Skip to content

حالا می‌توانید بیت‌کوین را زیر پوستتان ذخیره کنید

والت بیت کوین زیر پوست
در
خواندن در ۲ دقیقه

شاید بزرگ‌ترین کابوسی که یک سرمایه گذار ارز دیجیتال می‌تواند ببیند، گم شدن کیف پول پر از بیت کوین، اتریوم یا حتی میم کوین جدیدش است. شرکت های Dangerous Things و VivoKey Technologies که در سیاتل آمریکا مستقر هستند، راهی نوآورانه برای همراه داشتن دائمی ارزهای دیجیتال شما ارائه کرده اند: قرار دادن آنها درون بدن شما.

کیف پول ارز دیجیتال از ارکان اصلی حوزه کریپتو است و از همان ابتدا یکی از بخش‌های مهم و اغلب آزاردهنده این اکوسیستم بوده است. والت‌ها در انواع، اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند، از نرم افزارهای ویندوزی و لینکوسی رومیزی گرفته تا افزونه مرورگر و دستگاه هایی به اندازه کارت های اعتباری و درایوهای فلش USB. اما کیف پول Apex به اندازه یک قرص است و داده ها را زیر پوست شما ایمن نگه می دارد.

کیف پول کاشتنی بیت‌ کوین چیست؟

امل گرافسترا، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت‌های VivoKey Technologies و Dangerous Things در مصاحبه ای با Decrypt گفته است: “این کیف پول ها از نوع سخت‌افزاری هستند و برای ارسال ارز دیجیتال استفاده می شوند. اپلیکیشن تلفن همراه شما رابط کاربری است، اما هیچ کلید خصوصی ندارد. کلید خصوصی و امضای واقعی تراکنش بیت کوین یا تراکنش رمزارزی، در تراشه انجام می شود.”

والت بیت کوین زیر پوست

این راه حل، نوعی از “بایوهکینگ” است، حوزه ای که در آن آزمایشاتی برای طولانی‌تر کردن عمر یا استفاده از فناوری رابط مغز و رایانه (BCI) برای کار با رایانه‌ها انجام می شود. بسیاری از علاقه مندان به بایوهکینگ، از محققان گرفته تا مشتاقان فناوری، از ایمپلنت‌ تراشه‌های رایانه‌ای زیرپوستی استفاده می کنند. گرافسترا می گوید تراشه Apex را می توان برای ذخیره بیت کوین، باز کردن در یا پرداخت هزینه یک فنجان قهوه استفاده کرد.

به گفته گرافستر: “در حال حاضر چندین کیف پول مختلف برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می شوند. ما کیف پول Satochip، اپلیکیشن Seedkeeper و والت Status IM را داریم. این کیف پول‌ها با بلاک چین های مختلفی کار می کنند.”

شرکت های Dangerous Things و VivoKey که به ترتیب در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ تأسیس شده اند، در زمینه فناوری ارتباطی میدان نزدیک (NFC) و شناسایی با امواج رادیویی (RFID) برای کاشت ایمن در بدن انسان تخصص دارند.

طبق گفته VivoKey، ساتوچیپ یک والت کوچک بر اساس استاندارد BIP32/39 است که به کاربران امکان می دهد به طور ایمن ارز دیجیتال را ذخیره کرده و با پشتیبانی از انواع ارزها، تراکنش‌های امنی را روی بلاک چین انجام دهند.

روش کاشت کیف پول زیر پوست چگونه است؟

گرافسترا توضیح داد: “Apex در حال حاضر در فرم “Flex” عرضه می شود که دستگاهی بسیار پهن اما بسیار نازک است. بنابراین روش کاشت مشابه است؛ از سوزنی استفاده می شود که زیر پوست قرار می گیرد، سپس سوزن برداشته می شود و در نهایت با دستکش های استریل، Apex Flex را برداشته و آن را درون برش قرار می دهید.”

در حال حاضر، قیمت خرده فروشی یک دستگاه قابل کاشت Apex Flex، ۳۴۹ دلار (حدود ۲۰ میلیون تومان) است.

