Skip to content
top banner

FTX ممکن است پول طلبکاران را به طور کامل پرداخت کند اما نمی‌تواند دوباره این صرافی ورشکسته را احیا کند

صرافی FTX
در
خواندن در ۱ دقیقه

رشد اولیه توکن FTT با انتشار این خبر منفی شد و FTT ریزشی ۱۵ درصدی را تجربه کرد.

 به گفته مسئولان قضایی صرافی ورشکسته FTX که از سوی سم بنکمن فرید اداره می‌شد احتمالاً می‌تواند بدهی خود به طلبکاران را پرداخت کند.

بااین‌حال متأسفانه پرداخت دارایی‌های کاربران بر اساس نقطه ورشکستگی FTX که در زمان ریزش بازار بود محاسبه می‌شود. این تاریخ از سوی دادگاه پذیرفته شده است و بدهی این صرافی به کاربران از همان روز محاسبه می‌شود.

قیمت بیت‌کوین اکنون به نزدیکی ۴۳،۰۰۰ دلار رسیده و حدود ۱۱۰ درصد بالاتر از زمانی است که در ۲۰،۵۰۰ دلار معامله می‌شد و زمان اعلام ورشکستگی FTX در آن تاریخ در اوایل نوامبر محاسبه شده است.

بسیاری از مطالبات با قیمت پایین کشیده ارزها در زمان ریزش بازار محاسبه شده است و به همین جهت بسیاری از طلبکاران نمی‌توانند انتظار مقادیر بیشتر را داشته باشند.

FTX اعلام کرده است تمام تمرکز خود را روی پس‌دادن بدهی‌های خود به کاربران گذاشته است و قصد احیای دوباره این صرافی را ندارد. طلبکاران باید فرم‌های مرتبط را برای دادگاه پر کنند و شواهد خود را از میزان طلبی که از این صرافی دارند ارائه دهند.

حدود ۱۵ میلیون کاربر دارایی‌های ارز دیجیتال خود را به ارزش ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلار با سقوط این صرافی ازدست‌داده بودند.

توکن FTT روز گذشته بومی FTX امروز ابتدا با خبر پس‌دادن بدهی‌ها رشد کرد؛ اما کمی بعد با اعلام نبود برنامه‌ای برای احیای دوباره FTX ریزشی ۱۵ درصدی داشت.

بنکمن فرید سال گذشته در دادگاه به خاطر جرایم مالی منجر به سقوط FTX گناهکار شناخته شده بود.