Skip to content

بنیان گذار اتریوم چقدر حقوق می گیرد؟

حقوق ماهانه ویتالیک بوترین بنیان گذار اتریوم چقدر است؟
در
خواندن در ۱ دقیقه

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، اخیراً فاش کرده است که سالانه نزدیک به ۱۳۹,۵۰۰ دلار از بنیاد اتریوم درآمد دارد. این افشاگری در زمانی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها درباره هزینه‌های بنیاد و شفافیت در فضای رمزارزها افزایش یافته است. بوترین با وجود دارایی نزدیک به ۱ میلیارد دلار، از سال ۲۰۱۸ تاکنون هیچ اتریومی برای منافع شخصی خود نفروخته است.

تمرکز بر شفافیت

افشای درآمد ویتالیک بوترین باعث شده تا بحث‌هایی درباره نحوه توزیع بودجه بنیاد اتریوم شکل بگیرد. ذینفعان سوالاتی درباره Gas Fee جمع‌آوری شده از سوی این سازمان غیرانتفاعی مطرح کرده‌اند. برای پاسخ به این نگرانی‌ها، بوترین و جاش استارک، یکی دیگر از اعضای بنیاد، وعده داده‌اند که گزارشی جامع درباره هزینه‌های بنیاد در رویداد Devcon SEA که برای نوامبر (آبان-آذر) برنامه‌ریزی شده است، ارائه دهند. هدف این گزارش روشن کردن نحوه تخصیص بودجه و اولویت‌های استراتژیک بنیاد است.

بودجه ۲۰۲۳

بنیاد اتریوم در سال ۲۰۲۳، بخش قابل توجهی از بودجه را به «مؤسسات جدید» اختصاص داده است که معادل ۳۶.۵٪ از کل بودجه را شامل می‌شود. این میزان نسبت به سال ۲۰۲۲ که ۲۳.۸٪ بود، افزایش یافته است. این تخصیص به معنای تعهد سریع به تأمین مالی سازمان‌ها برای تحقق چشم‌انداز بلندمدت اتریوم است و به نهادهایی مانند بنیاد Nomic و L2Beat کمک می‌کند که برای توسعه اکوسیستم اهمیت دارند.

تقسیم بودجه

۲۴٪ از بودجه به تحقیق و توسعه لایه اول اختصاص یافته است که شامل بهبودهای ضروری و آزمایش‌های شبکه اصلی اتریوم می‌شود. استارک اشاره کرد که بنیاد در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴، بیش از ۱۱ میلیون دلار بین تیم‌های خارجی توزیع کرده است که نشان‌دهنده اراده قوی برای پیشبرد توسعه جامعه است.
شفافیت بوترین درباره دستمزد و بودجه بنیاد تغییر مثبت و خوشایندی در میان مسائل شفافیت در شرکت‌های رمزارزی ایجاد کرده است.

دیدگاه‌ها

;