Skip to content

آیا ایلان ماسک بیت‌کوین می‌فروشد؟ تسلا همه بیت‌کوین‌هایش را جابه‌جا کرد

کیف پول های تسلای ایلان ماسک خالی شد
در
خواندن در ۱ دقیقه

داده‌های آنچین نشان می‌دهند که کیف ‌پول‌های مرتبط با شرکت خودروسازی الکتریکی ایلان ماسک خالی شده‌اند.

تسلای ایلان ماسک در حال فروش بیت‌کوین است؟

کیف‌پول‌های مرتبط با شرکت تسلای ایلان ماسک، یکی از بزرگترین شرکت‌های دارنده بیت ‌کوین (BTC)، ۷۶۰ میلیون دلار از این ارز دیجیتال را به کیف‌پول‌های ناشناخته منتقل کرده‌ است. این موضوع احتمال فروش بیت‌ کوین از سوی این شرکت خودروسازی را افزایش داده است.

طبق داده‌های شرکت Arkham Intelligence، کیف‌پول‌های مرتبط با شرکت تسلا روز سه‌شنبه بیش از ۱۱,۵۰۰ بیت ‌کوین را به کیف‌پول‌هایی با مالکیت ناشناس انتقال داده‌اند. کیف‌پول‌های تسلا اکنون تنها حدود ۶.۶۵ دلار بیت ‌کوین نگه داشته‌اند که عملا یعنی هیچ!

طبق داده‌های BitcoinTreasuries، تسلا چهارمین دارنده بزرگ بیت‌کوین در میان شرکت‌های سهامی عام آمریکا است. تنها شرکت نرم‌افزاری مایکرواستراتژی و شرکت‌های استخراج بیت‌کوین MARA Holdings و Riot Platforms موجودی بیشتری از بیت ‌کوین دارند.

تسلا در فوریه ۲۰۲۱ حدود ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرد و در برخی از مواقع تا ۲.۵ میلیارد دلار بیت ‌کوین نیز در اختیار داشت. اما این شرکت در اوایل ۲۰۲۲، ۷۵ درصد از دارایی‌های خود را با ضرر فروخت. طبق داده‌های Arkham، زمانی که این شرکت قابلیت ردیابی کیف‌پول بیت‌کوین تسلا را در مارس به داشبورد خود اضافه کرد، تسلا حدود ۱۱,۵۰۹ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۷۷۰ میلیون دلار در اختیار داشت.

ماسک همچنین پیشتر اعلام کرده بود که تسلا پس از خرید این بیت‌ کوین‌ها، به زودی پرداخت با بیت ‌کوین را می‌پذیرد، اما به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی، این برنامه‌ها به سرعت کنار گذاشته شدند.

در حالی که برخی از شرکت‌های ماسک از جمله تسلا و اسپیس‌ایکس بیت‌کوین را در ترازنامه‌های خود نگه داشته‌اند، مشخص نیست که مالک شرکت X تا چه اندازه به بیت‌ کوین اعتقاد دارد. ماسک در مصاحبه‌ای که در جولای از یوتیوب پخش شد، اعلام کرد که «بیت ‌کوین و شاید برخی دیگر از ارزهای دیجیتال، ارزش‌هایی دارند»، اما علاقه اصلی او به دوج ‌کوین (DOGE) است.

دیدگاه‌ها

;