Skip to content

جی.‌پی‌.مورگان: ۲۰۲۵ برای ارزهای دیجیتال صعودی است

جی.‌پی‌.مورگان: ۲۰۲۵ برای ارزهای دیجیتال صعودی است
در
خواندن در ۱ دقیقه

تحلیل‌گران جی پی مورگان (JPMorgan) در آخرین گزارش خود از بازار ارزهای دیجیتال، چشم‌انداز مثبتی برای سال ۲۰۲۵ ارائه کرده‌اند. این تغییر نگرش که به دلایل مختلفی مرتبط است، می‌تواند تأثیرات مثبتی بر بازار داشته باشد. یکی از عوامل کلیدی که تحلیل‌گران به آن اشاره می‌کنند، احتمال بازگشت دونالد ترامپ به ریاست جمهوری ایالات متحده است. چنین اتفاقی می‌تواند احساسات سرمایه‌گذاران و دینامیک بازار را تحت تأثیر قرار دهد.

در سال جاری، تحلیل‌گران جی پی مورگان نسبت به بازار ارزهای دیجیتال احتیاط بیشتری به خرج داده بودند، اما اکنون به دلیل ترکیبی از عوامل، رویکردی مثبت‌تر به بازار دارند. نیکولائوس پانگیریتزولو (Nikolaos Panigirtzoglou)، مدیر ارشد جی پی مورگان، در گزارشی تحت عنوان (چشم‌انداز و استراتژی سرمایه‌گذاری‌های جایگزین) اعلام کرد: (ما به طور کلی نسبت به دارایی‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۵ خوش‌بین هستیم.)

یکی از دلایل اصلی این خوش‌بینی، ظهور پدیده‌ای به نام (معاملات کاهش ارزش) است. در این روند، سرمایه‌گذاران برای محافظت در برابر بی‌ثباتی اقتصادی، به دارایی‌های جایگزین نظیر طلا و بیت‌کوین روی می‌آورند. با توجه به افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک و انتخابات آینده آمریکا، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که سرمایه‌گذاران نهادی مانند صندوق‌های پوشش ریسک (hedge funds)، طلا و بیت‌کوین را به عنوان برندگان این وضعیت در نظر بگیرند، هرچند اتریوم جزو این دارایی‌ها نخواهد بود.

تحلیل‌گران جی پی مورگان، معتقدند که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات، شرایط به نفع بیت‌کوین از نظر مقرراتی خواهد بود و این موضوع به تقویت معاملات کاهش ارزش کمک خواهد کرد. این تحلیل‌گران اشاره کردند که سیاست‌های مالی انبساطی و تعرفه‌های مرتبط با تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌تواند به این روند دامن بزند.

تحلیل‌گران همچنین به دلایل دیگری برای خوش‌بینی نسبت به ارزهای دیجیتال اشاره کرده‌اند. یکی از این دلایل، اعلام اخیر مشاوران مالی سنتی مانند مورگان استنلی است که به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند در ETF‌های بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند. همچنین، بخش اعظم تصفیه‌های مربوط به ورشکستگی‌های Mt. Gox و جنسیس، همراه با فروش بیت‌کوین توسط دولت آلمان، به پایان رسیده است. پرداخت‌های نقدی مرتبط با ورشکستگی FTX نیز انتظار می‌رود تا پایان سال جاری یا اوایل ۲۰۲۵ انجام شود که می‌تواند به سرمایه‌گذاری مجدد در بازار ارزهای دیجیتال منجر شود.

بازار استیبل‌کوین‌ها نیز پس از سقوط Terra/Luna، به سطح قبلی خود نزدیک شده و به سقف حدود ۱۸۰ میلیارد دلار رسیده است. با این حال، قوانین مرتبط با استیبل‌کوین‌ها در ایالات متحده همچنان در حالت معلق قرار دارد و هنوز مشخص نیست که کنگره چه زمانی آن را تصویب خواهد کرد، اما تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این امر احتمالاً در سال ۲۰۲۵ اتفاق می‌افتد. به عقیده آنها، معرفی این قوانین می‌تواند به پذیرش بیشتر استیبل‌کوین‌ها منجر شود و استیبل‌کوین‌های سازگار با مقررات ایالات متحده از این روند بهره‌مند شوند، در حالی که استیبل‌کوین‌های غیرسازگار ممکن است با چالش‌هایی مواجه شوند.

سود ۱۰ برابری از رشد یا ریزش ارز دیجیتال کسب سود از ریزش ارزهای دیجیتال با صرافی تبدیل
ورود به معامله‌ اهرم‌دار

منبع

دیدگاه‌ها

;