Skip to content
اخبار

تهدید بزرگ ترامپ علیه جامعه کریپتو در صورت انتخاب نشدن به عنوان رئیس جمهور!

ترامپ و ارز دیجیتال
در
خواندن در ۱ دقیقه

 

در رویداد رونمایی از پلتفرم کریپتوی World Liberty Financial، دونالد ترامپ به شدت از رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تحت مدیریت گری جنسلر در تنظیم مقررات کریپتو انتقاد کرد.

ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، در این رویداد گفت که اگر او در انتخابات نوامبر پیروز نشود، سازندگان استارت‌آپ‌های کریپتویی که زیر نظر SEC هستند، به «جهنم» خواهند رفت. او افزود: «اگر ما پیروز نشویم، کسانی که SEC در حال تحقیق از آنها بود و حالا آزاد هستند، و افرادی که در دنیای کریپتو مورد بررسی قرار نگرفته‌اند، روزهای سختی خواهند داشت.  اگر آن‌ها (هریس) پیروز شوند از روز بعد از انتخابات، فشار دوباره شروع می‌شود.»

این رویداد که از سوی شرکت Rug Radio و در راستای پروژه World Liberty Financial برگزار شد، ترامپ را به انتقاد از رویکرد «فوق خصمانه» SEC کشاند. این نهاد نظارتی صرافی‌های کریپتو مثل Coinbase، Binance و Kraken را هدف قرار داده و تهدیدهای حقوقی به بازار NFT OpenSea ارسال کرده است.

با این حال، در ماه‌های اخیر تغییرات غیرمنتظره‌ای رخ داده است. مثلاً، پس از تایید مجوز صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) برای بیت‌کوین در ژانویه، هیچ‌کس انتظار نداشت که SEC به ETFهای اتریوم چراغ سبز بدهد، اما در ماه مه این کار را کرد و از ژوئیه، این صندوق‌ها معاملاتشان را آغاز کردند.

شایعاتی وجود داشت که حمایت ترامپ از ارزهای دیجیتال و وعده‌های او برای مقررات دوستانه‌تر ممکن است دولت بایدن را وادار کرده باشد تا شدت اجرای قوانین کریپتو را کاهش دهد. ترامپ نیز به این نکته اشاره کرد: «صادقانه بگویم، از زمانی که شنیدند من درگیر این موضوع هستم، با مردم خیلی بهتر برخورد کرده‌اند. شاید آن را به‌عنوان راهکارگرفتن رأی‌ ببینند!»

با وجود این تغییر ظاهری، کامالا هریس، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات، هنوز جزئیاتی درباره رویکرد خود در قبال تنظیم مقررات کریپتو ارائه نکرده است. اما برخی از بزرگان صنعت کریپتو، از جمله سرمایه‌گذار میلیاردر مارک کوبان، گفته‌اند که تیم هریس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با آن‌ها تماس گرفته است.

 

معامله اهرم‌دار نگران جهت بازار نباشید! چه از ریزش و چه رشد ۱۰ برابر سود بگیرید
ورود به معامله اهرم‌دار

دیدگاه‌ها

اخبار مرتبط

اخبار بیشتر
;