Skip to content

بایننس پس از توافق با مقامات آمریکا برتری جهانی خود را حفظ می‌کند

بایننس برتری جهانی خود را حفظ می‌کند
در
خواندن در ۱ دقیقه

کارگزاری BernStein در گزارش تحقیقاتی روز گذشته خود اعلام کرد، گرچه صرافی ارز دیجیتال بایننس در پی خبر بحران استعفای مدیرعامل خود و توافق با مقامات آمریکایی با خروج ۱ میلیارد دلار سرمایه مواجه شده است، اما مشتریان این صرافی شوک گسترده‌ای را از خود نشان نداده‌اند و بایننس همچنان با در اختیار داشتن ۶۷ میلیارد دلار سرمایه مشتریان بزرگ‌ترین صرافی در گستره جهانی باقی مانده است.

تحلیلگر برنستاین می‌گوید: مشتریان غیرآمریکایی بایننس با وجود این بحران محکم در جای خود باقی مانده‌اند. او معتقد است بایننس همچنان به عنوان قدرت بزرگی در کشورهای دیگری غیر از آمریکا باقی‌ خواهد ماند اما احتمالاً صرافی‌های مطرحی مانند کوین‌بیس و حتی صرافی‌های جدیدی در بازارهای قانونمندی همچون هنگ‌کنگ و سنگاپور رقابتی نزدیک‌تر را با بایننس آغاز خواهند کرد.

بر اساس این گزارش بایننس منابع لازم برای عبور از این بحران را در اختیار دارد و جریمه ۴.۳ میلیارد دلاری نمی‌تواند باعث سقوط این غول بزرگ ارزهای دیجیتال شود.

خروج بایننس از آمریکا به معنای ادامه تسلط بی‌چون‌و‌چرای آن در بقیه دنیا خواهد بود، هر چند همین حالا هم صرافی‌های دیگری در آمریکا واسطه فروش ETFهای بزرگ در این کشور شده‌اند.

این توافق تا حد زیادی خواسته‌های CZ مدیرعامل سابق و بنیان‌گذار  بایننس را هم برآورده کرده است بنابراین می‌توان آن را راه حل میانه‌ای برای دو طرف ارزیابی کرد.

از نظر برنستاین این آخرین مرحله و چنگ‌ودندان نشان دادن مقامات آمریکایی پیش از تأیید مجوز ETFهای بیت کوین خواهد بود و انتظار تأیید این صندوق‌های قابل معامله دیگر به ۱۰۰ درصد نزدیک خواهد شد.

;