Skip to content
top banner

بیت کوین در اوج منطقه طمع؛ معنی رشد این شاخص چیست؟

اوج گیری شاخص طمع در بیت کوین
در
خواندن در ۱ دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال اخیراً با افزایش قیمت بیت کوین به ۵۲،۰۰۰ دلار و رسیدن Market Cap آن به ارزش خالص یک تریلیون دلاری برای اولین بار پس از دو سال، رونق چشمگیری داشته است. این افزایش قیمت با افزایش قابل توجه خوش‌بینی سرمایه‌گذاران همراه بوده و افراد زیادی برای اولین بار وارد این بازار شده اند.

این احساسات صعودی برخی از تحلیلگران را به این باور رسانده که ادامه صعود بازار اجتناب ناپذیر است. آنها معتقدند تقاضای پنهان زیادی برای بیت کوین وجود دارد و افزایش قیمت اخیر تنها آغاز یک حرکت بسیار بزرگتر است.

با این حال، برخی دیگر از تحلیلگران محتاط‌تر هستند. آنها هشدار می دهند که جو عمومی بازار می تواند تغییر کند و افزایش ناگهانی طمع معمولاً اصلاح شدیدی را به همراه خواهد داشت. آنها به این واقعیت اشاره می کنند که در گذشته بازار ارزهای دیجیتال چندین بار شاهد حباب بوده که هر بار این حبا‌ب‌ها با اصلاح سنگین ترکیده‌اند.

اوج گیری شاخص طمع می‌تواند به چه معنایی باشد؟

باید همیشه به خاطر داشت که بازار ارزهای دیجیتال نوسان دارد و هیچ تضمینی برای بازدهی قطعی خریدهای فعلی در آینده وجود ندارد.

با این حال به طور کلی، افزایش اخیر قیمت بیت کوین نشانه‌ای از افزایش علاقه سرمایه گذاران و موسسات بزرگ به بازار ارزهای دیجیتال است و با توجه به در پیش بودن هاوینگ می‌توان آینده درخشانی را برای بیت‌کوین در نظر گرفت هر چند اصلاح‌های مقطعی بخشی از این مسیر خواهد بود.