Skip to content

صرافی بینگ اکس هک شد؛ سرقت میلیون ها دلار دارایی کاربران

صرافی بینگ ایکس Bing X‌ هک شد
در
خواندن در ۱ دقیقه

صرافی BingX قربانی حمله‌ای شد که بیش از ۴۳ میلیون دلار از دارایی‌های آن به سرقت رفت. مدیر ارشد محصول این شرکت در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که دارایی‌های سرقت‌شده جزئی بوده و هرگونه خسارت وارده به مشتریان جبران خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت خبری Coindesk بر اساس اطلاعات آنچین، حدود ۴۳ میلیون دلار از این صرافی که پانزدهمین صرافی بزرگ ارز دیجیتال جهان محسوب می‌شود، در چندین مرحله به سرقت رفته که شامل ۱۳.۲۵ میلیون دلار اتریوم، ۲.۳ میلیون دلار BNB و ۴.۴ میلیون دلار تتر و سایر دارایی‌ها بوده است. در اولین حمله حدود ۲۶ میلیون دلار به سرقت رفت و چند ساعت بعد، هکرها ۱۶.۵ میلیون دلار دیگر از صرافی برداشت کردند.

Vivien Lien، مدیر ارشد محصول BingX، در شبکه اجتماعی X اعلام کرد: «مجموع ضررها جزئی و قابل مدیریت است. این حادثه تأثیری بر عملیات جاری کسب‌وکار ما نخواهد داشت. خدمات معاملاتی به صورت عادی ادامه دارد، اما برداشت‌ها و واریزها به صورت موقت با تأخیر مواجه شده و انتظار می‌رود طی ۲۴ ساعت آینده به حالت عادی بازگردد.»

علاوه بر استیبل ‌کوین ‌ها، هکرها بیش از ۳۶۰ نوع آلت‌کوین مختلف را به سرقت برده‌اند. داده‌های Etherscan نشان می‌دهد که بیشتر دارایی‌های سرقت‌شده در صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ و Kyberswap به اتریوم و BNB تبدیل شده است. در زمان نگارش این گزارش، کیف پول مرتبط با این هک که به گفته Etherscan بیشتر دارایی‌هایش را از کیف پول داغ BingX دریافت کرده است، بیش از ۱۰۰۰ اتریوم و توکن‌هایی به ارزش ۵ میلیون دلار در اختیار دارد.

دیدگاه‌ها

اخبار مرتبط

اخبار بیشتر
;