Skip to content
top banner

این اتفاق باعث می‌شود اتریوم رشد شدیدتری نسبت به بیت‌کوین تجربه کند

رشد اتریوم نسبت به بیت کوین
در
خواندن در ۲ دقیقه

با نزدیک‌تر ‌شدن راه اندازی صندوق های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم (ETF) در ایالات متحده، تحلیلگران موسسه K33 Research پیش بینی می کنند که اتریوم در هفته‌های بعد از عرضه، عملکردی بهتر از بیت کوین داشته باشد.

به گفته وتله لونده و دیوید زیمرمن، تحلیلگران K33، این ETFهای اسپات که انتظار می رود به زودی و احتمالا تا ۱۸ تیرماه راه اندازی شوند،به مثابه «تخم‌مرغ طلایی»  برای قیمت اتریوم عمل خواهند کرد. این در حالی است که بیت کوین با توجه به بازگشت ۸.۵ میلیارد دلار به طلبکاران صرافی ورشکسته Mt. Gox که از این هفته آغاز می شود، با فشار فروش مواجه خواهد شد.

اتریوم طی یک سال گذشته نسبت به بیت کوین عملکرد ضعیف تری داشته است، به طوری که بیت کوین با جذب بیش از ۱۴ میلیارد دلار به صندوق های قابل معامله در بورس خود در سال جاری، پیشرو بوده است.

نسبت اتریوم به بیت کوین

لونده و زیمرمن معتقدند که افت موقت قیمت اتریوم بلافاصله پس از راه اندازی صندوق های ETF محتمل است، اما تاکید می کنند که مشابه آنچه بعدا برای بیت کوین اتفاق افتاد، ورود سرمایه به این صندوق ها احتمالا از قیمت اتریوم حمایت خواهد کرد.

لونده نوشت: «صندوق های ETF محرک قدرتمندی برای قدرت نسبی اتریوم در طول تابستان و انباشت سرمایه هستند و من معتقدم نسبت قیمت فعلی اتریوم به بیت کوین برای معامله گران صبور، فرصتی استثنایی است.»

«ما چشم انداز صعودی برای اتریوم داریم و پیش بینی می کنیم که طی پنج ماه پس از راه اندازی این صندوق‌ها، شاهد ورود خالص سرمایه به اندازه ۰.۷۵ تا ۱ درصد از کل عرضه در گردش اتریوم باشیم.»

شاخص Open Interest

این تحلیلگران می گویند که بازار همچنان «با لجاجت» با پیش بینی آنها مخالف است و به معامله آتی اتریوم با تخفیف نسبت به بیت کوین و همچنین قیمت اتریوم به بیت کوین با نرخ برابری ۱ اتریوم به ۰.۰۵۵ بیت کوین اشاره می کنند.

دیدگاه‌ها