع

  1.   www.deltecbank.com
  2.   affidaty.io

 

دیدگاه‌ها

مقالات مرتبط
;