گرافسترا که نویسنده، سخنران و بایوهکر است، گفت که اولین ایمپلنت RFID خود را در سال ۲۰۰۵ دریافت کرده است. ایده او از تراشه های RFID استفاده شده برای حیوانات خانگی شکل گرفت. گرافسترا با یک تولیدکننده برای ساخت یک تراشه سفارشی تماس گرفت. پس از مشورت با پزشک، آنها تراشه را کاشتند، یک سیستم دسترسی نصب کردند و با موفقیت از آن برای باز کردن در استفاده کردند.

کیف پول بیت کوین درون بدن؛ کاشت زیرپوست

گرافسترا گفت: “انگیزه اولیه برای کاشت ایمپلنت در وهله اول صرفاً راحتی بود. می خواستم بتوانم بدون نیاز به کلید یا حمل و مدیریت هیچ وسیله ای، وارد و خارج این در خاص شوم.”

کاشت های زیرپوستی که مشخصه جنبش فراانسان‌گرایی برای ارتقای بشریت با استفاده از فناوری است، دهه‌هاست که در داستان های علمی تخیلی مطرح بوده‌اند. پیشرفت‌های فناوری، از جمله مینیاتوری سازی، اکنون امکان کاشت ایمن تراشه های کامپیوتری را فراهم کرده است.

گرافسترا توضیح داد که چالش اولیه آنها جذب مشتری بوده که در ابتدا عمدتا از طریق معرفی دهان‌به‌دهان و پوشش رسانه‌ای انجام می شده است. تهیه مواد اولیه مانند تراشه‌های سیلیکونی در مقادیر کم نیز پرهزینه است.

گرافسترا گفت: “احتمالا بزرگترین چالش، تولید با حجم کم در صنعتی با حجم بسیار بالا است. ما در هر سری دو تا پنج هزار تراشه تولید می کنیم، در حالی که اگر کارت [RFID] تولید می کنید، حداقل یک میلیون عدد تولید می کنید – و اگر تراشه حیوانات را برای صنعت تولید می کنید، حداقل در یک سری کوچک ۱۰ هزار عدد تولید می کنید.”

با این حال، مشتریان از قیمت بالا دلسرد نمی شوند.

آيا گران قیمت بودن مانع رشد این کیف پول می‌شود؟

گرافسترا افزود: “در نهایت، مردم انتظار دارند این فناوری گران باشد زیرا دستگاهی است که وارد بدن شما می شود. هزینه تولید ما غیرقابل خرید نیست، زیرا مشتری راحت می گوید، ‘خب، تمام بررسی های ایمنی انجام شده است، به درستی ساخته شده است، من قرار است این را برای تمام عمرم داشته باشم. پس کمی برای آن هزینه می کنم.'”

خود کاشت تنها چند ثانیه طول می کشد و طولانی ترین زمان صرف آماده سازی، پانسمان و اطمینان از قطع خونریزی می شود.

چهره های برجسته آینده نگر که از گرافسترا برای کاشت تراشه استفاده کرده اند، شامل بریار پراستیدج، کارآفرین، پادکستر و مستندساز می شود که تجربه خود را از دریافت تراشه Dangerous Things برای یک مستند آینده ثبت کرده است.

گرافسترا می‌گوید: اکراه مردم برای دریافت ایمپلنت RFID عمدتاً به دلیل عدم وجود تجربه‌های مشابه است.

“اولین کاری که آنها انجام می دهند این است که می گویند، ‘من نمی توانم مورد استفاده ای برای خودم ببینم، بنابراین باید دلیلی برای نگذاشتن آن پیدا کنم.’ این از ترس ردیابی شدن ناشی می شود.”، این تراشه یک ردیاب نیست. “اگر واقعا این ترس را داشتید موبایل نمی‌خریدید چون همه می دانند که شما ردیابی می شوید، اما سودمندی آن بسیار زیاد است که بر آن غلبه می کند.”

“واقعیت این است که شما یک کیف پول سخت افزاری بسیار امن و موثر را در اختیار دارید که هرگز گم نمی کنید و هیچ وقت آن را جا نمی‌گذارید چون درست زیر پوست شماست. این تراشه دائمی نیست و در صورت تمایل می توانید آن را تعویض کنید یا بردارید.”

دیدگاه‌ها

;