Skip to content
top banner

ناتوانی بیت‌کوین از حفظ سطح ۶۳،۰۰۰ دلار؛ در جا زدن کی تمام می‌شود؟

در جا زدن بیت کوین
در
خواندن در ۱ دقیقه

قیمت بیت‌کوین پس از رسیدن به حوالی ۶۳،۲۰۰ دلار در معاملات صبح اروپا طی روز دوشنبه، افت کرد و در حال حاضر زیر در حوالی ۶۱،۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

به نظر می‌رسد بیت‌کوین (BTC) در تلاش است تا بار دیگر از سطح ۶۴،۰۰۰ دلار عبور کند، سطحی که در این ماه برای گذر از آن بارها با شکست مواجه شده است. این رفتار به همراه کاهش قابل توجه تعداد تراکنش‌ها، نشان‌دهنده‌ی در جا زدن بازار و محدود ماندن موقت قیمت بیت‌کوین در یک بازه قیمتی خاص است.

تحرکات قیمتی بیت‌کوین از زمان رسیدن به سقف تاریخی خود در ماه مارس (اسفندماه)، با کاهش کف و سقف قیمتی همراه بوده است. این موضوع نشان‌دهنده‌ تمایل به فروش در بازار است، چرا که هم سرمایه‌گذاران بلندمدت و هم کوتاه‌مدت در سود قرار دارند.

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد در FXPro، در یادداشتی به کوین‌دسک گفته است: “افت قیمت به زیر ۶۰،۰۰۰ دلار می‌تواند باعث وحشت‌زدگی در بازار و فروش گسترده شود.” او سناریوی صعودی را عبور از ۶۵،۰۰۰ دلار و تثبیت قیمت روی میانگین متحرک ۵۰ روزه و محدوده قیمت در اوایل ماه مه می‌داند. از نظر او فشار نزولی احتمالا ناشی از فروش دارایی ماینرها و نگرانی‌ها در مورد مقررات سخت‌گیرانه‌تر بر ارزهای دیجیتال در آمریکا است.