Skip to content

بنیان‌گذار بایننس از زندان آزاد شد + اولین توییت بعد از ۴ ماه

بنیان گذار بایننس از زندان آزاد شد
در
خواندن در ۱ دقیقه

بر اساس اعلام اداره زندان‌های آمریکا (BOP)، بنیان‌گذار بایننس، چانگ‌پنگ ژائو ملقب به CZ شب گذشته از زندان آزاد شده است.

آزادی ژائو دو روز زودتر از تاریخ مقرر که قرار بود یکشنبه، ۸ مهر باشد، انجام شد. طبق قوانین BOP، اگر تاریخ آزادی زندانیان با تعطیلات یا آخر هفته تداخل داشته باشد، این سازمان مجاز است آنها را زودتر آزاد کند.

در ماه آوریل (فروردین)، ژائو به دلیل نقض قانون محرمانگی بانکی (BSA) و عدم ایجاد یک برنامه مناسب برای شناسایی مشتریان (KYC) در بایننس، به چهار ماه حبس محکوم شد. ژائو به‌عنوان بخشی از پذیرش اشتباه خود، موافقت کرد که جریمه‌ای به مبلغ ۵۰ میلیون دلار بپردازد و از سمت مدیرعاملی صرافی ارز دیجیتال بایننس استعفا دهد. بایننس نیز توافق کرد تا ۴.۳ میلیارد دلار جریمه به چندین نهاد نظارتی ایالات متحده برای حل و فصل اتهامات مربوطه پرداخت کند.

اگرچه مجازات حبس برای نقض قانون محرمانگی بانکی نادر است (به عنوان مثال، آرتور هیز، مدیرعامل سابق BitMEX که به اتهام مشابهی در سال ۲۰۲۲ محکوم شد، تنها به دوره آزمایشی محکوم شد)، اما محکومیت چهارماهه ژائو نسبت به سه سالی که دادستان‌های فدرال درخواست کرده بودند، نسبتاً سبک بود.

به نظر می‌رسد قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، ریچارد جونز، که پرونده ژائو را نظارت می‌کرد، تحت تأثیر سابقه کیفری پاک ژائو و شهرت مثبت او – که با ۱۶۱ نامه حمایتی از دوستان، خانواده و همکارانش همراه بود – قرار گرفته است.

ژائو، که قبلاً با شماره زندانی ۸۸۰۸۷-۵۱۰ شناخته می‌شد، سه ماه از محکومیت خود را در زندان با شرایط امنیتی سبک “لومپوک II” در سواحل مرکزی کالیفرنیا گذراند. او در ماه اوت (مرداد)، او به چیزی شبیه حبس خانگی در سن پدرو، کالیفرنیا منتقل شد.

ژائو پس از آزادی اولین توییت خود را پس از چهار ماه با «صبح به خیر» منتشر کرد.

اولین توییت ژائو بعد از آزادی

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ژائو با دارایی خالص تخمینی ۲۵.۳ میلیارد دلار، ثروتمندترین فردی محسوب می‌شود که تا به حال در آمریکا به زندان رفته است.

 

ارز دیجیتال بایننس کوین هم‌زمان با آزادی CZ، بایننس کوین صعودی تازه را آغاز کرده است.
خرید بایننس کوین

دیدگاه‌ها

اخبار مرتبط

اخبار بیشتر
;