Skip to content

تاریخ تایید ETFهای اتریوم مشخص شد؟

زمان تایید ETF های اسپات اتریوم
در
خواندن در ۱ دقیقه

احتمال تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم در روز پنجشنبه افزایش یافت و به نظر می‌رسد کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در حال بازنگری موضع ‌پیشین خود است. احتمال تایید این صندوق‌ها به ۷۵ درصد افزایش یافته و قیمت اتریوم همچنان بالاتر از ۳۸۰۰ دلار معامله می‌شود.

امیدها برای تایید ETF اسپات اتریوم به طور چشمگیری افزایش یافته است. بعدازظهر ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت)، اریک بالکوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، در شبکه اجتماعی X مطلبی منتشر کرد که نشان دهنده‌ تغییر قابل توجهی بود. او با بیان اخباری مبنی بر اینکه SEC ممکن است موضع خود را تغییر دهد، شانس تایید ETF اتریوم را از ۲۵ درصد به ۷۵ درصد افزایش داد.

افزایش احتمال تایید ETF اتریوم به ۷۵ درصد

اریک بالکوناس معتقد است که ETFهای اتریوم حداقل تا روز پنجشنبه، که آخرین مهلت تصمیم‌گیری برای درخواست VanEck برای راه‌اندازی ETF اتریوم است، شانس قابل قبولی برای دریافت مجوز (احتمالاً مجوز اولیه) دارند. بالکوناس استدلال می‌کند که SEC ممکن است با درخواست‌های ۱۹b-4 موافقت کند، که به این ترتیب امکان لیست شدن ETFهای اتریوم در صرافی‌ها را فراهم می‌کند. او بر این باور است که SEC ممکن است در حال بررسی یک تغییر عمده باشد و سطح احتمال خود را به ۷۵ درصد افزایش داده است. با این حال، این ETFها همچنان به تاییدیه‌ S-1 و سند ثبت شده‌ای دقیق برای هر ETF نیاز دارند. به گفته این تحلیلگر: این حرکت به SEC این امکان را می‌دهد تا فرآیند بزرگتر را آغاز کند تا زمان کافی برای بررسی دقیق هر درخواست قبل از تصمیم نهایی را داشته باشد.

در حالی که بالکوناس فردی مطلع و شناخته شده با اطلاعات معتبر است، اما دیدگاه او تنها موردی نیست که باید در نظر گرفت. سایر تحلیلگران و فعالان بازار نیز در مورد احتمال تایید ETF اتریوم در این هفته در حال ارزیابی هستند. الانور ترت، تحلیلگر دیگری، خاطرنشان کرد که مذاکرات بین کارکنان SEC و درخواست دهندگان راه‌اندازی ETF آغاز شده و نشانه‌هایی وجود دارد که هنوز در مورد پرونده‌های S-1  کارهایی هست که باید انجام شود.

پلی‌مارکت، پلتفرمی که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از ارزهای دیجیتال روی نتایج رویدادها پیش‌بینی انجام دهند، پس از اعلام خبر بالکوناس، فعالیت قابل توجهی را تجربه کرد. پیش از انتشار این خبر، احتمال تایید ETF از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) در این سایت ۱۰ درصد تعیین شده بود. با این حال، طی چند ساعت این احتمال به حدود ۷۵ درصد افزایش یافت و در حال حاضر در حدود ۷۰ درصد باقی مانده است

SEC اکنون در حال بررسی این موضوع است که آیا اتریوم پس از تغییر سازوکار اجماع به اثبات سهام (PoS) باید به عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی شود یا خیر. این طبقه‌بندی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روند تأیید ETF داشته باشد. تایید ETFهای اتریوم ممکن است نشان دهد که SEC دیگر اتریوم را به عنوان یک اوراق بهادار در نظر نمی‌گیرد.

خوش‌بینی بالکوناس بر این باور استوار است که SEC ممکن است مایل باشد با تایید ETFها پیش برود اما همچنان به ارزیابی اسناد و مدارک لازم ادامه دهد

ذکر این نکته نیز ضروری است که قیمت اتریوم پس از پشت سر گذاشتن نوسانات قابل توجه، (ETH) در معاملات ۲۴ ساعته گذشته با رشدی ۴ درصدی به ۳۸۸۰ دلار رسیده است.

;