Skip to content

از شاخص GDP تا بیت‌کوین؛ نقشه‌خوانی رویدادها مهم اقتصادی این هفته

تقویم اقتصادی هفته
در
خواندن در ۱ دقیقه

با نگاهی به گزارش‌هایی که در این هفته اعلام می‌شود می‌توان دید بهتری از وضعیت معامله‌گران و مسائل کلان به دست آورد در ادامه به رویدادهای مهم این هفته می‌پردازیم.

رویدادهای اقتصادی مهم هفته

هفته گذشته فدرال رزرو با چرخشی آرام باعث شروع رالی صعودی و حرکت بازار روبه‌بالا شد. اما پس از مدتی این آتش فرو نشست و بازار با مقاومت مواجه شد.

دوشنبه و سه‌شنبه این هفته با داده‌هایی مواجه خواهیم بود که احتمالاً بدون تغییر خواهند ماند و تأثیر چندانی بر بازار کریپتو ندارند.

روز ۲۱ دسامبر (پنج‌شنبه ۳۰ آذر) گزارش رشد سالانه GDP برای سه‌ماهه سوم ارائه می‌شود. این باعث می‌شود خوانشی نهایی از وضعیت سلامت اقتصاد آمریکا در چارک‌های قبل داشته باشیم.

انتظار می‌رود گزارش سوم هم نسبت به سه‌ماهه دوم که ۵.۲ درصد رشد اقتصادی را نشان می‌داد بی‌تغییر باقی بماند.

روز پنج‌شنبه ادعاهای اولیه بیکاری و پیمایش فدرال رزرو در فیلادلفیا در مورد تولید و شاخص‌های اصلی اقتصاد آمریکا را خواهیم داشت.

روز جمعه شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)  منتشر می‌شود. این گزارش متوسط پول مصرف شده در یک ماه را نشان می‌دهد و بانک مرکزی از آن به عنوان نشانه اولیه تورم استفاده می‌کند. انتظار می‌رود این شاخص هم از کاهش تورم پیروی کند و به ۳.۲ درصد کاهش یابد.

شاخص وضعیت مصرف‌کنندگان دانشگاه میشیگان نیز روز جمعه منتشر می‌شود. این گزارش نتیجه پیمایش ماهانه سطح اعتماد مصرف‌کنندگان و مشاهدات آنها از تورم بلندمدت است. انتظار می‌رود این شاخص از سطح ماه نوامبر بی‌تغییر باقی بماند.

;