Skip to content

تقویم اقتصادی این هفته ایالات متحده و شاخص‌های تأثیرگذار بر ارزهای دیجیتال

تقویم اقتصادی هفته آمریکا
در
خواندن در ۱ دقیقه

این هفته گزارش اعتبار مصرف‌کنندگان، کسری تجاری و شاخص موجودی‌های عمده‌فروشی در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر می‌شود؛ اما این شاخص‌ها تأثیر کمی بر بازار دارند.

بااین‌حال اوضاع ممکن است روز پنج‌شنبه با انتشار ارقام مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) جالب‌تر شود. CPI مهم‌ترین شاخص اقتصادی هفته است که منتشر می‌شود. این گزارش‌ها به در ارزیابی ادامه تورم یا کاهش آن به‌سوی هدف ۳ درصد به بازارها کمک می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود CPI در ماه دسامبر ۰.۲ درصد افزایش داشته باشد و چنین افزایشی در شاخص قیمت مصرف‌کننده چندان زیاد نیست. بااین‌حال این مسئله می‌تواند برخی از پیشرفت‌های اخیر در کاهش تورم را متوقف کند؛ چون به‌این‌ترتیب تورم سالانه به ۳.۱ تا ۳.۳ درصد می‌رسد. این مسئله می‌تواند اثر غیرمستقیمی بر سیاست‌های فدرال رزرو و تلاش آن برای کاهش نرخ تورم داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود کسری بودجه ماهانه دسامبر در مجموع به ۶۲.۵ میلیون دلار اعلام شود. علاوه بر این بدهی ملی آمریکا هفته گذشته به رکورد جدید ۳۴ تریلیون دلار رسید و به نظر نمی‌رسد سرعت آن کاهشی شده باشد.

همه چشم‌ها در روز ۱۰ دسامبر به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خواهد بود که آخرین مهلت تصمیم‌گیری درباره ETF اسپات بیت کوین Ark21Shares است. تحلیلگران نسبت به تأیید همه درخواست‌های ETF در این روز به صورت یکباره خوش‌بین هستند.

;