Skip to content

برطرف شدن نگرانی‌ها با بازگشت نماد ETF‌ بلک‌راک به سایت DTCC؛ برگشت بیت‌کوین به نزدیکی ۳۴۰۰۰ دلار

ETF‌ بیت کوین
در
خواندن در ۱ دقیقه

نماد ETF اسپات بیت کوین شرکت بلک‌راک که پس از قرارگرفتن بر روی وب‌سایت DTCC بدون هیچ توضیحی برای چندین ساعت از این وبگاه حذف شده بود دوباره به جای خود بازگشت. این واقعه برای ساعاتی بر روی بازار تأثیر منفی گذاشت و باعث شد بیت‌کوین ۳ درصد از رشد روز گذشته خود را از دست بدهد؛ اما با بازگشت مجدد این نماد بیت‌کوین بار دیگر به بالاتر از سطح ۳۴۰۰۰ دلار بازگشت.

پیش‌تر تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ قرارگیری نماد صندوق سرمایه‌گذاری بلک‌راک با نام iShare  و نماد IBTC را اقدامی مهم در راستای اطمینان این شرکت از تأیید ETF اسپات بیت‌کوین خوانده بود؛ اما حذف ناگهانی این نماد نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرد.

حالا با بازگشت نماد iShare روی وب‌سایت DTCC، کارشناس ارشد ارزهای دیجیتال به Bitcoinist گفته است این اقدامات می‌تواند به معنای آماده‌سازی همه پیش‌زمینه‌ها از سوی بلک‌راک برای راه‌اندازی صندوق ETF به محض تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باشد.

مشاور ارشد تتر نیز در این باره می‌گوید مؤسسات مالی بزرگی منتظر راه‌اندازی ETF بیت‌کوین هستند و همه تلاش خود را برای محقق‌شدن این امر می‌کنند.

بااین‌وجود برخی دیگر از کارشناسان اعتقاد دارند نباید راجع به نتیجه بررسی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیش‌داوری کرد و باید تا اعلام نتایج تصمیم این نهاد صبر و شکیبایی داشت.

در زمان تنظیم این خبر بیت‌کوین در آستانه ۳۴۰۰۰ دلار و کمی پایین‌تر از این سطح قرار دارد.

 

 

;