Skip to content

وقفه در رالی بیت‌کوین؛ فروشندگان حمایت ۳۷۰۰۰ دلار را تست می‌کنند

توقف حرکت صعودی بیت کوین
در
خواندن در ۱ دقیقه

بیت‌ کوین چند روزی است در محدوده کوچکی در حال نوسان است و برای ادامه راه باید با شکست این محدوده از سمت بالا یا پایین راه آینده خود را انتخاب کند. بااین‌حال بیشتر کارشناسان معتقدند بیت‌کوین وارد روند صعودی شده است و این ریزش‌های کوچک تنها به منزله اصلاح محسوب‌ می‌شود.

نمودار روزانه

نمودارروزانه

در نمودار روزانه حرکت طولانی در آستانه منطقه مقاومتی ۳۸۰۰۰ دلار به خوبی مشخص است و تا کنون قیمت جهت حرکت بعدی خود را مشخص نکرده است. طولانی‌شدن این حرکت باعث ایجاد یک واگرایی میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI شده است که می‌تواند به معنای احتمال نزول مقطعی بیت‌کوین باشد.

اما بیت‌کوین اکنون در محدود‌ه‌ای بسیار مهم قرار دارد که در سمت بالا محدود مقاومتی ۳۸۰۰۰ دلار و در پایین محدود حمایتی مهمی را دارد. سطح ۳۵۰۰۰ یک محدوده حمایت استاتیک مهم برای بیت‌کوین است و خط میانی کانال صعودی نیز نقش مشابهی بازی می‌کند.

بنابراین، آینده بیت‌کوین فعلاً نامعلوم است و با شکست یکی از این دو سطح می‌توان وارد معامله خرید یا فروش شد.

نمودار ۴ ساعته

نمودار ۴ ساعته

در نمودار ۴ ساعته فاز Range بازار ادامه دارد و به مقاومت مهم ۳۸۰۰۰ دلار رسیده است. از سوی دیگر یک الگوی کنج صعودی در این محدوده تشکیل شده است. این الگو معمولاً به معنای تغییر جهت قیمت تفسیر می‌شود و در صورت شکست قیمت به پایین‌تر از خط روند کنج می‌توان نزول بازار را نتیجه گرفت.

وجود الگوی کنج صعودی به همراه واگرایی مشخص میان نمودار قیمت و RSI نشانه احتمال بالای یک اصلاح کوتاه‌مدت است.  اگر فروشندگان قدرت را به دست گیرند و بیت‌کوین از کف این الگو خارج شود وارد فاز موقت اصلاحی می‌شویم و قیمت با حدی از کاهش مواجه خواهد شد. سطوح حمایت مهم در این سناریو حمایت استاتیک ۳۵۰۰۰ دلار و بازه میانی سطوح ۰.۵ و ۰.۶۱۸ فیبوناچی (۳۰،۹۰۹ و ۳۲،۲۶۰ دلار) خواهد بود.

 

در بخش معاملات اهرم‌دار (مارجین) تبدیل می‌توانید حتی از ریزش قیمت بیت‌کوین هم تا ۱۰ برابر سود بگیرید.

;