Skip to content

تلگرام سیاستش را عوض کرد؟ اطلاعات کاربران تقدیم به دولت‌ها

تغییر سیاست حریم خصوصی تلگرام
در
خواندن در ۱ دقیقه

تلگرام پس از دستگیری مدیرعاملش اطلاعات بیشتری از کاربران را به دولت‌ها ارائه می دهد. این تغییرات پس از دستگیری مدیرعامل این اپلیکیشن، پاول دوروف، در فرانسه در ماه گذشته اعمال شده است.

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام در روز دوشنبه تغییرات قابل توجهی در شرایط خدمات خود ایجاد کرد، که از سوی پاول دوروف، مدیرعامل این شرکت در پستی تلگرامی اعلام شد.

تلگرام روز دوشنبه تغییرات قابل توجهی در شرایط حریم خصوصی خود ایجاد کرد. این اپلیکیشن اکنون اطلاعاتی مانند آدرس IP و شماره تلفن کاربران را در مواردی که احتمال رفتار مجرمانه وجود دارد، با مقامات قضایی به اشتراک خواهد گذاشت.

این تغییرات پس از دستگیری پاول دوروف در فرانسه در ماه گذشته صورت گرفته است.

شرایط حریم خصوصی جدید تلگرام اعلام می‌کند که این اپلیکیشن اطلاعات آدرس IP و شماره تلفن کاربران را با مقامات قضایی در مواردی که رفتار مجرمانه مورد بررسی قرار گیرد، به اشتراک خواهد گذاشت.

پس از انتشار این خبر، ارزش توکن مربوط به تلگرام، تون‌کوین (TON)، حدود ۱ درصد کاهش یافت و در حال حاضر در قیمت ۵.۶۲ دلار معامله می‌شود.

این تغییرات پس از آن رخ می‌دهد که دوروف در فرانسه دستگیر شد، جایی که مقامات ادعا کردند شرکت او به کاربران اجازه می‌دهد از اپلیکیشن برای فعالیت‌های غیرقانونی، از جمله قاچاق مواد مخدر، توزیع محتوای نامناسب کودکان و کلاهبرداری، استفاده کنند.

دوروف پس از دستگیری‌اش، وعده تغییراتی را داد و در پستی تلگرامی اعلام کرد: «ایجاد تعادل مناسب بین حریم خصوصی و امنیت کار آسانی نیست.» اوایل این ماه، تلگرام از کاربران خواست تا از بارگذاری رسانه‌های جدید خودداری کنند تا جلوی ربات‌ها و کلاهبرداران را بگیرد.

تغییرات روز دوشنبه به طور قابل توجهی با افشای قبلی این اپلیکیشن که اعلام کرده بود اطلاعات تنها در صورتی به اشتراک گذاشته خواهد شد که کاربر مظنون به تروریسم باشد، متفاوت است.

تلگرام، که شاید محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان رمزنگاری شده در بازار باشد، پیش‌تر تحت فشار مقامات روسی قرار داشت که تلاش کردند این اپلیکیشن را در سال ۲۰۱۸ ممنوع کنند و این موضوع باعث شد دوروف به اروپا مهاجرت کند.

به دورف ۳۹ ساله که هرگونه اتهامی را رد کرده است، دستور داده شده تا زمانی که تحقیقات ادامه دارد، در فرانسه بماند و او در حال حاضر با وثیقه‌ای سنگین آزاد است.

 

دیدگاه‌ها

;