Skip to content

۷ پیش‌بینی درباره آینده ارزهای دیجیتال و وام‌دهی کریپتویی در سال ۲۰۲۴

آینده ارزهای دیجیتال و وام دهی کریپتویی در ۲۰۲۴
در
خواندن در ۱ دقیقه

با شروع دوباره رشد قیمت بیت کوین، رقابت میان بازیگران بخش وام‌دهی کریپتویی نیز افزایش خواهد یافت. این بدان معناست که نوآوری در بخش وام‌دهی افزایش خواهد یافت و افراد و نهادهای جدیدی از بخش سنتی به آن خواهد پیوست تا بخشی از این کیک بزرگ شده را برای خود بردارند. هر چند بخش بزرگی از این بازار در طول زمستان ارزهای دیجیتال کوچک شد؛ اما هنوز این صنعت به کار خود ادامه می‌دهد.

احتمالاً بار دیگر شاهد تولد دوباره این بخش از صنعت ارزهای دیجیتال باشیم که می‌تواند فرصت‌های هیجان‌انگیزی را چه برای کاربران و چه سرمایه‌گذاران در بر داشته باشد و تحولات جدیدی را در این اکوسیستم ایجاد کند.

در ادامه ۷ پیش‌بینی کوین‌دسک درباره آینده این وام‌دهی کریپتویی را با هم مرور می‌کنیم:

 

افزایش سریع تعداد وام‌دهندگان:

با ورود کاربران جدید به بازار شرکت‌های و نهادها تلاش خواهند کرد جای خالی قدرت‌های حذف شده از بازار همچون Genesis، Voyager، BlockFi و Celsius ‌را پر کنند. باز هم زمزمه‌های بازگشت سرمایه بالا و شفافیت و مدیریت ریسک افزایش خواهد یافت و علاوه بر شرکت‌ها و افراد کاربلد، کلاهبردارانی نیز وارد بازار خواهند شد که از این فرصت سوءاستفاده کنند.

با افزایش قیمت‌ها فراموش نکنید که هنگام واردشدن به این بازار سؤال درست را از خود بپرسید تا مانند مال‌باختگان ۲۰۲۲ فریب نخورید. به‌درستی نحوه سوددهی، مدیریت ریسک، حسابداری دارایی‌ها و سیاست‌ها را درک کنید و اگر به پاسخ صحیح نرسیدید وارد نشوید.

وام ارز دیجیتال دریافت وام ارز دیجیتال از صرافی تبدیل
دریافت وام

حجم بالای سرمایه حول شرکت‌های قانونمند شکل می‌گیرد:

معاملات اسپات بیت‌کوین و اتریوم و آپشن و فیوچرز به سمت نهادهای قانونی انتقال می‌یابد. تا به اینجا سهم بزرگی از بازار در اختیار پلتفرم‌هایی بود که قانونمند نشده بودند و حتی گاهی احراز هویت مشتریان را انجام نمی‌دادند. اما حالا با تصویب قوانین جدید کریپتو در کشورهای مختلف و شکل‌گیری ETFهای اسپات بیت‌کوین و اتریوم بخش زیادی از سرمایه به سمت شفافیت و نهادهای قانونمند منتقل می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر حجم معاملات اسپات از سوی صرافی‌های غیرمتمرکز یا بدون مجوز به سمت صرافی‌های متمرکز و قانونمند خواهد رفت.

فرصت آربیتراژ از ETFهای بیت‌کوین

با شکل‌گیری ETFهای بیت‌کوین آربیتراژ میان بازارهای اسپات و ETFها افزایش می‌یابد و افرادی که پیش‌تر به خاطر شفاف نبودن قانون وارد آربیتراژ از ارزهای دیجیتال نمی‌شدند حالا وارد این حوزه می‌شوند.

این فرصت می‌تواند برای کاربران حاضر در بخش وام‌دهی هم جذاب باشد و وام‌دهی بیت‌کوین را بیش‌ازپیش جذاب کند.

بازگشت دبیت‌کارت‌های ارز دیجیتال

با شفاف‌تر شدن قوانین دبیت‌کارت‌های ارز دیجیتال هم احتمالا به بازار برمی‌گردند. ویزا، مسترکارت و Circle برنامه‌هایی برای این کار دارند و پلتفرم‌هایی را برای این منظور شکل داده‌اند. این راهکارها فاصله میان دارایی‌های سنتی و دیجیتال را کاهش می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد مستقیماً ارزهای دیجیتال خو را بدون نیاز به تبدیل به واحد پول سنتی خرج کنند.

سرمایه‌گذاران خواستار تراکنش‌های ارزان‌تر و سریع‌تر می‌شوند

با شتاب گرفتن بازار صعودی، کارمزد تراکنش‌ها افزایش می‌یابد و در نتیجه بلاکچین‌های مقیاس‌پذیرتر محبوب‌تر می‌شوند. نوآوری‌هایی مانند شبکه‌های لایه دومی و لایتنینگ بیت‌کوین طرف‌داران بیشتری پیدا خواهند کرد.

بلاکچین‌های پربازدهی مانند ترون و سولانا نیز رشد خوبی خواهند کرد. انتظار می‌رود این اکوسیستم‌ها به بلوغ بیشتری برسند و پذیرش بیشتری پیدا کنند. این رویدادها می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای محصولات آینده و سرمایه‌گذاری‌های بعدی ایجاد کند.

افزایش تقاضا برای استیبل کوین‌ها

استیبل‌کوین‌ها رشد چشمگیری خواهند کرد، گمان من این است که این عدد از ۲۵۰ میلیارد دلار افزون‌تر خواهد شد. به شکل ویژه تتر می‌تواند باز هم سلطه خود را بر بازار حفظ کند و بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشد.  گسترش بازار بازتاب‌دهنده افزایش تقاضا برای دارایی‌های دیجیتالی خواهد بود که مزایای ارز دیجیتال و پایداری دلار آمریکا را هم‌زمان داشته باشد.

دولت‌ها تلاش خواهند کرد از طریق ارزهای بانک مرکزی با این پدیده رقابت کنند. اما گمان نمی‌رود که بتوانند با استقبال خوبی مواجه شوند.

نظارت شدید بر پلتفرم‌های DeFi

با افزایش فشارهای قانون‌گذاران پلتفرم‌های DeFi تحت‌فشار قرار می‌گیرند و مجبور به کارهایی مانند احراز هویت می‌شوند و در نتیجه کاربران خود را تا حد زیادی از دست خواهند داد و پلتفرم‌های خرید و فروش یا وام‌دهی غیرمتمرکز تا حدود زیادی کاربران خود را به بخش متمرکز و قانونمند واگذار خواهند کرد.

;