Skip to content

این تنها راه رشد مجدد قیمت بیت‌کوین است

دلیل رشد بیت کوین
در
خواندن در ۱ دقیقه

تحلیلگران کریپتوکوانت گزارش داده‌اند  که قیمت بیت کوین از زمان رسیدن به سقف تاریخی خود در ماه مارس (اسفندماه)، به دلیل سیاست‌های سختگیرانه پولی ایالات متحده که منجر به کاهش عرضه استیبل کوین شده، راکد مانده است.

بر اساس این گزارش که روز ۳ جولای (۱۳ تیرماه) منتشر شده است، «دلیل اصلی عدم توانایی بیت کوین برای رشد بیشتر، به شگل بنیادی به دلیل سیاست انقباضی پولی ایالات متحده از مارس ۲۰۲۲ است».

در نتیجه، کل عرضه استیبل کوین از ابتدای سال ۲۰۲۲، زمانی که فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ بهره کرد، کاهش یافته است.

تاثیر سیاست پولی آمریکا

عرضه استیبل کوین در اواخر سال ۲۰۲۳ دوباره شروع به رشد کرد، اما نرخ بهره همچنان به طور سرسختانه برای بیش از یک سال بالای ۵ درصد باقی مانده است.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که افزایش بهای بیت کوین به دلیل انتظار کاهش نرخ بهره و سیاست‌های مالی است که نقدینگی را به بازار تزریق می‌کند.

آنها نتیجه گیری کردند که برای ورود بیت کوین به یک بازار صعودی، «افزایش نقدینگی و عرضه در گردش استیبل کوین از طریق سیاست‌های پولی حمایتی‌تر در ایالات متحده» ضروری است.

تا آن زمان، بیت کوین ممکن است به روند خنثی یا اصلاحی خود ادامه دهد، که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران باید دیدگاهی بلندمدت اتخاذ کنند.

کاهش نرخ بهره به این معنی است که نگهداری پول نقد به عنوان سرمایه‌گذاری جذابیت کمتری پیدا می‌کند و دارایی‌های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال یا سهام‌های فناوری جذاب‌تر می‌شوند.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو در ماه سپتامبر (شهریور) نرخ بهره را کاهش دهد، به شرطی که داده‌های اقتصادی همچنان مثبت باقی بماند.

بیت کوین در چهار ماه گذشته بین سطح ۵۰ هزار دلار و ۷۰ هزار دلار در نوسان بوده است.

چشم انداز اکوسیستم استیبل کوین

ارزش کل بازار استیبل کوین در چند ماه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است. در حال حاضر این رقم ۱۶۱ میلیارد دلار است که حدود ۷ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد. این رقم کمتر از نصف اوج آن در سال ۲۰۲۲ است.

تتر همچنان با سهم بازار تقریباً ۷۰ درصد، رهبر آشکار بازار باقی مانده است. علاوه بر این، عرضه USDT در حال حاضر در بالاترین حد خود یعنی ۱۱۲ میلیارد دلار قرار دارد.

خرید و فروش تتر خرید و فروش تتر در لحظه با کارمزد کم
خرید تتر

نزدیک‌ترین رقیب آن، سیرکل، با سهم بازار حدود ۲۰ درصد و عرضه در گردش ۳۲.۵ میلیارد دلار، در جایگاه دوم قرار دارد. دای (DAI) از میکر سومین استیبل کوین بزرگ با ارزش بازار ۵ میلیارد دلار و سهم کمی بیش از ۳ درصد است.

جرمی آلیر، مدیرعامل سیرکل، در ماه ژوئن پیش بینی کرد که استیبل کوین ها می‌توانند طی یک دهه آینده یا بیشتر، سهم ۱۰ درصدی از «پول اقتصاد جهانی» را به خود اختصاص دهند.

 

دیدگاه‌ها

اخبار مرتبط

اخبار بیشتر
;