Skip to content
top banner

آخرین فرصت خرید بیت کوین ارزان پس از هاوینگ؛ آماده برای جهش بزرگ

بیت کوین ارزان
در
خواندن در ۲ دقیقه

قیمت بیت ‌کوین در حال حاضر در فاز انباشت مجدد قرار دارد و آخرین فرصت خرید با قیمت مناسب را پیش از آغاز جهش بزرگ به بالای ۷۰ هزار دلار فراهم کرده است. این اتفاق قطعی است و تنها زمان آن مشخص نیست.

بیت‌کوین نشانه‌هایی از قوت دوباره را نشان داده و طی هفته‌ی گذشته با رشد دو رقمی قیمت، یک بار دیگر از مرز ۶۷ هزار دلار عبور کرد. در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین ۶۷,۱۳۲ دلار است و ارزش بازار آن به ۱.۳۲۲ تریلیون دلار می‌رسد.

تحلیلگران زیادی بر این باورند که بیت ‌کوین اکنون در فاز انباشت مجدد قرار دارد، که نشان می‌دهد شرایط فعلی ممکن است آخرین فرصت برای سرمایه‌گذاران برای خرید بیت کوین با قیمت‌های مناسب قبل از آغاز جهش بزرگ پسا هاوینگ باشد.

آخرین فرصت خرید با قیمت‌های ارزان کنونی بیت‌ کوین

Rekt Capital، تحلیلگر سرشناس حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، توضیح داد که بیت‌کوین در حال حاضر در آخرین عقب‌نشینی پس از هاوینگ قرار دارد و به زودی روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت. این تحلیلگر اشاره می‌کند که در سال ۲۰۲۴ تاکنون، عقب‌نشینی پس از هاوینگ به ۲۳.۶- درصد رسیده است که عمیق‌ترین عقب‌نشینی چرخه‌ی فعلی به شمار می‌رود. این عقب‌نشینی، آخرین فرصت خرید با قیمت مناسب را در دوره‌ی بلافاصله پس از هاوینگ نشان می‌دهد.

تحلیل بیت کوین

با تکمیل اصلاح پس از هاوینگ، بستر لازم برای فاز انباشت مجدد فراهم شده است. این فاز معمولا چند هفته قبل از هاوینگ بیت‌ کوین شکل می‌گیرد و با خروج قیمت از این محدوده چند هفته پس از این رویداد به پایان می‌رسد. در حال حاضر شاهد انباشت قابل توجه بیت ‌کوین از سوی نهنگ‌های بازار هستیم.

این محدوده قیمتی تقریباً بین ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار دلار است و گاهی اوقات با نوسانات اندکی از این بازه فراتر می‌رود. فاز انباشت مجدد می‌تواند چندین هفته، یا حتی تا ۱۵۰ روز (۵ ماه) به طول بیانجامد. هنگامی که بیت‌کوین از این محدوده خارج شده و وارد روند صعودی نمایی خود شود، رشد پرشتاب آن را شاهد خواهیم بود.

فاز تثبیت بیت‌کوین می‌تواند طولانی باشد

در سال ۲۰۲۰، بیت ‌کوین در نزدیکی رویداد هاوینگ خود، کاهش قیمتی ۱۹ درصدی را تجربه کرد و سپس قبل از ورود به فاز صعود پرشتاب، وارد دوره‌ در جا زدن ۱۶۰ روزه شد.

تحلیل بیت کوین

به طور مشابه، در سال ۲۰۲۴ نیز بیت ‌کوین تقریباً ۲۴ درصد کاهش قیمت را در زمان هاوینگ تجربه کرده است. با تکرار الگوهای تاریخی، این ارز دیجیتال ممکن است تا ۱۶۰ روز قبل از ورود به فاز صعودی پرشتاب که نشان‌دهنده‌ رشد چشمگیر قیمت است، در فاز تثبیت قرار گیرد. این تحلیل، پتانسیل رشد انفجاری قیمت پس از دوره ثبات را نشان می‌دهد و درک بهتری از رفتار دوره‌ای بیت‌کوین پس از هاوینگ به دست می‌دهد.

سانتیمنت (ارائه‌دهنده‌ی تحلیل داده‌های بلاکچین) می‌گوید با وجود روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال در طول هفته‌ گذشته، معامله‌گران خرد همچنان به نقد کردن دارایی‌های خود ادامه می‌دهند و قیمت بیت‌کوین کمی بالاتر از ۶۶,۱۰۰ دلار باقی مانده است. این شرکت خاطرنشان کرد که به طور تاریخی، روند فروش کوین از سوی معامله گرانی با کیف پول‌ ارز دیجیتال کوچک به کیف پول‌های بزرگ، نشانه‌ای امیدوارکننده و صعودی برای بیت‌کوین بوده است.