Skip to content

انتخاب دولت مدافع ارزهای دیجیتال این بار در اندونزی

دولت طرفدار ارزهای دیجیتال در اندونزی
در
خواندن در ۱ دقیقه

در روز ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ (۲۵ بهمن ۱۴۰۲)، انتخابات ریاست جمهوری در کشور اندونزی برگزار کرد.

یکی از موضوعات کلیدی در این انتخابات، موضع نامزدها در مورد ارزهای دیجیتال بود. پرابوو و گبران هر دو از طرف‌داران ارزهای دیجیتال هستند و در طول مبارزات انتخاباتی خود بر پتانسیل این فناوری برای رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید تأکید کردند. آنها همچنین متعهد به ایجاد یک محیط نظارتی مناسب برای صنعت ارزهای دیجیتال شدند.

در مقابل، اندی آگوس یودویونو و احسان محمد خلیل که تیم دولت دیگری را تشکیل می‌دهند رویکرد محتاطانه‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال داشتند. آنها نگرانی‌هایی را در مورد خطرات بالقوه این فناوری، مانند پول‌شویی و فرار مالیاتی، مطرح کردند.

نتایج اولیه انتخابات

بر اساس نتایج اولیه غیررسمی، پرابوو و گبران که تیم دولت طرف‌دار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دادند با کسب حدود ۶۰ درصد آرا در نظرسنجی های سریع پس از رأی‌دهی در اندونزی، پیروز انتخابات شدند. انتظار می رود نتایج رسمی انتخابات به زودی اعلام شود.

 

پیامدها برای صنعت ارزهای دیجیتال

 

انتخاب پرابوو و گبران به عنوان رئیس‌جمهور و معاون اول می‌تواند پیام مثبتی برای جامعه ارزهای دیجیتال در اندونزی و حتی کل منطقه داشته باشد. انتظار می‌رود که این دولت سیاست‌های موافق ارزهای دیجیتال را در پیش گیرد و به رشد این صنعت در اندونزی کمک کند.

پیش‌ازاین دولت‌های دوستدار ارز دیجیتال در کشورهای آرژانتین و السالوادور بر سر کار آماده بودند و در آمریکا نیز حساسیت‌ها در مورد موضع نامزدهای ریاست‌جمهوری آینده در مورد بازار ارزهای دیجیتال بالا رفته است.

;