Skip to content

صعود بیت‌کوین به بالاتر از ۴۳،۰۰۰ دلار  در آستانه تصمیم‌گیری درباره نرخ بهره؛ آخرین فرصت خرید بیت‌کوین ارزان

صعود بیت کوین
در
خواندن در ۱ دقیقه

بیت‌کوین (BTC) و بیشتر ارزهای دیجیتال بزرگ بازار در روز اول هفته‌ مهم برای ارزهای دیجیتال و سهام رشد خوبی را تجربه کردند.

بیت‌کوین بزرگ‌ترین دارایی‌ دیجیتال اکنون با رشدی ۳ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته و  ۷ درصدی طی هفته اخیر بالاتر از ۴۳،۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

هفته پیش بیت‌کوین برای ساعاتی به پایین‌تر از ۳۹،۰۰۰ دلار ریزش کرده بود و به کمترین قیمت خود پس از تأیید ETFهای بیت‌کوین رسید بود.

این هفته می‌تواند از نظر شاخص‌های اقتصاد کلان هفته بزرگی برای بیت‌کوین باشد چون فدرال رزرو قرار است راجه به نرخ بهره تصمیم‌گیری کند.

فدرال رزرو در سال ۲۰۲۲ با افزایش چشمگیر نرخ بهره تلاش کرد رشد قابل توجه تورم آمریکا به بالاترین سطح ۴۰ سال اخیر را مهار کند و همین امر باعث واکنش منفی بازار سهام و ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ شد.

با افزایش نرخ بهره بسیاری از معامله‌گران ریسک این بازارها را نپذیرفتند و دارایی خود را به دلار تبدیل کردند. اما سال گذشته تورم در آمریکا تا حد زیادی کنترل شد اما انتظار می‌رود روز چهارشنبه هنوز برای اعلام کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو خیلی زود باشد.

با این حال احتمال بدون تغییر ماندن نرخ بهره در جلسه فعلی FOMC بالاست و نمودار فعلی بیت‌کوین هم همین امر را تقویت می‌کند.

با تمام این احوال اگر رئیس فدرال رزرو، جروم پاول در سخنرانی خود نشانه‌هایی از احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه آینده کمیته بازار باز فدرال را بروز دهد رشد بیت‌کوین می‌تواند همچنان ادامه یابد.

بازار سهام ماه فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته است و شاخص S&P 500 هفته گذشته رکورد جدیدی را بر جای گذاشت.

آخرین فرصت برای خرید بیت‌کوین ارزان

در همین حال Rekt Crypto تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال در پستی در حساب شبکه X خود نوشت بازه دو هفته آینده احتمالا آخرین فرصت خرید بیت‌کوین با قیمت‌های ارزان فعلی پیش از هاوینگ خواهد بود.

به گفته او اگر تاریخ تکرار شود این دو هفته آخرین فرصت برای خرید پیش از رشد انفجاری در فاز ۶۰ روزه پیش از هاوینگ محسوب می‌شود و پس از آن فاز صعودی بزرگی را در طی دو ماه در پیش خواهیم داشت.

از نظر او هر گونه اصلاحی طی این بازه ۱۴ روزه به معنای فرصت خرید برای معامله‌گران بیت‌کوین محسوب می‌شود.

 

کاربران در بخش معاملات اهرم‌دار تبدیل از صعود امروز بیت‌کوین ۳۰ درصد سود دلاری کسب کردند.

;