Skip to content
top banner

دلیل رشد ۵۰ درصدی سلستیا (TIA) در یک هفته اخیر چیست؟

رشد ۵۰ درصدی سلستیا
در
خواندن در ۱ دقیقه

TIA توکن بومی شبکه سلستیا حرکت قدرتمندی را آغاز کرده است و طی هفته اخیر صعودی ۵۰ درصدی داشته است. این ارز روز گذشته هم با ۶ درصد رشد به قیمت ۱۹.۸۲ دلار رسید و ارزش بازار خود را به ۲.۱ میلیارد دلار رساند.

دلیل رالی قیمتی سلستیا چه بود؟

سلستیا (TIA) رالی قیمتی خوبی را تجربه کرد که عوامل و دلایل زیادی در آن دخیل است.

نکته اول افزایش فعالیت‌های استیکینگ این شبکه بود که به رشد کیف پول‌های یکتای حاضر در این شبکه انجامید. داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد والت‌های یکتای استیکینگ سلستیا (TIA) از ۳۰۰،۰۰۰ کیف پول گذشته است و تنها در یک هفته دو برابر شده است. این رشد نه‌تنها اهمیت افزایش فعالیت سپرده‌گذاری این ارز را نشان می‌دهد بلکه نشان‌دهنده افزایش اعتماد بلندمدت کاربران به این شبکه و ارز است.

علاوه بر این، سلستیا که پروژه‌ای نو است و در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شده است جامعه خوبی را برای خود جمع کرده و توانسته است گام‌های خوبی در یک بخش خاص بردارد. این شبکه خود را به عنوان اولین بلاکچین ماژولار معرفی می‌کند و بر مقیاس‌پذیری تمرکز دارد. این موقعیت‌یابی منحصر‌به‌فرد احتمالاً در رشد و موفقیت این شبکه و ارز آن موثر بوده است.

نمودار تکنیکال چه می‌گوید؟

با وجود موارد بنیادی مثبت، به نظر می‌رسد نمودار قیمت TIA نشانگر خستگی در این ارز است. در نمودار روزانه، TIA با شکست سطح مهم از روند Range خارج شده و وارد فاز کشف قیمت شد. اما پس از صعود شارپ این توکن ممکن است در ادامه با اصلاح همراه باشد.

یکی از موارد قرارگیری RSI در عدد ۷۳ است که RSI بالاتر از ۷۰ می‌تواند نشانه احتمال اصلاح در آینده باشد. نمودارهای ۴ ساعته و ۱ ساعته هم این ارز را در شرایط بیش خرید نشان می‌دهد.

حمایت‌های این ارز به ترتیب سطح‌های ۱۷.۵، ۱۶.۲ و ۱۵ دلار هستند.