Skip to content

این اتفاق اتریوم را از ۳۰۰۰ دلار عبور می‌دهد

رشد اتریوم
در
خواندن در ۱ دقیقه

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت‌کوین، مدتی است که نتوانسته سطح قیمتی ۳۰۰۰ دلار را مجدداً به‌دست آورد و از اوایل آگوست در محدوده‌ای پایین‌تر از این رقم قرار گرفته است. با این حال، تحلیلگران حوزه بلاکچین معتقدند که ممکن است بزودی شاهد بازگشت قیمتی و رشد این ارز دیجیتال باشیم. یکی از تحلیلگران پلتفرم تحلیل بلاکچین کریپتو کوانت (CryptoQuant) به بررسی و ارتباط بین نرخ تأمین مالی (Funding Rates) و نوسانات قیمت اتریوم پرداخته است و این تحلیل نشان می‌دهد که با افزایش نقدینگی در بازار فیوچرز اتریوم، قیمت این ارز دیجیتال نیز می‌تواند روندی صعودی به خود بگیرد.

تأثیر بازار فیوچرز بر قیمت اتریوم

بازار فیوچرز به دلیل ارائه قراردادهای بدون تاریخ انقضا (Perpetual Futures) نقش مهمی در تعیین روند قیمتی ارزهای دیجیتال دارد. این نوع قراردادها به‌طور مستقیم به معاملات ارزهای دیجیتال وابسته هستند و بر اساس تغییرات قیمتی این دارایی‌ها تسویه می‌شوند. زمانی که میزان خرید در بازار فیوچرز افزایش پیدا می‌کند، نشان‌دهنده علاقه و تمایل سرمایه‌گذاران به افزایش ارزش آن دارایی است و این تمایل منجر به رشد قیمت می‌شود. به همین ترتیب، افزایش فروش در این بازار به کاهش قیمت دارایی منجر می‌گردد.

طبق تحلیل کریپتو کوانت، افزایش مداوم نرخ تأمین مالی (Funding Rates) برای اتریوم، نشان‌دهنده گرایش معامله‌گران به خرید بیشتر در بازار فیوچرز است. این امر از نگاه تحلیلگران می‌تواند به منزله صعودی شدن بازار برای اتریوم تلقی شود. در واقع، معامله‌گران بازار فیوچرز نشان داده‌اند که نسبت به رشد آینده این دارایی خوش‌بین هستند و به همین دلیل بیشتر به خرید می‌پردازند تا فروش.

رشد اتریوم

نرخ تأمین مالی چیست و چگونه تأثیر می‌گذارد؟

نرخ تأمین مالی (Funding Rates) معیاری است که برای تعیین تمایل معامله‌گران فیوچرز به خرید یا فروش دارایی‌ها به‌کار می‌رود. این نرخ نشان می‌دهد که آیا معامله‌گران فیوچرز بیشتر به خرید تمایل دارند یا فروش. طی ۳۰ روز گذشته، روند این نرخ برای اتریوم نشان داده است که معامله‌گران به‌تدریج به سمت خرید تمایل پیدا کرده‌اند. این وضعیت می‌تواند به‌عنوان یک شاخص مثبت برای صعود قیمت اتریوم در نظر گرفته شود.

چالش‌ها و پیش‌شرط‌های بازیابی قیمت اتریوم

با وجود خوش‌بینی تحلیلگر کریپتو کوانت، یک نکته کلیدی وجود دارد که باید به آن توجه کرد: برای ادامه روند صعودی و بازیابی قیمت اتریوم، تقاضا در بازار فیوچرز باید به‌طور مداوم افزایش پیدا کند. هر گونه افت ناگهانی در نرخ تأمین مالی می‌تواند باعث توقف روند صعودی قیمت اتریوم شود.

به عبارت دیگر، برای آنکه اتریوم بتواند به سطوح بالاتری از قیمت دست یابد، معامله‌گران بازار فیوچرز باید همچنان خوش‌بین به رشد قیمت این ارز دیجیتال باقی بمانند و تمایل به خرید داشته باشند. اگر این شرایط محقق نشود، ممکن است قیمت اتریوم در کوتاه‌مدت به ثبات یا حتی کاهش یابد.

وضعیت فعلی قیمت اتریوم

در حال حاضر، اتریوم در محدوده ۲۶۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به قیمت ۳۱۰۰ دلار در اوایل آگوست، ۱۶ درصد کاهش یافته است. در دو ماه اخیر، قیمت اتریوم با وجود جریان‌های خروجی مداوم از بازار ETF اتریوم در آمریکا، در این محدوده قیمتی باقی مانده است.

خرید و فروش اتریوم کسب سود از اتریوم با صرافی تبدیل
ورود به صفحه خرید

منبع

دیدگاه‌ها

;