Skip to content
top banner

تغییر جهت احساسات سرمایه‌گذاران بیت‌کوین به سمت صعود؛ آیا بیت کوین به زودی به ۷۰۰۰۰ دلار می‌رسد؟

احساسات مثبت بازار بیت کوین
در
خواندن در ۲ دقیقه

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به سقف تاریخی خود یعنی ۷۳٬۷۳۷ دلار در اواخر اسفند نتوانسته است خود را در سطح بالایی از قدرت و استحکام حفظ کند. در واقع، مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان با رویداد هاوینگ در اردیبهشت وارد عصر جدیدی شد، اما عملکرد قیمت آن در هفته های گذشته هنوز این موضوع را منعکس نکرده است.

با این حال، بیت کوین در هفته گذشته با گذر از سطح ۶۷ هزار دلار برای اولین بار در یک ماه اخیر، درخشش دوباره را تجربه کرد. اگرچه احساسات پیرامون بازار ارزهای دیجیتال و رهبر آن در چند هفته گذشته چندان دلگرم کننده نبود، اما به نظر می رسد روند صعودی اخیر در حال تغییر این دیدگاه است.

آیا احساسات صعودی می تواند قیمت بیت کوین را به ۷۰ هزار دلار برساند؟

بر اساس گزارش اخیر شرکت تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای Santiment، احساسات و توجه جامعه ارزهای دیجیتال پس از آخرین جهش قیمت به بالای ۶۷ هزار دلار، به سمت بیت کوین تغییر کرده است. این مسئله بر اساس معیار احساسات وزنی (Weighted Sentiment)  سنیجیده شده است که خالص احساسات مثبت یا منفی نسبت به یک ارز دیجیتال را اندازه گیری می کند.

 

این شاخص بر اساس دو زیر معیار استوار شده است: نمره احساسات (sentiment score)  و حجم بروز احساسات شبکه‌های اجتماعی (social volume). نمره احساسات بررسی می کند که آیا عموم مردم نسبت به دارایی احساس منفی دارند یا مثبت، در حالی که حجم بروز احساسات شبکه‌های اجتماعی کل میزان بحث در مورد یک دارایی در شبکه های اجتماعی را ردیابی می کند.

احساسات وزنی حاصل ضرب این دو شاخص است. زمانی که حجم بروز احساسات در شبکه‌های اجتماعی بالا باشد و یک احساس متمایز (مثبت یا منفی) وجود داشته باشد، تغییر قابل توجهی در این شاخص رخ می دهد.

 

سنتیمنت بازار۶۷

 

به گفته Santiment، احساسات وزنی بیت کوین به تازگی به دلیل رشد اخیر قیمت، به بالاترین سطح صعودی خود از ژانویه (دی‌ماه) رسیده است. آخرین باری که احساسات پیرامون این ارز دیجیتال تا این حد صعودی بود، پس از تایید ETFهای اسپات از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده بود.

جالب اینجاست که بیت کوین تنها ارز دیجیتال از جمع ۲۰ ارز برتر بازار نیست که در حال حاضر از احساسات مثبتی برخوردار است. داده های Santiment نشان می دهد که توکن چین لینک (LINK) که ارزش آن در هفته گذشته تقریباً ۲۰ درصد افزایش یافته، شاهد صعودی ترین احساسات خود در بیش از یک سال گذشته است.

در حالی که احساسات صعودی لزوماً نشانه بدی نیست، اما ترس از دست دادن فرصت (FOMO) می تواند به راحتی در نتیجه آن ایجاد شود که در این صورت ممکن است روند صعود پایدار نباشد و اغلب منجر به ریزش قیمت می‌شود. Santiment در پست های خود اشاره کرده که “پایین ماندن FOMO” برای روند صعودی پایدار قیمت بیت کوین و حرکت به سمت ۷۰ هزار دلار ضروری است.

نگاهی گذرا به قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این متن، بیت کوین با قیمت ۶۷،۱۵۷ دلار معامله می شود که تقریبا نسبت به روز گذشته ثابت است. قابل ذکر است که مهمترین ارز دیجیتال جهان در بازه زمانی هفتگی ۱۰ درصد رشد داشته است.