Skip to content

دلیل جهش بلند بیت‌کوین به بالاتر از ۴۵۰۰۰ دلار چیست

دلیل رشد بیت کوین تا ۴۵۰۰۰ دلار
در
خواندن در ۱ دقیقه

قیمت بیت‌کوین (BTC) در اولین روز سال ۲۰۲۴ رشد کرد تا به بالاترین سطح خود تقریباً در دو سال گذشته برسد.

بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته رشدی ۷.۲ درصدی داشت و در طول ساعت معاملاتی آسیا به ۴۵،۵۰۰ دلا رسید. قیمت‌ها در طول تعطیلات سال نو تقریباً ثابت بود؛ اما در اولین روز کاری هفته در سال جدید شروع به رشد کرد.

این حرکت پرشتاب بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان را به بالاترین سطح خود از مارس ۲۰۲۲ ‌ (فروردین ۱۴۰۱) رساند.

با این حرکت اکنون بیت‌کوین تنها ۳۴ درصد پایین‌تر از قله تاریخی خود یعنی ۶۹،۰۰۰ دلار قرار گرفته است.

ETFها عامل رشد بیت‌کوین

کامرون وینکلووس امروز دوم ژانویه گفت: «از همین حالا به نظر می‌رسد بیت‌کوین بهترین دارایی از نظر عملکردی در سال جدید خواهد بود» مدیرعامل بانک Cutodia کاتلین لانگ نیز افزود «بیت‌کوین همین حالا بهترین دارایی از نظر عملکرد در سال ۲۰۲۴ است»!

علاوه بر این، معامله‌گر و تحلیل‌گر بازار نبراس کانگونر معتقد است بیت‌کوین در صورت حفظ شتاب حرکتی خود در گام بعد به ۴۸۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به نظر می‌رسد قدرت حرکت بیت‌کوین همچنان تحت‌تأثیر ETFها است. گزارشگر Fox Business چارلز گاسپارینو در این باره می‌گوید: «SEC هنوز باید کاغذبازی‌های ETFهای اسپات بیت‌کوین را انجام دهدٰ؛ بنابراین اعلام تأیید به آخر هفته خواهد کشید.»

در همین حال لارک دیویس یوتیوبر ارزهای دیجیتال می‌گوید: «شایعاتی به گوش می‌رسد که ETFهای اسپات بیت‌کوین این هفته به تأیید می‌رسند. آماده باشید!»

پیش‌ازاین کارشناسان ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) را به عنوان روز احتمالی تأیید ETFهای بیت‌کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تحت‌نظر داشتند. اما اعلام نظر SEC ممکن است تا آخر همین هفته رخ دهد.

این‌سو و آن‌سوی بازار کریپتو

حرکت پرقدرت بیت‌کوین ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به بالاترین سطح خود از ماه مه سال ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) و ۱.۸۲ تریلیون دلار رساند.

بازار ارزهای دیجیتال اکنون تنها ۴۰ درصد پایین‌تر از بالاترین سطح خود در نوامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) قرار دارد که در آن زمان ارزش آن به ۳ تریلیون دلار رسیده بود.

قیمت اتریوم (ETH) نیز امروز با رشدی ۴.۷ درصدی به ۲۳۸۵ دلار رسید. دیگر آلت‌کوین‌ها نیز رشد بسیار خوبی را تجربه کردند.

;