رشد ۱۰ درصدی در سه روز اخیر، آیا بیت‌کوین در مسیر ثبت یک سقف جدید است؟

رشد دوباره بیت کوین

بیت ‌کوین مدتی است در تلاش بوده تا مسیر خود را از نزولی به صعودی تغییر دهد. با این حال، با وجود این تلاش‌ها، این ارز دیجیتال به دلیل عدم توانایی در عبور از سقف تاریخی خود در محدوده ۷۳,۸۳۳ دلار، چند روزی نزول را تجربه کرد اما طی سه روز اخیر از زیر ۶۰،۰۰۰ دلار به ۶۵،۰۰۰ دلار صعود کرده که به معنی حدود ۱۰ درصد رشد است.

آیا رشد بیت‌کوین پس از این بازگشت به روند صعودی ادامه خواهد یافت؟

در زمان نگارش این متن، قیمت بیت‌ کوین حوالی ۶۵،۰۰۰ دلار معامله می‌شود که حدود ۱۳ درصد از بالاترین قیمت تاریخی خود پایین‌تر است و در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

با نگاهی به خطوط حمایت و مقاومت ‌های بیت کوین می‌توانید مشاهده کنید که قیمت دو بار تلاش کرده است سطح حمایت ۵۹,۵۷۹ دلار را به سمت پایین بشکند اما حمایت شده است. اولین باری که بیت ‌کوین به این سطح رسید، قیمت به بالا جهید و سقف تاریخی جدیدی ثبت کرد. بنابراین، اکنون که دوباره به این سطح رسیده است، ممکن است باعث شود قیمت بیت‌ کوین حتی بیشتر افزایش یابد.

علاوه بر این، با مشاهده شاخص قدرت نسبی (RSI)  می‌بینیم که این شاخص با توجه به اینکه کمی بالاتر از سطح ۵۰ درصد قرار دارد، نشانگر یک حرکت صعودی است. این امر نشان می‌دهد که خریداران همچنان در بازار فعال هستند و در برابر فروشندگان مقاومت می‌کنند.

شاخص MACD در نمودار ۴ ساعته هم با توجه به اینکه هیستوگرام‌های MACD بالاتر از خط صفر قرار دارند، احتمال حرکت صعودی بیت ‌کوین را نشان می‌دهد. هر دو خط MACD و خط سیگنال با هم برخورد کرده‌اند و در حال عبور از بالای خط صفر MACD هستند که نشانگر یک روند صعودی است.

احتمالات پیش روی بیت‌کوین

از آنجایی که قیمت بیت‌ کوین در تلاش برای حرکت صعودی است، اگر بتواند از سطح مقاومت جزئی ۶۷,۸۹۵.۲۴ دلار عبور کند، ممکن است شروع به حرکت به سمت سطح مقاومت اصلی خود در محدوده ۷۳,۸۳۳ دلار کند. در صورتی که قیمت از این سطح نیز فراتر رود، حتی ممکن است بیشتر حرکت کند تا سقف تاریخی جدیدی را برای خود به ثبت برساند.

در مقابل اگر بیت ‌کوین نتواند از سطوح قبلی خود بالاتر رود، ممکن است به سمت سطح حمایت قبلی خود یعنی ۵۹,۵۷۹ دلار حرکت کند. اگر این سطح را به پایین بشکند، قیمت ممکن است با اصلاح عمیق‌تری روبرو شود تا کف جدیدی را ایجاد کند.

ثبت نام با موفقیت انجام شد

چکیده دنیای کریپتو در یک ایمیل

با عضویت در خبرنامه تبدیل از جدیدترین مقالات آموزشی و تاثیرگذارترین اتفاقات ارزهای دیجیتال در یک ایمیل مطلع شوید.

عضویت

اخبار فوری

پپه

معامله‌گری که ۳۰۰۰ دلارش را با پپه به ۴۶ میلیون دلار رساند

اینکه سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال چند دلار را به میلیون‌ها دلار تبدیل کنند، داستان جدیدی نیست، اما یک سرمایه‌گذار خاص پپه (PEPE) این کار را یک قدم دیگر به جلو برده است. این معامله‌گر ارز دیجیتال توانست طی یک سال، سرمایه‌ ۳۰۰۰ دلاری خود را به ۴۶.۳ میلیون دلار تبدیل کند. در اینجا نحوه انجام آن […]

عرضه نات کوین

۵ نکته‌ای که باید قبل از راه‌اندازی توکن «نات‌کوین» بدانید؛ برنامه بعدیNOT چیست؟

توکن نات ‌کوین بالاخره از راه رسیده است، خب تقریبا! پس از چند‌بار تأخیر در ماه گذشته، توکن NOT بر بستر شبکه The Open Networt (TON) قرار است ظرف چند ساعت آینده راه‌اندازی شود و صرافی‌هایی مانند بایننس و اوکی‌ایکس این توکن را در تاریخ ۱۶ می لیست خواهند کرد. صرافی ارز دیجیتال تبدیل هم […]

رشد بیت کوین با کاهش تورم

صعود سبز بیت کوین تا ۶۶،۰۰۰ دلار با نرم‌ شدن داده‌های تورمی

کاهش شاخص قیمت خرده فروشی در آمریکا و گزارش‌های ملایم‌تر از تورم، راه را برای جهش بعدی بازار رمزارزها هموار کرده است. جهش قیمت بیت کوین زمانی آغاز شدکه ارقام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا در ماه آوریل نسبت به مارس کاهش یافت. این داده‌ها برای سرمایه‌گذارانی که نگران افزایش مجدد تورم و داغ […]

جایزه دلاری در انتظار شماست!

با دعوت از دوستان خود به صرافی تبدیل، دلار هدیه بگیرید.