Skip to content

رالی داغ سولانا نشان داد اتریوم حالا یک رقیب جدی دارد

سولانا و اتریوم
در
خواندن در ۱ دقیقه

سولانا در سال ۲۰۲۱ سروصدای زیادی به پا کرد و طرف‌داران این بلاک‌چین توانایی‌های آن برای حل مسائل اساسی هسته اتریوم را ستودند. سولانا قرار بود جایی ارزان‌تر و سریع‌تر برای اداره تراکنش‌ها و پلتفرمی بهتر برای امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای و دیگر فعالیت‌های جان‌گرفته از قراردادهای هوشمند باشد.

بعد سال ۲۰۲۲ و درد و سختی بسیارش آمدند. همه چیز برای سولانا (و البته همه ارزهای دیجیتال) تیره‌وتار شد. این که سم بنکمن فرید مدیرعامل صرافی ورشکسته FTX هم تا حدی نزدیک به بنیاد سولانا بود بی‌تأثیر نبود تا قیمت سولانا به کمتر از ۱۰ دلار سقوط کند.

سولانا در ماه اکتبر با به دادگاه رفتن بنکسمن فرید به کانال ۲۰ دلار برگشت و سپس یکباره به داغ‌ترین ارز بازار تبدیل شد. حالا SOL برای اولین‌بار از اوایل سال ۲۰۲۲ به بعد، بیش از ۱۰۰ دلار قیمت دارد و با ارزش بازار ۴۷ میلیارددلاری پنجمین ارز بزرگ بازار است و حتی چند روزی به جایگاه چهارم این فهرست هم رسید.

اتریوم همچنان رهبر بلاکچین‌های لایه اولی که قراردادهای هوشمند را اجرا می‌کنند بر عهده دارد. اتریوم ۲۹ میلیارد دلار ارزش قفل شده (TVL) دارد که مقیاسی برای پول‌های قرار گرفته در اکوسیستم یک بلاکچین محبوب است و سولانا با فاصله زیاد با ۱.۵ میلیارد دلار ارزش قفل شده پشت سر اتریوم است.

بااین‌حال رویدادهای اخیر نشان داد که سولانا حالا دیگر رقیبی جدی برای اتریوم محسوب می‌شود.

;