Skip to content

تون‌کوین با وجود عملکرد بنیادی قوی به یک الگوی خطرناک نزدیک می‌شود

تون‌کوین با وجود عملکرد بنیادی قوی به یک الگوی خطرناک نزدیک می‌شود
در
خواندن در ۲ دقیقه

تون ‌کوین (TON) همچنان در روند نزولی باقی مانده و با وجود شاخص‌های قوی آنچین در خطر تشکیل الگوی نگران‌کننده «تقاطع مرگ» است.

در تاریخ دوشنبه، ۹ مهر، تون ‌کوین با قیمت ۵.۸۱ دلار معامله شد که بیش از ۳۰٪ از نقطه اوج امسالش پایین‌تر است.

شاخص‌های قوی درون‌زنجیره‌ای

اطلاعات نشان می‌دهد که تعداد کیف‌پول‌های فعال آنچین شبکه TON به بیش از ۲۰.۸ میلیون والت رسیده است که این یک رشد چشمگیر نسبت به میزان ۱.۱ میلیون والت در ژانویه (دی‌ماه) است.

شاخص های قوی درون زنجیره ای

علاوه بر این، تعداد تون ‌کوین‌های سوزانده شده روزانه همچنان در حال افزایش است و به اوج سالانه خود یعنی حدود ۳۹,۰۰۰ توکن رسیده است. این توکن‌سوزی‌ها همزمان با کاهش شدید تعداد تون‌کوین‌های ضرب‌شده بوده است که از بیش از ۵۰,۰۰۰ توکن در ماه جاری به ۳۹,۰۰۰ رسیده است.

کاهش نقش در دیفای

احتمالاً کاهش قیمت تون ‌کوین به دلیل کاهش نقش آن در صنعت امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است. ارزش کل قفل‌شده در شبکه از بیش از ۷۶۵ میلیون دلار در ماه ژوئیه به ۴۲۷ میلیون دلار کاهش یافته است.

تون‌کوین از یکی از ده بازیگر برتر صنعت دیفای به رتبه بیستم رسیده است. در هفته‌های اخیر، زنجیره‌های کوچکتری مانند Core، Mode، Mantle و Linea از آن پیشی گرفته‌اند.

افت قیمت توکن‌ها

کاهش قیمت تون ‌کوین همچنین به دلیل دستگیری پاول دورف در فرانسه و عملکرد ضعیف توکن‌های کلیکی یا tap-to-earn آن بوده است. همستر کامبت که هفته گذشته ایردراپ خود را عرضه کرد، حدود ۶۰٪ از اوج خود کاهش یافته است.

به طور مشابه، نات کوین، ۷۱٪ و کتیزن، ۵۰٪ از اوج تاریخی خود کاهش یافته‌اند. بیشتر توکن‌های جدید tap-to-earn تلگرام به پایین‌ترین سطح خود رسیده‌اند.

تحلیل قیمت تون‌کوین

تون ‌کوین اکنون بیش از ۳۰٪ از اوج سالانه خود کاهش یافته و میانگین‌های متحرک نمایی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه آن در آستانه تشکیل الگوی «تقاطع مرگ» هستند. آخرین باری که این الگو در ماه مه سال گذشته تشکیل شد، باعث افت بیش از ۵۰٪ قیمت شد.

تون‌کوین همچنین الگوی سر و شانه و الگوی سقف گرد تشکیل داده است. قیمت آن زیر اولین سطح حمایت ابزار Andrew’s Pitchfork و سطح اصلاحی فیبوناچی ۲۳.۶٪ قرار دارد.

بنابراین، ممکن است تون‌کوین یک شکست نزولی به سمت سطح حمایت کلیدی بعدی در ۴.۴۵ دلار (پایین‌ترین سطح سپتامبر) داشته باشد، مگر اینکه بتواند تا بالاتر از میانگین‌های متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه حرکت کند.

 

اهرم آسان تبدیل سود چندین برابر، آسان‌تر از همیشه از رشد یا ریزش تون
ورود به اهرم آسان تبدیل

دیدگاه‌ها

;