Skip to content

حضور چشمگیر بزرگان ارز دیجیتال در فهرست کارآفرینان تأثیرگذار زیر ۳۰ سال جهان از نگاه مجله فوربس

بزرگان کریپتو در فهرست برترین افراد تأثیرگذار زیر ۳۰ سال فوربس
در
خواندن در ۱ دقیقه

هر چند بسیاری از رهبران و بنیان‌گذارانی که در رالی صعودی قبلی بازار در فهرست تأثیرگذاران فوربس بودند حالا دیگر در این لیست نیستند، اما همچنان افراد زیادی از دنیای کریپتو در فهرست «۳۰ فرد تأثیرگذار زیر ۳۰ سال» راهبران مالی آمریکای شمالی حضور دارند.

تقریباً نیمی از این جایگاه‌ها را افرادی گرفته‌اند که یا در دنیای ارزهای دیجیتال کار می‌کنند و یا با آن مرتبط هستند.

Chipper Cash هم‌بنیان‌گذار Ham Serunjogi در صدر فهرست نشسته است. شرکت این مرد ۲۸ ساله به بیش از ۵ میلیون مشتری خدمات می‌دهد که به گفته فوربس از این سرویس برای ترید ارز دیجیتال یا پرداخت برون‌مرزی در ۷ کشور از جمله افریقای جنوبی، نیجریه، بریتانیا و ایالات متحده استفاده می‌کنند. Serunjogi و هم‌بنیانگذارش مجید مجلد شرکت Chipper Cash را در سال ۲۰۱۸ بنیان‌گذاشتند و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کردند که در نوامبر ۲۰۲۱ به اوج ارزش خود یعنی ۲.۲ میلیارد دلار رسید.

Serunjogi یکی از ۱۴ فردی است که در لیست این افراد تأثیرگذار مرتبط با جهان ارز دیجیتال و بلاک‌چین قرار دارد. کارآفرین سریالی Samel F. Poirier که در حال حاضر مدیرعامل شرکت Merchantile است که این شرکت خدمات کارت اعتباری به شرکت‌های کوچک ارائه می‌دهد. او در سن ۱۷ سالگی کارت دبیت بیت کوین راه‌اندازی کرده است.

یکی از افراد مهم دیگر مرتبط با امور مالی و کریپتو در امسال مسئول دارایی‌های دیجیتال شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری BlackRock یعنی Maxell Adams بود. هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری MoonPay یعنی Victor Faramond، بنیان‌گذار Uniswap Labs آقای Hayden Adams و بنیان‌گذار و راهبر Graph  یعنی Eva Beylin دیگر افراد مشهور این فهرست بودند.

فهرست ۳۰ فرد تأثیرگذار زیر ۳۰ سال مجله فوربس در دسته‌بندی‌های مختلفی منتشر می‌شود و گرچه دسته‌بندی مهمی است؛ اما در سال‌های قبل فردی چون سم بنکمن فراید رئیس صرافی ورشکسته FTX نیز در آن قرار داشته‌اند.

;