Skip to content

چرا ممکن است با اوج‌گیری بعدی بیت‌کوین کمتر از شش ماه فاصله داشته باشیم؟

بیت کوین ۴ تا ۶ ماه فاصله تا قله
در
خواندن در ۱ دقیقه

نمودار قیمت بیت‌کوین سیگنالی را صادر کرده است که پیش‌تر هر بار ۴ تا ۶ ماه پس از نقطه اوج سیکل بازار اتفاق افتاده است. آیا ممکن است نقطه اوج بعدی بازار این‌قدر به ما نزدیک باشد درحالی‌که هنوز نشانه‌ جدی از رالی پرشتاب نمی‌بینیم. بیایید نگاهی به اندیکاتور استوکستیک در تایم‌فریم ماهانه بیندازیم و داده‌های پشتیبان ای نظریه را بررسی کنیم.

فقط شش ماه تا قله بازار؟ امکان ندارد!

ایده رسیدن به اوج بازار ظرف شش ماه ممکن است در نگاه اول دیوانه‌وار به نظر برسد. اما زمانی که به داده‌های گذشته نگاه می‌کنیم و نمودار زیر را بررسی می‌کنیم بسیاری از معامله‌گران و تحلیلگرانی که انتظار رشد قیمت تا هاوینگ را ندارند، سپر دفاعی خود را کنار می‌گذارند.

شاخص Stochastic Momentum در تایم فریم ۱ ماهه که قدرت روند را بر اساس شتاب قیمت اندازه‌گیری می‌کند در حال حاضر بالاتر از مقیاس ۷۲ قرار گرفته است. گرچه این شاخص به‌تنهایی اهمیت چندانی ندارد، اما با نگاهی به گذشته می‌توان دید زمانی که این شاخص در نمودار BTCUSD به بالای این عدد می‌رسد چه رخ می‌دهد.

بیت‌کوین در گذشته تنها سه بار در این شاخص به این سطح رسیده است و هر سه بار بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار طی ۴ تا ۶ هفته به نقطه اوج خود دست یافته است. حالا این سیگنال بار دیگر رخ‌نمایی کرده است و به ما هشدار می‌دهد که ممکن است قله دیگری ظرف ۴ تا ۶ ماه آینده به وجود آید.

چرا بازه خرید بیت‌کوین به این سرعت در حال پایان است

بازه ۴ تا ۶ماهه تا نقطه اوج بیت‌‌کوین زمان زیادی را برای خرید و انباشت BTC برای کسانی که تاکنون برای این کار اقدام نکرده‌اند باقی نمی‌گذارد. اکثر بازیگران بازار ارزهای دیجیتال معتقدند قیمت‌ها پس از هاوینگ با سرعت و شتاب بسیاری رشد خواهد کرد. این مسئله چنان میان همه پذیرفته شده است که آن را به عنوان علت رشد بیت‌کوین پذیرفته‌اند.

امروز دوم دسامبر (۱۱ آذر ماه) است و هاوینگ بعدی بیت‌‌کوین در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۰۳) رخ خواهد داد که این رویداد در بازه میانی ۴ تا ۶ ماه قرار می‌گیرد.

واضح است که سیگنال اندیکاتور استوکستیک نیز همین امر را نشان می‌دهد و با زمان هاوینگ تناسب دارد. گرچه پیش‌تر هم استوکستیک و هاوینگ سیگنال‌های رشد بزرگی صادر کرده‌اند؛ اما این بار احتمالاً شروع رشد بزرگ پیش از هاوینگ خواهد بود.

هر اتفاقی که بیفتد حداقل نتیجه‌ای که می‌توان از این ابزار گرفت این است که ممنتوم و شتاب بازار در حالت صعودی است و به سمتی می‌رود که بالاترین سطح خود در تاریخ بیت‌کوین را نشان دهد.

;